at slukke for homedisken?

• Deltager
  • 9 kommentarer
Som så mange andre her på Forum har jeg (med skuffelse) måttet sande, at homedisk'en hverken egner sig som almindelig ekstern harddisk (den er alt for langsom) eller til løbende backup af ændringer på pc'en (det kan den ikke finde ud af).

Men den kan videresende det, man lægger på den, til et eller andet sted (i Frankrig?) og dermed give en ekstra sikkerhed til den backup, man ellers laver. Og den kan give en adgang til de således deponerede filer fra andre computere rundt om i verden.

Langt, langt det meste tid har jeg ikke brug for at kunne komme til mine filer fra andre computere. Og langt det meste tid arbejder homedisk'en ikke med at sende filer til Frankrig. Det vil sige, at i dagevis og ugevis står den bare og snurrer og giver lyd og bruger strøm, uden at det tjener noget formål.

Mit spørgsmål er nu: Er det ikke en god idé at slukke den og kun have den tændt, når jeg enten rejser og evt. har brug for at kunne kontakte den, eller når jeg lægger noget over på den, som den skal sende til backup?

Eller har jeg overset noget?

Der må være mange, som er i samme situation som mig. Hvad gør I?

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej peber,

Jeg er da ked af at du ikke synes du kan bruge HomeDisken til særligt meget.

Men for at svare på dit spørgsmål om slukning, så sker der ikke noget ved at holde den slukket, så længe du ikke har brug for den.

Hilsen Ulf

Hej Ulf

Mange tak for dit klare svar om slukning!

Men så er jeg jo blevet nysgerrig. Når du skriver: "Jeg er da ked af at du ikke synes du kan bruge HomeDisken til særligt meget", så tænker jeg straks: Har jeg overset noget?

Som jeg skriver, mener jeg, at HomeDisken kan bruges til (med tålmodighed) at lave et 'fjernlager', som både sikkerhedsmæssigt er et udmærket supplement til externe harddiske og dvd'er og som i modsætning til disse er tilgængeligt også når man er på rejse og lignende. Og det er fint nok. Jeg selv - (og andre, har jeg kunnet læse) - har været lidt skuffet over dels hastigheden og dels at der ikke er nogen form for automatik i overførselerne (backup'en).

Man kan diskutere, om det er "særligt meget", den kan bruges til. Min egen mening er nærmest 'både og' og 'på den ene side og på den anden'...

Men først og fremmest er jeg meget nysgerrig efter, om jeg har overset noget!!

Kan homeDisken bruges til andet og mere??

Venlige hilsener

Karsten

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)