Båndbredde ædes af én PC / ustabil wi-fi Homeduo

Hej,

Har fået skiftet min TDC løsning fra en 20/1 erhverv til en privat homedue 50/5 løsining med homebox.

Nå men efter at have fået denne løsning, har jeg fået en del problemer.

Når der hentes store filer fra en PC... Så kan andre PC'er ikke komme på nettet.. De timer out når de prøver at hente en side ned, fordi den PC der downloader suger ALT båndbredde.

Før med den gamle 20/1 adsl forbindelse, så kunne andre PC'er godt være på nettet samtidigt med at der blev downloadet med fuld speed. Dog langsommere..

Wi-fi er også helt vildt ustabilt, sammenlignet med min den router jeg kørte på den anden løsning (d-link). Den dropper ud 2-3 gange om dagen.. hvilket er kedeligt når downloads stoppes.. og skal startes igen.

Nogen der ved om der er en ny firmware, og hvor man kan finde den?

TDCHomeBox-VDSL Hardware version : 3DK64-02 Firmware: TDC_v251E 

1 Kommentar

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints ThomasG har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Klaus4S

Tak for dit indlæg.

Jeg er ked af at høre, at du har problemer dit bredbånd. Men lad os se om vi ikke kan løse det.

Den firmware du har på din TDC Homebox, er den nyeste der er så det er ikke der problemet ligger.

Med henblik på stabiliteten vil jeg anbefale dig at kigge på dette link: http://go.tdc.dk/wevig

Det indholder nogle ting, man kan gøre for at få en mere stabil forbindelse.

Med hensyn til de problemer du oplever, når du downloader med fuld hastighed på din ene pc, tror jeg ikke at, du kan gøre så meget med TDC Homeboxen. Nogle programmer som man bruger til at downloade med, har en funktion, hvor man kan begrænse hvor høj hastighed man downloader og uploader med. Hvis du har et program med den funktion, kan det være løsningen at instille den til kun at bruge 80% up og download.

Håber at det hjælper på dine problemer, du er altid velkommen til at skrive tilbage Glad humørikon

Med venlig hilsen

ThomasG

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)