Back up fra PC til HomeDisk

Har netop fået homeDisk installeret og lagt dokumenter derover. Stor var min forundring, da de dokumenter, jeg efterfølgende havde skrevet ikke fandtes på homedisken. Så er det hele ikke særlig meget værd. Jeg forventede, at alt foregik automatisk i lighed med Webdisk.

Jeg har set, at man kan downloade et program  http://www.backupsoftware.cc/download.htm MEN mit virusprogram vil blokere dette websted.

Hvad skal jeg nu gøre. Manuel back up er det samme som ingen back up.

Hvordan får jeg back up af Outlook - mails, adressekartotek og kalender.

Bilyni

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Bilyni.

Da TDC desværre ikke tilbyder en løsning, er du nødt til selv at finde et backup-program, som kører automatisk og dækker dit behov. Trist humørikon

Indtil du finder en automatisk backup-løsning, som du har tillid til, kunne et alternativ måske være at arbejde med dine datafiler direkte på HomeDisken i stedet for din pc? Så vil der automatisk blive lavet backup af filerne. Ønsker du også at have filerne på din pc, kunne du fx anvende Microsofts synkroniseringsprogram SyncToy, som jeg har gode erfaringer med. Det skal godt nok aktiveres manuelt, men husker du det ikke, har du stadig backup'en af din HomeDisk.

Mvh

Stephen

Kære Stephen

Mange tak for dit svar.

Jeg synes stadig, at det virker lidt bøvlet.

Har du erfaring med et back-up program, som du har tillid til?

Ved du også, hvordan man tager back up af Outlook?

Mvh

Bilyni

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg bruger "Allway Sync" - det virker, det kan sættes til, at udføre backup lige som du selv ønsker, tilmed på Dansk.

Mvh

Kim

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg bruger selv SyncToy, som jeg aktiverer manuelt efter behov, og det fungerer fint for mig. Jeg har bl.a. sat SyncToy op til også at synkronisere - og dermed lave backup af min Outlooks datafil (pst-fil). Man skal dog huske, at Outlook skal være lukket, når synkroniseringen kører, da data-filen ellers er åben og ikke bliver synkroniseret.

Jeg kender ikke Allway Sync, men på baggrund af Kims erfaringer, lyder det umiddelbart som en bedre løsning for dig. Held og lykke med projektet. Glad humørikon

Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P