atter, atter, atter en gang enormt udsving i hastigheden!!!

Nu må det da snart ophøre med tdc´s talentløshed. Det er utroligt I stadig har kunder, når man tænker på hvordan betalende kunder bliver behandlet! Jeg har, som fantastisk mange gange før beskrevet her i forummet OG i gentagende klager, stadig et MASSIVT udsving i hastigheden på mit bredbånd. Denne gang helt nede på 0,15/0,068!! Imponerende når man tænker på at hastigheden normalt ligger på ca 14,5/1,6.

Her på forummet er tdc´s medarbejdere helt holdt op med at svare, og der er heller ingen hjælp at få når man klager. Jeg bliver da kontaktet efter en klage, men bliver afspist med en eller flere ubrugelige forklaringer.

Hver gang!!

Få nu styr på det!!

PS: I behøver ikke længere at svare mig her på forummet, bare det bliver fikset.

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Tester du over det trådløse?

Over den næste måned kommer der ifølge driftinfo opdateringer ud i hele landet til tdc homeboxen (eller tv-boksen, altså er det ikke angivet.).

- Måske du skulle prøve at se igen i november?

Ellers skal du ringe til dem (alt forladt, jeg ved du har været igennem dét allerede), men bed dem om at

a) "måle" forbindelsen fra, hvor de sidder - det plejer de at kunne.

b) få sendt en tekniker ud - ikke på din regning

c) bed dem at sende en ny homebox til dig - forsendelsen kommer højst sandsynligt på din regning, men boksen betaler de.

Hvis det stadigt ikke virker, ring igen efter opdateringerne i oktober/november og bed dem flytte dig over på et andet kobberpar. - Det gjorde de ved os efter 1½ års problemer for 5 år siden.

Velkommen, også her har vi problemer.

Har taget min "Tråd" fra august op igen, da den hjælp vi har modtaget, ikke fungerer.

Det er da utroligt, at man skal betale for en "defekt" ydelse.

Vores router, virker rimeligt via kabel, men via trådløst internet, falder signalet næsten dagligt ud, eller at hastigheden falder til en så lav hastighed, at man ikke kan måle hastigheden da de sider med en måler ikke kan åbnes. I stedet genstarter vi og så kører det et par dage igen.

Istedet har vi her de sidste dage haft den "morsomme" oplevelse, at TDC har kontaktet os med tilbud på internet, hvilket vi så har forespurgt på om ikke det var en ide, at få det internet vi betaler for til at virke, ja så er de pludselig væk i den anden ende, og vender ikke tilbage som aftalt.

Men nu har vi skrevet til dem flere gange, og må så se om de reagerer på dette.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej PedersenStege & cd-r80

Jeg kan se, I har fået hjælp af HeinrichP, en yderst kompetent kunde, som har haft held til at hjælpe rigtigt mange. Men det er ligesom han ikke får svar på de ting, der bliver spurgt om. Så en god begyndelse er at svare ham, hvis det er her på forum I skal have hjælp.

En anden god ide er, at lade være med at skrive med mange udråbstegn og i et grimt sprog. Jeg har udmærket forståelse for at man kan blive meget vred og frustreret. Det er også tilladt at "så galden ud" her på forum, ingen censur. Men sæt jer lige i de andres sted, så det også bliver konstruktivt så I kan få hjælp. Når man har fået "luft" så beskriv problemet og hvad der er sket op til nu. Så kan f.eks. HeinrichP bedre hjælpe. Og får måske også mere lyst til det. En slut bemærkning som "I behøver ikke svare her på forum, bare få det til at virke" er ikke specielt motiverende på et KUNDE til KUNDE forum. Hvis I vil have hjælp her, så skal I selv deltage aktivt i at få tingene til at fungere. Både i forhold til at komme med oplysninger og gøre de ting, I får anvist - hvorefter det måske kan være nødvendigt med en tilbagemelding.

HeinrichP har hjulpet rigtigt mange her på forum til at få tingene til at virke. Han er ikke selv imponeret over TDC, men han tager den rigtige tilgang til tingene. Han er kritisk på en konstruktiv måde og han gør ordentlig opmærksom på fejl han finder. Også bruger han de erfaringer han får ved at hjælpe andre, til at melde ind, så vi kan gøre systemer og hjælpe området bedre.

Jeg håber I vil læse dette, som det er skrevet? Et forsøg på at sikre, at også I kan få glæde af jeres TDC produkter.

Hilsen

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg takker for de fine ord Meget glad humørikon
@cd-r80: Jeg læser, at I tilsyneladende genstarter forholdsvist ofte. Har I også prøvet helt at nulstille den?

a) prøv at nulstille routeren helt

b) da vi i sin tid fik tilsendt den nye homebox, brugte vi den gamle strømforsyning, og fik heraf følgende et meget mærkeligt netværksresultat ud af dette. - Brug derfor den medfølgende strømforsyning.

c) understøtter dine enheder n-protokollen til WiFi? - Ellers gå til 192.168.1.1 (i din browser) og prøv og skift netværksmetode fra b/g/n til udelukkende b/g - og genstart derefter boksen.

d) understøtter jeres enheder AES, eller WPA2? AES er en nyere, og stærkere = mere kompleks standard, og kræver derfor nyere udstyr. Min IBM fra 2004-05 kan klare både WPA2 med AES og WPA med AES og TKIP. Derimod kan den ikke klare, hvis opsætningen på det trådløse på Homeboxen står på WPA/WPA2 med TKIP/AES, fordi udstyret så hele tiden står og skifter mellem forskellige sikkerhedsniveauer og forbindelsesmetoder.

Skift derfor den trådløse tilstand til WPA2 med AES - og genstart derefter homeboxen. Ellers kan i forsøge jer med simpel WEP i et par dage.

e) igen: ring og få hotline til at måle linjen. - måske er der en fejl i systemerne, som sender en for høj hsatighed ud, som påvirker hastigheden i negativ retning = ustabilitet.

Hvis du har problemer med at skifte WPA/WPA2 til WEP, etc. så skriv gerne igen Glad humørikon

Hejsa, tak for indlæg.

Først vil jeg kun fortælle Patrick, at mit brug af "" i mit indlæg, er anvendt i en positiv mening, og at jeg tager afstand for brug af dårligt sprog overfor andre, når de kommenterer indlæg i andre medier.

Til HeinrichP

Vores Router er en SAGEMCOM TDC HOMEBOX-ADSL, med 300 Mbit/s trådløs router.

Vi anvender den medfølgende strømforsyning.

Når vi genstarter, bruger vi afbryderen bag på routeren, og ikke via strømforsyningen.

C) n-protokollen!

Anvender en ældre PC via kabel, men vi har andre og nyere pc via det trådløse signal.

Vi har jo haft en tekniker fra TDC til at ændre nogle indstillinger, hvilke ved jeg ikke.

D) var blevet anbefalet kun at anvende WPA2, grundet en højere sikkerhed, men mit generelle forståelse af disse koder er som du sikkert kan se, rimeligt begrænset, men som så meget andet pc-udstyr, kan det jo ikke gå alvorligt galt ved at prøve sig frem.

Prøver at undersøge mine data/indstillinger og vender derpå tilbage.

Hej

Undersøgt systemet lidt nærmere.

Kan se, at i DHCP Konfigurationen er en "Rettighedsværdi i min" som er sat til 60 minutter.

Kan den have noget med nedbrud at gøre?

Vedr.: b/g/n

Under "Trådløs indstillinger" er der kun 3 muligheder; Blandet/ kun 802.11g/ kun 802.11n.

Kan se at der er flere muligheder mellem WPA/WPA2 og AES både med og uden.

Omdømme 2

Vælg "kun 802.11g" og WPA2 og AES

DHCP har intet med ustabiliteten at gøre.

Håber det hjælper Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P