Aut. programmering af NY fjernbetjening

Jeg sidder med gl. manual og ny fjernbetjening. På side 38 er jeg klar over, at pkt. 2 "Skift STB/TV mode" er erstattet af den nye knap med grøn/rød pil (under 9-tallet). Men hvad skal jeg så trykke på i stedet for "Tænd/STB" i pkt. 4? Findes der simpelthen ikke bare en ny manual, der passer til den nye fjernbetjening?

Med venlig hilsen

Bo Transbøl

16 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Transbøl

Jeg blev nysgerrig da jeg så dit spørgsmål, og så opdagede jeg at jeg også har et gammelt manual, selv om jeg først har fået TDC home Trio Basic for 1 måned siden????

hilsen Bente/bbs

Præcis ligesom os Bente. Vi fik det installeret den 17./11, og det virker i øvrigt superfint. Gider bare ikke alle de fjernbetjeninger. Jeg var i TDC-butikken i dag, hvor jeg blev informeret om det med knappen under 9-tallet. HVordan skulle man lige have gættet det? Og det indrømmede han også. Men da så jeg kom hjem og skulle prøve igen, så gik det fint indtil pkt. 4! :-(

Omdømme 3

Hej Transbøl

Jeg tror teknikeren indstillede min fjernbetjening, så jeg ved slet ikke noget om automatisk programering.

Vi må håbe, at der er nogle her på Forum der kan hjælpe dig.

Vores virker forøvrigt også superfint, og vi er rigtig glade for TDC Home Trio Basic.

hilsen Bente

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle

Manualer til de forskellige fjernbetjeninger findes her:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=21254

Mvh. Gitte

Omdømme 3

Hej Gitte

Min fjernbetjening er alligevel ikke blevet pogrameret af tekniker, men det link du sendte, synes jeg ikke rigtig svarer på Transbøl og mit spørgsmål.

Jeg prøvede så at hente manualet fra den gamle fjernbetjening, men den gik i stå lige inden den var færdig!!!

Så hvad gør jeg nu?

hilsen Bente/bbs

Omdømme 3

Hej igen Gitte

Nu lykkedes det, at få manualet hentet, så nu lægger jeg den herind som et link:

http://download.tdc.dk/pub/tdc/privat/kundeservice/tv/Brugermanual_TDCTV.pdf

hilsen Bente/bbs

Bente (og Gitte), jeg tror nok jeg har den nu.

Side 38 pkt. 2 benyttes knappen under 9-tallet. I pkt. 4 holdt jeg udelukkende "TV-knappen" øverst til venstre inde, men det slukkede ikke fjernsynet. Jeg TROR nu at "TV-knappen" OG knappen under 9-tallet skal holdes nede SAMTIDIGT til fjernsynet slukker. Det skal i hvert fald prøves, når jeg igen er hjemme. I hører fra mig, men der er ingen 12-taller til TDC for brugervenlighed i dette tilfælde.

Hilsen Bo

Omdømme 3

Hej Bo

Det glæder jeg mig til, så vil jeg ikke foretage mig noget før du har afprøvet detBlinkende humørikon

hilsen Bente

Faktisk lykkedes det at komme i mål med programmeringen, og i pkt. 4 skal der KUN benyttes én knap, nemlig den øverst til venstre. Men man skal godt nok have tålmodighed, for ligesom der står, så kan det godt tage minutter før TV'et slukker. Problemet er så bare, at det bagefter ikke er muligt at TÆNDE igen, uden at gøre det på fjernbetjeningen til TV'et. Manualen opfordrer til at forsøge igen, hvis ikke det virker. Det gjorde jeg så et antal gange, og pludselig kunne jeg både tænde og slukke TV'et med fjernbetjeningen til boxen!

MEN,... jeg skal så ALLIGEVEL have fat i TV'ets fjernbetjening, for at trykke på den knap hvor man skifter mellem video, dvd og i vores tilfælde HDMI, som boxen er tilsluttet, og så kan det hele jo ligesom være ligegyldigt. For så skal vi STADIG rode med TO fjernbetjeninger.

Så lang historie kort,.... vi lever med to fjernbetjeninger og glæder os over, at det hele i øvrigt virker rigtig fint.

Hilsen Bo

Omdømme 3

Hej Bo

Hip hip hurra, det vil jeg så prøve på i morgen, når min mand ikke er hjemme, han er nemlig ikke teknisk lige på det her område, så jeg må hellere forsøge selv.Blinkende humørikon

Du får en tilbagemelding om det også vil lykkes for migMeget glad humørikon

hilsen Bente

Omdømme 3

Hej Bo

Jeg har programeret fjernbetjeningen, men det virker ikke rigtigt, gad vide om det er fordi vi har et tudsegammelt fjernsyn, det er ikke et fladskærms-tv ???

Så jeg skal måske vente til vi invesererer i et nyt tv, surt show, hvis det er fjernsynets skyld. ØV

hilsen Bente

På side 39 kan du se hvordan man programmerer manuelt, ved at benytte koderne bagerst i manualen. Nogle TV har blot én kode, mens et Sony som vores kunne have 16 forskellige koder. Og det var så her mit liv blev for kort til kodning af fjernbetjeninger! Fortsat god fornøjelse med TDC Trio,...med én eller to fjernbetjeninger!

Hilsen Bo

Omdømme 3

Hej Bo

Det var et større detektivarbejde og jeg fandt ikke ud af noget alligevel, fjernsynet, et Philips, er fra 2004!!!

Er da vidst på tide vi får et nyt.Blinkende humørikon Så jeg må se at få min mand overtalt!!!

hilsen Bente

Omdømme 3

Hej margot

Dit indlæg er tomt, prøv igenBlinkende humørikon

hilsen Bente

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8