Svar

Audiostreaming

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hvis jeg køber en Logitech Squeezebox Duet, kan jeg så trådløst få adgang til musikken på min Homedisk uden at min PC er tændt? Jeg har HomeTrio.

I øjeblikket har jeg en lille radio fra Elro, der kan spille netradio, DAB og også skulle kunne streame, men det kan jeg ikke få den til. Og jeg har tastet koden ind til min Homedisk. Jeg kan se på displayet, hvilke musikfiler, jeg skulle kunne afspille, (altså har jeg adgang til filerne på Homedisk), men når jeg trykker start, skriver den bare, at afspilningen stoppes.

Og det skulle ikke gerne være det samme problem med Logitech! [i]

Jeg håber, at der er en, der har erfaring med dette.

icon

Bedste svar af steenge 15 oktober 2010, 10:24

Hej,

Det virker fint med Squeezebox. Homedisken har en indbygget slimserver som er specifikt beregnet til at snakke med Squeezebox. Du skal bare sørge for indstallere den og slå den til manuelt.

Gå til indstillinger ved at trykke på svensknøglen øverst i højre hjørne. Så kommer der et nyt skærmbillede hvor du igen skal t trykke på svensknøglen i øverste højre hjørne. Accepter advarslen om at du går ind i avancerede indstillinger. Og i den nye menu som kommer frem i venstre side, skal du vælge"package". Vælg "hent liste fra internettet", og installer SqueezeCenter.

Når den er installeret kan du slå den til i menuen "media server". Her kan du sætte flueben ved "aktiver squeezecenter".Så kører det, men vær opmærksom på at der kan godt lige gå lidt tid før al din musik kan ses fra Squeezeboksen, iden slimserveren lige skal indekserere dit musikbibliotek først. Hvis det er stort kan der gå flere timer.

-Steen

Se original

2 Kommentarer

Hej,

Det virker fint med Squeezebox. Homedisken har en indbygget slimserver som er specifikt beregnet til at snakke med Squeezebox. Du skal bare sørge for indstallere den og slå den til manuelt.

Gå til indstillinger ved at trykke på svensknøglen øverst i højre hjørne. Så kommer der et nyt skærmbillede hvor du igen skal t trykke på svensknøglen i øverste højre hjørne. Accepter advarslen om at du går ind i avancerede indstillinger. Og i den nye menu som kommer frem i venstre side, skal du vælge"package". Vælg "hent liste fra internettet", og installer SqueezeCenter.

Når den er installeret kan du slå den til i menuen "media server". Her kan du sætte flueben ved "aktiver squeezecenter".Så kører det, men vær opmærksom på at der kan godt lige gå lidt tid før al din musik kan ses fra Squeezeboksen, iden slimserveren lige skal indekserere dit musikbibliotek først. Hvis det er stort kan der gå flere timer.

-Steen

Tak for svaret. Jeg har foretaget de nævnte indstillinger, og håber så, at det virker med Logitech, når jeg får købt den. Det virker stadig ikke med min radio fra elro, men jeg så et svar til SONO anlægget, hvor man skal oprette netværksdrev og skrive at man ikke bruger windows. Her kommer så brugernavn og password, så det vil jeg prøve.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)