asmtp.mail.dk server ingen adgang

Får følgende fejl:

ASMTP: Ingen adgang til denne tjeneste

Fejl:

Korrekt brugernavn og adgangskode, men ingen adgang til denne tjeneste.

Løsning:

Benyt den mail-tjeneste (mailserver), som er tilknyttet dit abonnement.

og hvorfor har jeg så ingen adgang ?

Bruger Outlook Express - har min egen indkommende server der virker fint.

Udgående mails kan ikke sendes, og det har virket fint under smtp.mail.dk i mange år.

Min gamle freemail konto er tilknyttet mit abonnement

13 Kommentarer

Hej Truntehus

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum.

Det er et par dage siden du stille dit spørgsmål. Kan du stadigvæk ikke sende mail?

Du nevner ordet freemail. Freemail-abonementet er nedlagt eller bliver nedlagt. I oktober måned har du fået en mail fra TDC, om at du skulle flytte det abbonement til dit bredbånds abonement. Har du gjort det?

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26068

Hvis du har fået flyttet din freemail til dit bredbånd, så læs videre.

i opsætningen på dit postpogram skal du bruge et brugernavn og en adgangskode, (og det er ikke dit TDC-login, som du bruger til at logge på forum med.).

Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password. Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password. Hvis du ikke kan huske det password, kan du gå ind på webmail og oprette et nyt pasword sådan:
Log ind på mit TDC med dit TDC-logon(samme som til forum) Klik på Webmail-linket ude til højre.
Klik indstillinger - klik password.
Der kan du oprette et nyt password, til dit postpogram.

Tror nu nok at min gamle mail virker, den har været tilknyttet mit abonnement længe. Men nu har jeg oprettet en ny – og tilknyttet denne også.

Altså, så virker det. Men kun med den nye mail adresse. Jeg kan stadig ikke sende mail via asmtp.mail.dk og den gamle mail adresse. (serveren afviser afsenderens e-mail adresse, når den ikke er en TDC konto)

Som jeg ser det, så vil TDC altså ikke længere supportere min gamle mail adresse ?

Hvis det er sådan, så er det bestemt ikke godt. Jeg betaler en ret god pris for at TDC er min udbyder, og de skal helt sikkert ikke bestemme hvilken mail adresse jeg skal bruge.

Så jeg syntes TDC skulle finde en løsning ret så hurtigt !!!

Jeg har fuld forståelse for at smtp.mail.dk ikke bare skal være fri for alle – men nu er jeg jo ikke alle, men en betalende kunde. (endnu)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Ja,TDC levere din internetforbindelse, og der kan du bruge en TDC mailadr., men da du har valgt at bruge et andet firma til din mail, så kan du bruge deres smtp server til udgående mails.

Mvh

Kim

Ah – jeg ved ikke rigtig, skal en internet udbyder som TDC ikke kunne yde den support at sende dine mails ?

Det har de jo trods alt gjort i 10 år, via smtp.mail.dk – så jeg forventer da at de stadig vi servicere mig som de altid har gjort.

Hvis ikke – så er det jo en forringelse af produktet – hvilket jo ikke ligefrem får potentielle kunder til at vælge TDC. De har jo i øvrigt servicen via ASMTP.mail.dk – det er jo bare at give mulighed for at bruge den.

Du kan da for så vidt godt have ret i det er for dårligt at Tdc ikke beholder alle abbonemang-former, samtidig med de opretter nye. Jeg syns nu det er en djunle, at finde rundt i nu og hvis ikke de ryder op engang imellem ville det vel være en urskov at hitte rede i.

Jeg syns nu det er rimeligt at Kvikly ikke bytter den chreme, som jeg har købt i Matas og jeg synes også at det er i orden at jeg ikke kan købe en ny DVD-optager fra phillips, som for længe siden er udgået af produktionen.

Det er da sikkert rigtigt at de bare kunne åbne for muligheden, men TDC er en forretning. Min hjemmeside ligger på et webhotel og der har jeg oprettet 5 mailboxse. Det vil sige jeg har betalt det webhotel for at lokke på deres server, og så syns jeg også det er rimeligt at det er dem der skal sørge for at mail til og fra min hjemmeside skal tranpoteres af dem. Det kan ikke være TDC's problem.Glad humørikon

TDC har faktisk svaret omkring dette:  Vi er ganske rigtigt ved at udfase, at ikke-TDC-Mail-kunder kan bruge TDC’s smtp.mail.dk og asmtp.mail.dk servere. Vi gør det for at undgå for stor belastning af TDC’s mail-servere og i kundeservice fra ikke-TDC-Mail-kunder.
hilsen TDC Her står der egentlig 100% - at det ikke er for at genere mig - men at det er for at udelukke andre for gratis brug af TDC's server. Det jo så også fint nok for mig, problemet er bare at jeg ER kunde hos TDC. Ironisk nok, så har TDC ydet denne service gratis for ALLE indtil nu, og så BANG - nu kan jeg som betalende kunde IKKE få servicen, selvom jeg betaler 4000,- hver år !!!!!!!!!!!!! Husk nu på, at det ikke er alle der har hoteller ude i byen, vi kan jo have det hele på vores egen PC - og så er det lige at TDC ikke levere varen. Mærkværdigt at der ikke er andre der ser dette som et kæmpe problem.   
Hehe - jeg kan faktisk godt have alt på min pc - men da jeg ikke selv er indhaver af en server og Yousee, som jeg er kunde hos og hvor jeg lægger en bunke penge hvert år ikke tilbyder at man kan leje hotelplads, er jeg tvunget til at gå på et webhotel.

Hvis du leder lidt i de forskællige tråde kan du sagtens finde andre brugere der ønsker det samme som dig.

Hvad jeg synes er for dårligt , er at der kun stilles en mailbox til rådighed. Hvis man vil have en mere skal man betale 29 kr. for et basic-abbonement. Som minimun burde det være to, da der ofte er to på samme internetforbindelse.

Nå men tak for snakken. vi har da lov at håbe TDC laver det om til fri server til alle TDC kunder.

Jeg giver dig ret - det er et stort problem. Jeg er ny kunde hos TDC og har først opdaget problemet nu. Det ser ud til at min TDC flirt bliver meget kortvarig...

Problemet er jo, at man således ikke kan bruge TDC hvis man har en gammel mail adresse ...

Så ja - hvis det ikke var fordi jeg har rigeligt at lave - så var jeg også flyttet....

Hej Truntehus

Truntehus skrev:
Problemet er jo, at man således ikke kan bruge TDC hvis man har en gammel mail adresse ...

Vil du være så venlig at forklare hvorfor man ikke kan det? Overrasket humørikon

Det her er vist bare typisk tdc....de skider på deres kunder....mange, rigtig mange fra min omgangskreds er nu blevet så trætte af dem at de har opsagt alt der har med tdc at gøre....og jeg må sige at jeg tror at jeg vil følge trop... Vi har vores adgang via vores arbejde, og er også blevet logget ude fra vores mailsytem :-( Og selv om vores arbejdsgiver nu også er blevet trætte af dem, og skifter over til et andet selskab, så hjælper det jo ikke vores problem...vores gamle mailadr er væk.....bestemt af tdc uden at vi fik en mulighed for at gøre noget.... Men det værste af det hele er, at vi ikke fik besked om det, men selv fandt ud af det ved at vi blev ringet op om hvorfor vi aldrig svarer på deres mail.... vi kunne jo kun sige at vi ikke havde modtaget.......det er fandme ikke godt nok tdc..... :-(

Hej svenne50

TDC har sendt mail ud til alle freemailkunder om at få tilknyttet deres freemail adresse til deres bredbånd, eller med besked om at betale for sin mailadresse. Afviklingen har været undervejs i over et år.

Da jeg er kunde som du, gider jeg ikke stå model til sådan et møjfald, (hverken over for mig eller over for TDC.) så her slutter min deltagelse i tråden.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej svenne50

Vi er rigtig kede af, at du har den opfattelse af os i TDC.

Vi vil gerne forsøge at hjælpe dig. Hvis du gerne vil have hjælp.

Det er dog vigtigt at understrege at du selv har et ansvar for at reagere, når vi skriver til dig, angående mail adressen, så den ikke forsvinder. Vi ønsker ikke at lukke din mail adresse. Vi bestemmer heller ikke over dig og tager beslutninger på dine vegne.

Det er rigtigt, at vi ønsker at have så lille en udgift for vores betalende kunder, det er muligt. Derfor stoppede vi med at have helt gratis email adresser for et godt år siden. Vores betalende kunder fik muligheden for at tilknytte den evt. gratis mail adresse til deres abonnement og så kunne den fortsat fungere. Dem som ikke har/havde andre aftaler med os og derfor ikke betalte regning, fik tilbudt at beholde mail adressen imod en betaling for dette. Du vil kunne finde en del debat omkring emnet her på forum.

Hvis du gerne vil have vi ser på de ting du nævner, skal du være velkommen til at skrive igen. Hvis du helt har opgivet TDC, vil jeg ønske dig god fornøjelse med dit nye teleselskab.

Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P