bærbar + NAS + TDC play

Jeg vil gerne have TDC play.

Har tænkt på at have en mindre bærbar i stuen koblet til mit surround-anlæg. Den skulle så bruges til at hente musik ned med, og det skulle så lagres på en NAS (Network-attached storage) eller extern harddisk. Jeg har ikke den lille bærbare eller NAS endnu.

Kan man så ikke bruge NAS'en som extern harddisk på den bærbare, downloade fra TDC play ned på den, så windows mediaplayer ser dén som den placering der er den originale og jeg så slipper for at skulle spille dem én gang først og ikke får bøvl med licenser en gang om måneden. Så  kan jeg bruge den bærbare som en fjernbetjening til NAS'en, og evt. tage den over i sofaen og betjene musikken trådløst [i] ?

Mvh. Erling_R

10 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

En Nas og en Netværks harddisk er det samme så ja det kan du godt, og hvis du så et en af de heldige der har et TV, Blu-Ray der understøtter DLNA behøver du ikke også have en Lille computer da de fleste Nas enheder kan køre som DLNA server eller hvis du har Windows 7 på din computer kan den som standart også køre som DLNA server, så kan du styre din musik med fjernbetjæningen til din DLNA enhed.

Hvis du ikke har en DLNA tv eller blu-ray vil jeg anbefale at du bruger en Playstation 3, da du så også har spille maskine, Blu-ray adspiller og media center, og meget mere i en enhed.

Jeg ville anbefale at den NAS du bruger er TDCs Homedisk, så skulle der ikke være nogle problemer og der bliver taget backup på netted så hvis der sker noget uvendet er din data i sikkerhed.

Mange tak for svar. Det er interessant at jeg så ville kunne bruge den lille bærbare (eller i fremtiden en tablet?) som remote og centralpc for NAS'en og så kunne gemme PLAY-musik på NAS via bærbar uden problemer, da windows ser den som et drev i maskinen?

Jeg har Panasonic G20 med dlna og en PS3, men vil helst ikke skulle tænde storskærmen for at betjene playlists og downloade musik - jeg synes lidt et tændt tv er en partykiller og vil også kunne betjene PLAY / Windows Media Player samtidig med andre ser tv. Så det skal ikke være baseret på mit tv. Derfor bærbar.

Det ville kunne gøres?

Den NAS du nævner, tager den bare backup af en meget stor mængde data (musik) gratis? Er det det der er dens fordel? Er der ellers mærker man bør bemærke hvis ikke den? Hvad med streamingen til anlægget... der er ikke lige her og nu udsigt til ny forstærker - den har ikke hdmi. Er fra 2004. vil man kunne streame direkte fra NAS til anlæg, evt. (men helst ikke) med omvej over PS3. Hvad er udgangene?

Og den bærbare - skal jo ikke kunne alverden undtagen være musik-remote, altså være god til at streame til surroundanlægget i god kvalitet og have 802.11n wifi. Ikke behov for et grafikmonster.

Nå - så det koster 49,- pr. måned. Endnu en ting er: mit tv er et plasmatv - det skal ikke stå hele aftenen og natten med samme menu på skærmen Glad humørikon

ville jeg kunne betjene en NAS der kun var koblet på netværket og mit anlæg med en bærbar på wifi, så den smed musikken direkte ind i mit anlæg?

Åh kan nu se det er ret svært da NAS'er ikke tilbyder lydudgange.

Lidt mere bøvlet. Ville min bærbare, PS3 og en NAS kunne arbejde sammen med surroundanlægget? Så jeg stadig har den bærbare som remote og nas'en tilgås af min ps3? Eller er det også svært? Kan min bærbare betjene PS3 uden tv er tændt? og bruge den som NAS? den er kablet op ti netværket. Eneste nudteu er så min ps3 støjer i blæseren. Det er ikke fedt.

Kunne jeg bruge det her USB-lydkort så jeg kan sende lyden fra NAS direkte til optisk indgang i anlæg? Fjernbetjent med bærbar?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Igen.

Når du har en PS3 er det ikke nødventig at have TVet tændt, hvis du har en Android eller iPhone kan du hente en app så kan du se dine Playlister og alt dit indhold på din mobil.

59i4D6F165944D0899A

Her er dit min Android der køre XBMC(Xbox Media Center) Remote. jeg kan ikke helt fortælle hvordan det vil se ud med PS3 men prensippet er det samme.

men det er noget man skal lege lidt med og du kan jo bare sette din PS3 til dit anlæg med et phono stik.

Hvis du stadig vil bruge en PC vil jeg anbefale at du henter XBMC da det er det bedste du kan få til PC og Xboxe og så hente Live udgaven så kan du slukke og tænde computeren med din telefon, du kan også bruge en Tablet det skal bare være en med Androd eller en Ipad 

http://xbmc.org/download/

De har også et rigtig godt hjælpe forum, der kan du også få hjælp til meget andet.

men den helt optimale løsning som ikke er en PS3 ville være en MAC mini.

Hvis du vil bruge en anden NAS end TDCs skal du bare være sikker på at den kan køre som DLNA server men det kan de fleste.

hvis der er mere skal du bare skrive. og held og lykke hvad end du bestemmer dig for.

Omdømme 3

du er glad for at skrive, jeg kan ikke en gang nå at blive ferdig med et svar før du kommer med noget nytMeget glad humørikon, "tumbs up"

lige til det sidste så ved jeg ikke om du kan styre en PS3 med en PC, men med det rigtige program kan du nok. det med lydkortet vil ikke virke da en nas i sigselv ikke har en media afspiller.

OK - jeg har bare egentlig ikke lyst til at min ps3 skal bruges - den larmer med blæseren i de stille passager. må lige tænke lidt over det - er ikke total dumt det med en smartphone bortset fra jeg ikke har en og så er remoten ikke hjemme når jeg ikke er det... tænker nu lidt mere på en NAS med bærbar koblet på receiver og måske også på router. Så kan man jo stadig fjernbetjene den bærbare med smartphonen og alm. når jeg ikke er hjemme. Når jeg altså også får sparet op til en smartphone oven i alle de andre ting jeg har på listen Glad humørikon

Hvis jeg får bærbar og nas, hvad så med kabling?

NAS > USB > bærbar > usb-lydkort > optisk > receiver?NAS > ethernetkabel > bærbar > usb-lydkort > optisk > receiver?Bærbar > ethernetkabel > NAS > usblydkort > optisk > receiver?Bærbar > USB > NAS > usb-lydkort > optisk > receiver?Eller andet? Som jeg læser det skal der være en mediaplayer inden receiveren, så det er ikke en mulighed at koble min nas direkte på min router med mindre den også er koblet direkte i den bærbare? Man kan jo aldrig vide om jeg en dag vil tilgå min NAS fra andre steder i huset... Hmm. gad vide om det bliver ligeså dyrt og mere bøvlet end Sonos? Mangler så bare at Sonos og Tdc Play bliver en mulighed.
Omdømme 3

Hej, igen

du kan bare koble din nas til netværket og din Bærbar til anlæget(enten med optisk eller med phono) så er du i gang, så kan du jo også sætte den bærbar til TVet med et VGA stik(det blå skærmstik), så kan du også se de film du evt. vile have på din nas. det er den opsetning jeg bruger(jeg har kun en 2 værlses, så det andet giver bare ikke mening).

Så intil du får råd til at få en smartphone kan du jo bare styre det med den bærbar, iden med ien smartphone er bare at du slipper for at gå op til computeren hværgang du vil skifte nr.

med den opsetning kan du altid gå til din nas fra vilken som helst nas på netværket.

OK, så. Lyder fint. Så må jeg i gang med at finde delene og pengene Glad humørikon

Tak for hjælpen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P