Svar

Autobackup & Homedisk??

Hej Folkens.

Har læst mig frem til TDC har et program til af foretage automatisk backup af dine filer i f.eks dokumenter, outlook osv til din webdisk..

Men nu har jeg jo en homedisk, har TDC ikke et program der kan hentes til af backuppe valgte mapper til homedisken der jo så selv sørger for videre backup til TDC.. Så er man jo sikret i hoved og r**. :-)

Eller skal jeg ud og lede på nettet efter et gratis program der kan sammen funktion? Eventuelt nogle hint til nogle der kan klare processen uden problemer tak. [i]

Mvh.

icon

Bedste svar af Zimeth 29 september 2011, 22:12

Stephen; nu gav jeg heldigvis ikke op så let så sad og ledte efter en anden variabel mulighed..

Ens dokumenter ligger jo på ens egen computer og skal aldrig over på homedisken udover som backup.. tager du din bærbar fra netværket skal det stadigvæk virke.

Men smider et loginstript på ens brugerprofil med en string der kopiere nyoprettede filer over i ens backup mappe.

Noget ala:
@echo off
:: variables
set drive=HOMEDISK=DINBACKUPMAPPE
set backupcmd=xcopy /s /c /m /e /h /i /r /y /q

echo ### Tager backup af dine dokumenter!!
%backupcmd% "C:DINDOKUMENTMAPPE" "%drive%"

echo ### Backup færdig!!

ned i en bat fil med det og tilføj det som loginscript.. Problem løst uden nogle programmer!

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Zimeth

Grundidéen er egentlig, at alle dine datafiler skal ligge på HomeDisken og ikke på din pc. Så vil der nemlig blive lavet automatisk backup af alle dine data. I den situation er der ikke behov for yderligere program til at foretage automatisk backup fra pc til HomeDisk.

Som det bl.a. fremgår af følgende tråd: /t5/Mit-TDC/Homedisk/m-p/33769#M3644, er vi dog flere, der nu har valgt en anden strategi, og jeg har kun gode erfaringer med det gratis Microsoft-program SyncToy. Det er ikke fuldautomatisk, for man skal selv huske at starte det, men når først det er sat op, er det også det eneste man skal gøre.

Mvh

Stephen

Stephen; nu gav jeg heldigvis ikke op så let så sad og ledte efter en anden variabel mulighed..

Ens dokumenter ligger jo på ens egen computer og skal aldrig over på homedisken udover som backup.. tager du din bærbar fra netværket skal det stadigvæk virke.

Men smider et loginstript på ens brugerprofil med en string der kopiere nyoprettede filer over i ens backup mappe.

Noget ala:
@echo off
:: variables
set drive=HOMEDISK=DINBACKUPMAPPE
set backupcmd=xcopy /s /c /m /e /h /i /r /y /q

echo ### Tager backup af dine dokumenter!!
%backupcmd% "C:DINDOKUMENTMAPPE" "%drive%"

echo ### Backup færdig!!

ned i en bat fil med det og tilføj det som loginscript.. Problem løst uden nogle programmer!

Når jeg ser dette emne igennem de forskellige tråde, kan jeg ikke finde løsning på mit pludseligt (!) opståede problem med at foretage synkroniseringen (backup) fra pc til homedisk: Alt har fungeret upåklageligt lige til i går, hvor kørslen stoppede kort tid efter aktivering af synctoy. Der blev startet, men næsten omgående døde overførslen med blot en lille 'klat' grønt i feltet. Kender du/nogen årsagen til dette pludselige fænomen? Jeg har afinstalleret synctoy og geninstalleret, men den 'nye' installation viser overraskende de samme indstillinger for left og right folder, som de var før afinstallationen! Jeg kan godt få adgang til Z: via pc, men kan ikke aktivere den via selvbetjening/min homedisk eller via browseren (her kommer en fejlmeddelelse) - har dette noget med hinanden at gøre???
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej benson. Måske kan du finde forklaringen eller en ledetråd via SyncToy-loggen, som findes under menupunktet "File/View log"? Mvh Stephen
Undskyld, men hvor finder jeg den omtalte log???
Omdømme 3

Hej benson. Jeg ved ikke, om din SyncToy også er engelsk, men når jeg åbner SyncToy, finder jeg øverst til venstre menupunktet "File", og under dette menupunkt findes "View log". Mvh Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)