Svar

Avancerede indstillinger?

• ccc
  • 0 kommentarer
Hejsa.

Jeg har på min Home Trio tv boks ændret (kun ved hjælp af fjernbetjening) lydindstillinger fra stereo til surround sound. Dette medvirker en noget lavere lyd, og jeg har nu lyst til at skifte indstillingerne tilbage igen. Jeg kan dog bare ikke huske hvordan jeg fandt disse indstillinger. En anden indstilling jeg desværre også er blevet træt af, er at høre en "dong" lyd hver gang jeg navigerer med fjernbetjeningen, f.eks i tv-guide. denne indstilling fandt jeg samme sted som den med lyden, men kan desværre ikke finde disse "avancerede" indstillinger igen...

Håber nogen kan hjælpe.

icon

Bedste svar af ccc 9 januar 2011, 07:56

Hej Gitte

Indstillingerne er på modtagerboksen. Et af problemerne var jo en irriterende dong lyd hver gang jeg efterfølgende navigerede i menuerne - tv guide, optagelser, lej film osv.

Instillingerne findes i samme menu som stereo/surround sound.

Jeg sad og rodede med fjernbetjeningen og pludselig var jeg der??? Om jeg har trykket en eller anden "hemmelig" kombination ved jeg ikke.

Mit problem er siden blevet løst efter jeg har nulstillet modtagerboksen ved at tænde og slukke den 3 gange i træk.

Men de "avancerede indstillinger" er der et sted...

Mvh. Carsten

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej ccc

Tak for dit indlæg på TDC Forum. De omtalte indstillinger er ikke noget der ligger i Softwaren til Digitalmodtageren. Kan det tænkes at det er indstillinger du har foretaget via menuen på dit TV ?

Mvh. Gitte

Hvordan har du fået ændret lydindstillingerne. Det kan man da ikke umiddelbart komme til på min tv box. Er der kommet en ny box eller opdatering jeg ikke har hørt om?

Hej Gitte

Indstillingerne er på modtagerboksen. Et af problemerne var jo en irriterende dong lyd hver gang jeg efterfølgende navigerede i menuerne - tv guide, optagelser, lej film osv.

Instillingerne findes i samme menu som stereo/surround sound.

Jeg sad og rodede med fjernbetjeningen og pludselig var jeg der??? Om jeg har trykket en eller anden "hemmelig" kombination ved jeg ikke.

Mit problem er siden blevet løst efter jeg har nulstillet modtagerboksen ved at tænde og slukke den 3 gange i træk.

Men de "avancerede indstillinger" er der et sted...

Mvh. Carsten

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej ccc

Først og fremmest, godt at høre du har fået løst dit problem ved en genindlæsning af softwaren (som sætter boxen tilbage til standardindstillinger)

Dernæst vil jeg gerne korrigere mit svar lidt. De omtalte indstillinger findes i softwaren til boxen - MEN disse menupunkter er disabled fra standard - og burde dermed ikke kunne gøres tilgængelige.

Jeg har gennemsøgt den dokumentation vi har fra Microsoft på softwaren, for at se om der skulle findes en "hemmelig" kommando der kunne aktivere disse menuer, men har ikke fundet noget. Dermed dog ikke sagt at der ikke eksisterer sådanne kommandoer, Glad humørikon Der foreligger teoretisk set også en mulighed for at softwaren i din box er blevet korrumperet under den første indlæsning, og dermed har lavet rod i nogle indstillinger/menuer.

Jeg synes du skal markere dit eget svar om genindlæsning af software som løsning på problemet, da du har klaret sagen fortrinneligt selv.

Mvh. Gitte

Det kunne ellers være rart hvis TDC ville levere 5.1 lyd på de kanaler der udbyder det. Men indtil sker må vi jo nok leve med at der kun sendes i stereo :-(

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)