Svar

Apple TV/Airplay

Hej alle

Jeg er virkelig virkelig kommet i problemer og møder muren hvér gang jeg ringer til kloge hoveder. Nu vil jeg for første gang prøve i dette forum.

Sagen kort:

Jeg har Hometrio og alt har indtil videre virket ok. For snart 2 måneder siden købte jeg så Apple TV og det kører helt perfekt - næsten! For når jeg vil høre musik via AppleTV/Airplay så bliver musikken afbrudt kort efter jeg har sat den igang. AppleTV begynder så at tænke i lang lang tid og intet sker. Alle andre funktioner virker fint. Det er bare som om at netværk/airplay bliver afbrudt. Når jeg lukker alt ned og tænder igen, så kan jeg måske høre musik i 3 minutter og så slutter "festen"...

Jeg har prøvet følgende:

1. Kablet og trådløst

2. Genstartet alt inkl.PC

3. Ominstalleret alt

4. Skiftet kanal på router

5. Fjernet firewall i både windows og på router

6. Ringet til Apple

7. Ringet til TDC

INTET virker.

Nu ved jeg simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.

Er der nogen herinde der har prøvet lignede eller har en god idé til hvad jeg kan gøre?

icon

Bedste svar af iMac 13 februar 2013, 19:51

Hej henke,

det virker som om du har gjort alt det "rette", og jeg har ikke noget direkte svar, men bliver nød til at gætte lidt.

Du skriver, at alt andet fungerer perfekt, derfor tror jeg ikke det har noget med din router at gøre, da du oven i, oplever samme problemer med kablet netværk. Men du må gerne fortælle, hvad det er som fungerer perfekt (f.eks., kan du afspille en film, der ligger på din PC i iTunes til dit Apple TV, kan din Apple TV se "computere" når din PC/iTunes er tændt?)

Har to forslag:

- Log ud fra "deling i hjemmet" på både PC (iTunes) og Apple TV, og log ind igen.

- Tjek at dit Apple TV ikke går i vågeblus - Indstillinger-Generelt-Gå på vågeblus efter = aldrig.

Din PC -  kører den Windows 7, hvor gammel er den, hvilken trådløs kapacitet har den?

Har du mulighed for at prøve Airplay til dit Apple TV fra en anden enhed?

Mvh

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej henke,

det virker som om du har gjort alt det "rette", og jeg har ikke noget direkte svar, men bliver nød til at gætte lidt.

Du skriver, at alt andet fungerer perfekt, derfor tror jeg ikke det har noget med din router at gøre, da du oven i, oplever samme problemer med kablet netværk. Men du må gerne fortælle, hvad det er som fungerer perfekt (f.eks., kan du afspille en film, der ligger på din PC i iTunes til dit Apple TV, kan din Apple TV se "computere" når din PC/iTunes er tændt?)

Har to forslag:

- Log ud fra "deling i hjemmet" på både PC (iTunes) og Apple TV, og log ind igen.

- Tjek at dit Apple TV ikke går i vågeblus - Indstillinger-Generelt-Gå på vågeblus efter = aldrig.

Din PC -  kører den Windows 7, hvor gammel er den, hvilken trådløs kapacitet har den?

Har du mulighed for at prøve Airplay til dit Apple TV fra en anden enhed?

Mvh

Hej - tak for dit hurtige/seriøse svar på mit store problem

Jeg svarer først nu, da der tilsyneladende er kommet en løsning på problemet - helt af sig selv.

Jeg har genstartet min computer med Windows 8 og et par dage efter kom der en masse opdateringer, som åbenbart har løst problemet. Hvad der har været galt - aner jeg ikke. Jeg er bare glad for at det virker...

Tak

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P