Arbejdscomputer

Jeg skal ha koblet min arbejdscomputer til min trådløse forbindelse hjemme - og er total blank på hvordan jeg gør! [i] Er der nogen der kan hjælpe?

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej frkduus

Hvis dit trådløse netværk derhjemme fungerer, og din arbejdscomputer har indbygget trådløs funktion (som er aktiveret), så burde det være nemt.

Når du tænder for computeren, fortæller den dig, hvilke trådløse netværk, der er tilgængelige, og så tilslutter du blot computeren til dit eget trådløse netværk.

Mvh

Stephen

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints CVX har modtaget fra andre medlemmer.

Ja..

Det er der muligvis - Men dit spørgsmål er lidt for generelt til umiddelbart at kunne danne baggrund for en besvarelse...

Der mangler lidt flere informationer, for at kunne guide..

Computer - Styresystem - og muligvis router..

Det skulle give en langt større chance for at kunne give de nødvendige anvisninger..

Desuden bør du kende dit SSID og din netværkskode... Disse bør du dog under INGEN OMSTÆNDIGHEDER oplyse her på forum - men du skal bruge dem selv under opsætningen af den trådløse forbindelse..

Måske jeg kan hjælpe, måske ikke... Ellers er der muligvis andre der kan... Men først oplysningerne - Hvor i hvert fald styresystem er meget væsentlig..

Og har du ikke SSID og netværkskode (nogen gange kaldet netværksnøgle) og er du ikke i stand til at fremskaffe disse oplysninger - enten ved at du har dem på tryk, eller er i stand til at hente dem ud af routeren. Kan det godt blive lidt langhåret...

Mvh. CVX

Hej Stephen.

Tak for dit svar.

Jeg er kommet så langt som du skriver, og min computer foreslår også mit eget netværk men så kan jeg ikke komme videre.. Den søger på netværket og ender med at skrive at jeg ikke har adgang eller begrænset adgang til internettet.

Mit eget trådløse netværk fungerer helt optimalt på min egen com..

Vh/Jette

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jette

Dit problem kan muligvis skyldes, at din trådløse forbindelse (modem/router) er sat op til at bruge en netværksgodkendelsestype og kryptering, som din arbejdscomputer ikke kan håndtere. TDC HomeBox står fx som standard med WPA/WPA2 som netværksgodkendelsestype og TKIP/AES som kryptering, og det er ikke alle computere, der kan håndtere det.

Måske skulle du få din arbejdsgiver til at fortælle dig, hvad din arbejdscomputer kan/kræver og få en vejledning i, hvad du skal gøre?

Alternativt skal du lade dit velfungerende trådløse netværk være, som det er, og så anvende din arbejdscomputer med kabel, for det fungerer vel?

Mvh

Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)