asmtp er passiv

Jeg har siden den udgående server gik fra smtp til asmtp og port 587 haft problemer med at sende mails til visse mailadresser og sende fra en af mine 6 mail adresser.

Jeg bruger Macs mailprogram Mail og har opsat mine mails da jeg fik TDC hometrio i følge vejledningen.

Når jeg har prøvet at skifte til asmtp efter forskrifterne, så står der i parantes således: asmtp.mail.dk(passiv)

Og det virker ikke.

De 6 forskellige mailadresser er alle forskellige, det er kun en af dem, der hører til TDC. Alle de andre har forskellige indgående servere. Jeg kan modtage mails uden problemer på alle, men på en af dem kan jeg ikke sende fra.

Det er ved at være et problem, da det er mailen på et stort flerårigt kunstprojekt. Se www.artweek.dk.

Håber at der er nogen, der kan forstå mit problem.

Fra de andre mailadresser kan jeg ikke sende til visse hotmail adresser som jubii, aol.com og comcast.net

10 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Generelt tillader TDC ikke SMTP relay.

Det betyder, at du kan ikke bruge en TDC SMTP server, til en e-mail konto som ikke tilhører et hos TDC registreret domæne.

Løsning er at spørge domæne administrator på www.artweek.dk efter adresse og opsætning til deres SMTP server. Alternativt at undersøge muligheden for noget Google noget.

Ok. Det hjalp da lidt. Domæne administrator - er det dem, der har webhotellet? Eller er det mig selv? Det er jo mig der har domænet. Er ikke helt klar over hvad du mener.

Og så skal jeg vist have fundet en anden netudbyder end TDC.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Generelt, hvis du bliver nødt til at spørge, så er det dem, som driver WEB/Mail-hotellet. Blinkende humørikon

De burde kunne oplyse dig en SMTP adresse og en opsætning.

I din jagt på en anden internet leverandør tror jeg, at du vil opdage, at denne begrænsning i SMTP relay, er et gennemgående træk ved flere og flere ISP'er. I hvert fald dem som har et vist antal brugere og som har prøvet at få deres SMTP servere black-listed på andres net p. gr. a. spam og andet.

Hej Jeps-92!

Tak for svaret! Men jeg har stadig ikke fået et svar, som jeg forstår, på hvorfor asmtp er passiv. Jeg har jo også en tdcmail og der gælder det samme. Så jeg bliver nødt til at bruge den gamle version: smtp.mail.dk og port 110. Ellers er der slet ikke noget der virker.

hej

Jeg supplerer lige jeps92. svar, sagt på en anden måde. Opsætningen til dit postpogram skal du hente på stedet hvor du har oprettet en mailadresse. Min opsætning til min webspeed mail, har jeg hentet på yousee's supportside. Ligesom du skal hente en opsætning, hos TDC, når du vil lave er konto-opsætning i dit postpogram til en mailadresse som er oprettet hos TDC.

Jeg har oprettet en gmail konto hos google og hentet en opsætning på googles sider. Hos mit webhotel har jeg ligeledes hentet en opsætning til mit windows Live mail pogram.

Du skal ikke skifte udbyder, for at opsætte dine kontoer i postpogrammet på din pc. De to ting har ikke noget med hinanden at gøre.

Her kan du se one.com support side, under Mail er der en masse postpogrammer:

http://www.one.com/da/support/guider-faq

og her den opsætning jeg har hentet:

http://www.one.com/da/support/guide/mail/opsaetning-i-windows-live-mail-2011

Jeg har i alt 5 forskællige kontoer i mit postpogram, med 5 forskællige opsætninger.

Hej MajaH

Tak for svaret. Jeg er helt med på at jeg skal bruge de informationer, jeg får fra de forskellige webhoteller, om hvordan jeg skal opsætte mail. Jeg har dog altid fået at vide, at man skal bruge den udgående mailserver, som hører til ens bredbåndsforbindelse. Så jeg vil næsten tro at jeg kan bruge dit svar. Det løser dog stadig ikke spørgsmålet om, hvorfor der står at asmtp er passiv - også ved min tdcmail.

Fortsat god søndag!

Hej kjeldsen

Serveren venter passivt på en forespørgsel fra Client - din computer.

Jeg ved ikke lige hvad det betyder på dansk, men det kunne være en mail der er gået ged i og som måske ikke er sendt.

eller

Det kunne også være et hint om, at du skal slette dine browserdata, fordi der er noget der går ind og forstyrer smtp-serveren: Internetindstillinger - slet - marker de øverste tre emner. Om det hjælper ved jeg ikke , men det skader da ikke.

eller

(Har andre en bedre forslag til oversættelse?)

Citat: Client
I forbindelse med internettet er din computer normalt en "client", som gennem internetforbindelsen opnår kontakt med en masse "servere". En server indeholder data, som mange forskellige mennesker gerne vil have adgang til. Serveren venter passivt på en forespørgsel fra Client - din computer. Når Serveren får en forespørgsel, sender den data tilbage til Client maskinen. Et Clientprogram er et program, som du har lokalt i din computer. Citat slut

tdc leksikon / ordbog:

http://sikkerhed.tdc.dk/publish.php?id=24503

Hej MajaH!

Jeg bliver klogere for hvert svar - tak for det.

Siden dit første indlæg har jeg prøvet at ændre begge berørte emailkontis udgående servere til de af udbyders oplyste. Men så duer det overhovedet ikke, og jeg kan hverken modtage eller sende mails fra de to berørte konti. Så jeg har måttet ændre det tilbage til den gode gamle smtp.mail.dk og port 110.

Jeg tror, jeg skal have fat på en, der fysisk kan være her og se, hvad der er der sker.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Kjelisen

Du skriver du bruger Mac-mail programmet. Da jeg ud over at moderere dette forum, også har ansvaret for TDC Macintosh support, må jeg jo nok hellere hjælpe her  Glad humørikon

Grunden til denne forvirring omkring en "passiv" konto, er at når Apple Mail opdager, noget ikke virker i den udgående postserver, sætter den simpelthen serveren til passiv. Og vil først "frigive" den, når den får de rigtige oplysninger. Du kan godt taste nye oplysninger ind, men viser det sig, at serveren i den anden ende afviser brugernavn, eller password, ja så bliver den sat til passiv igen. Det er en simpel telnet kommando programmet bruger.

Mht hvad du skal bruge som udgående server, plejer jeg altid at tænke "følg pengene". Et lille simpelt, men fantastisk godt råd, jeg engang fik. Virker på mange ting i livet Overrasket humørikon

Og du betaler til den, som hoster dit site artweek.dk - derfor er det også derfor du skal have din udgående server fra dem.

Så kan du argumentere, at du også betaler til TDC. Rigtig. Så skal du have en TDC mail adresse, også spiller det. Men du betaler jo ikke til TDC for den mail adresse som du bøvler med.

Et tip kan være at opsætte en fungerende TDC mail konto i din Apple-mail. Du kan se her, hvordan du opretter en mail adresse ved TDC:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25186#opret

Og du kan se her, hvordan du opsætter konto på Apple-mail. (Glimrende vejledning, jeg har selv lavet den Meget glad humørikonhttp://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26323

Når du har sat den op - husk at kalde udgående server for "TDC" - Beskrivelse "TDC" - Servernavn asmtp.mail.dk

Men, altså, når den er sat op, skal du slette de andre udgående servere - dem som ikke virker. Også i  hver eneste konto vælge "TDC" som udgående server. Så vil du kunne sende fra alle dine konti.

Hvis du har flere mail adresser opsat i Apple-mail, vælger du hvilken du vil sende fra, under emne feltet i en ny mail.

God fornøjelse

Hilsen

Hejsa

Efter at have bøvlet længe og grundigt! med at få "send mail" på min Mac til at virke, så har jeg ved at følge instrukser i dette indlæg, ENDELIG langt om længe fået det til at virke.

Tusind tak for de gode råd.Glad humørikon

Det er svært nok at være ny Mac bruger, og næsten umuligt når man slet ikke kan få tingene til at virke.

Nu skal jeg bare have min TDC mail til at virke, på min HTC, den kan heller ikke sende mails ;-))))

MKH

Laila

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)