Attachments - i mail. Og online mailbox

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hej

Jeg kan ikke i min onlinemailbox (mail.tdc.dk) se attachments til mails, og det er efterhånden en smule belastende.

Hvis jeg videresender mailen til en anden mailbox, åbner den på min telefon eller bruger min outlook-klient via POP til at hente mailen med, så ER attachmenten der.

... Men nej, via mail.tdc.dk og onlinemailboksen, der er den skjult.

Hvis det er en sikkerhedsforanstaltning, så er det en tåbelig båtnakke idiotisk beslutning... Og jeg kan ikke finde nogle steder i settings, hvor man til/fravælger at få vist/skjult attachments.

Det er bl.a. PDF-filer, som ikke kan ses.

Nogen der har et bud på dette, for "working as designed" er bare ikke godt nok!....

14 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er ikke et problem der stammer fra webmail.

Er du HELT sikker på at det ikke er dig selv der har lavet en regel i din firewall?

Vh

Peter

Hej, ja - det er jeg helt sikker på.

Min firewall sætter ikke begrænsninger for hvilket indhold der bliver genereret og vist på skærmen, når jeg logger på webmail.

Iøvrigt er problemet det samme, om jeg logger på hjemmefra via mit alm. std. TDC access point med alm. std. opsætning, eller om jeg gør det via internetforbindelsen på mit arbejde.

Jeg har heller ikke problemer med at hente mails og de tilhørende attachments med en POP-mailklient.

TDC har bare valgt, at jeg (når jeg bruger min online-mail) ikke skal have lov til at se, at der er attachments til en mail. Og det er jeg sådan set ved at være pisse træt af.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

For det første kan TDC naturligvis ikke bestemme den slags. Det ville være i direkte konflikt med brevhemmeligheden (der også gælder for mails).

For det andet gider jeg ikke at bruge tid på et forsøge at hjælpe personer der ikke kan udtrykke sig uden at alle de eder og forbandelser.

Vh

Peter

Jamen selvtak.

Er du TDC-mand?

Anyway, så er det eneste sted jeg ikke kan se attachments = online mailbox brug på mail.tdc.dk. På alle andre devices virker det, og ved forward til min gmail virker det også.

Attachment ER i mailen, men kan ikke ses. Og det er enten en fejl, eller TDCs valg.

Hvis det er et valg. Så er det et båtnakke tåbeligt valg - for hvorfor skal man ikke kunne se sikre attachments i sin mailbox?

Hvis det er en fejl, så er det en pisse irriterende fejl. Og dette forum er den eneste adgang til enelleranden form for support.

Jeg har haft dette issue i månedsvis, måske derfor jeg synes det er så pisse belastende.

Her er et udsnit af et screenshot som forklarer issuet.

Hvis det kræver uddybende forklaringer, så spørg gerne. Hvis det er spørgsmål som ligger meget meget langt væk fra problemløsningen, så tillader jeg mig at svare let sarkastisk.

Kære TDC.

Når nu PeterA er blevet fornærmet (man kan ikke se i hans navn eller signatur, hvorvidt han er TDC medarbejder eller ej), er der så andre steder man kan henvende sig for support?

Evt. hvor folk er mindre nærtagende, og eventuelt hvor folk er mindre forudindtagede omkring hvad problemet er?

Hvis dette forum er den eneste mulighed for support, så er det lidt tarveligt, at en supporthenvendelse besvares med så spinkelt et forsøg og derefter med foragt.

Jeg er trods alt kunde på både fastnet, mobil, internet og TV.

Hej clausm

Jeg har læst hele din tråd igennem med "Begraves i spam". I den tråd er du også lettere irriteret. Tro mig, jeg kan godt forstå dig. Det er irriterende når det ikke virker. Jeg håber dog du i den tråd kunne bruge mit link til at anmelde de spam du fik og måske får.

Dette er et kunde tiil kunde forum og derfor er det primert andre kunder du henvender dig til. Hvis jeg som kunde prøver at hjælpe, forsøger jeg at skrive i et nogenlunde høfligt sprog og så er det en anelse frustrrende at blive mødt med en anklage om at TDC ikke gør deres arbejde. Det kan jeg (og PeterA) ikke gøre noget ved. Du må også huske på at det faktisk er vores fritid vi bruger på at hjælpe dig. Iøvrigt kan jeg oplyse dig om, at dem der er ansatte i TDC har vedhæftet et lille clip der ser sådan ud Ansat i TDC

Jeg kan desværre ikke give en grund til hvorfor du ikke kan se den lille clips, der indikerer der er vedhæftede filer. Hvis du havde haft et outlook espres på din pc, kunne dette være grunden http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5685

Du kunne også gå ind i indstillinger og derefter egenskaber.

Nede i rækken står der "Vis vedhæftet fil automatisk". Hos mig er der en markering. Er der også det hos dig?

Håber det lykkes for dig at få vist din clips. Jeg har desværre ikke flere bud.

Hej Maja

Tak for din besked.

Der er allerede markeret i vis vedhæftet fil automatisk.

Jeg er 100% sikker på, at det er et TDC opsætnings issue. Det spiller ingen rolle hvilken internetforbindelse, computer eller browser (firefox/ie) jeg benytter, det kan kun være en opsætning centralt.

Hvis dette er et kunde-til-kunde forum. Betyder det så, siden alt udover FAQ henviser hertil, at der ikke er nogen måde at få TDC selv i tale i forbindelse med support issues? Kan det passe? At der ikke findes en mail-adresse eller andet?

Jeg beder ikke om en SLA for løsning af issuet, men siden det har skabt en række problemer og det først for alvor er gået op for mig nu, at det 100% er pga. en syg mailbox, så er det mig ganske magtpåliggende i det mindste at kunne foretage en fejlmelding.

Mvh Claus

Nu har jeg iøvrigt fundet ud af, at det kun er attachments under en eller anden given størrelse, som er skjulte.

Siden det kategorisk fungerer på den måde, så kan jeg simpelthen ikke tro andet, end at det er et opsætningsvalg fra TDC's side.

... Men hvad nu, hvis jeg har brug for at tilgå mails med små .pdf attachments??

Iøvrigt Maja, så må jeg tage hatten af for dig. Du må have en engels tålmodighed. Med næsten 1.300 indlæg knokler du hårdt for at hjælpe TDC's brugere - og siden de selv har skærmet så godt af, at det nærmest virker umuligt for en almindelig dødelig betalende bruger at komme i kontakt med selveste TDC via det dér internet, så håber jeg, at du på en eller anden måde bliver kompenseret for det.

Ha ha ha...

prøvede at sende en mail på tdc@tdc.dk, blot for at se hvad der skete.

Her er svaret. Det er åbenbart tydeligt, at enhver privat kunde for enhver pris skal motiveres til aldrig nogensinde at kontakte TDC for hjælp. Ihvertfald ikke via internet. (Det er nok bare en døgnflue det dér internet, næh du - grib knoglen og ring i stedet for).

Kære kunde
Tak for din mail
Der skal, på grund af travlhed, i øjeblikket forventes længere svar tid på henvendelser til TDC.
Den forventede svar tid er op til 10 arbejdsdage.
Du kan ringe til kundeservice på 80 80 80 20, hvis din henvendelse drejer sig om et mobilabonnement, eller på 80 80 80 10 hvis din henvendelse drejer sig om fastnet, Duet, bredbånd eller TV.
TDC Kundeservice har åben alle hverdage fra 08 - 17.30 og lørdage 08 - 16.

Venlig hilsen
TDC Privat

Hej igen Claus

Som udgangspunkt er det kunder der hjælper hinanden i dette forum. TDC-ansatte kikker herind engang imellem, men det er ikke noget vi kan være sikre på. Når du skriver Kære TDC, er det ikke sikkert at dit indlæg bliver set af TDC-ansatte. Det er ikke fordi de ikke vil, men det kan være fordi de er optaget til anden side.

Du efterlyser mail-adresser: Se min tråd her. /t5/Forslag-Id%C3%A9er/Kontakt-TDC-Yousee/m-p/11635#M389

Jeg ville prøve dette nummer. Hotline og fejlservice*  80 80 80 47

For ikke så længe siden, oprettede TDC en ny måde at brugere kan komme i kontakt med dem på. Det var måske en mulighed du burde overveje: http://kundeservice.tdc.dk/kontakt/?site=privat&area=bb

Hvis du får løst problemet med clipsene, håber jeg du vender tilbage til tråden. Det kunne da være intreresandt athøre hvordan det går.Blinkende humørikon

Tak, jeg prøver dér.

Det er utroligt, at det skal være så godt gemt hvordan man kontakter TDC, når man har et issue som 100% sikkert ikke kan afhjælpes af andre brugere.

Mvh Claus

Ha ha ha..

Har fået et std. svar fra TDC efter dages ventetid.

Der står:

"Tak for din mail

Din forespørgsel er desværre ikke hensigtsmæssigt at løse via e-mail, vi vil derfor bede dig ringe til vores Hotline på 80 80 80 47.

Vi vil samtidig bede dig være hjemme når du ringer til os, da en eventuel fejlretning kræver at du er i nærheden af dit udstyr."

Når man nu tager det med i betragtning, at absolut intet overhovedet af mit issue har det fjerneste at gøre med det udstyr jeg har derhjemme.... F.eks. sidder jeg nu på mit job med min arbejds-PC og præcis prik det samme issue.....

Så bliver man så træt.

Men jeg ringer da bare. Det dér internet og muligheden for at kontakte nogen dén vej igennem, det er da noget overvurderet fis, som sikkert ikke er kommet for at blive alligevel.

Så hvorfor skulle man dog kunne kontakte supporten den vej igennem. (De slutter også mailen af med, at man ikke kan svare tilbage. Det er fandme flot).

hej clausm

Nu skulle jeg så komme med en eller anden kvik bemærkning, men jeg tror at jeg nøjes med at efterlige dit Ha ha ha.

De er godt nok durkdrevne. Hva'?

Nå, Claus - Det bliver sgu spændende at høre hvad de fejlretter. Overrasket humørikonHåber du smider et par ord når du eller dit udstyr eller TDC's server er blevet fejlrettet. Blinkende humørikonMeget glad humørikon 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)