Apple TV falder af trådløst netværk

• Deltager
  • 0 kommentarer

Efter at have købt Apple Tv falder produkterne (IPhone, IPad og Apple Tv) af netværket. Har også TDC boks. Jeg fik at vide hos TDC, at Apple havde problemer med deres routere og hos Apple, at TDC havde problemer med Apples produkter. Har tilsluttet en ekstra router (Linksys via kabel ind i TDC boksen), men er ellers tekniknørd. Det har hjulpet i nogle uger, men nu falder Apple tv af netværket igen. Periodisk fejl. Nogle gange sker det med minutters mellemrum. Andre gange kan der gå timer.

Er der nogle, der har løsningsforslag??

8 Kommentarer

Jeg har oplevet noget der ligner. Jeg løste det på denne måde /t5/Bredbånd/iPad-falder-konstant-af-nettet/td-p/85193
Tak. Jeg har selv sluttet en alm. ekstra router til homeboxen, så jeg nu har 2 netværk kørende. Jeg har så ændret kanal på netværkene, så de ikke forstyrrer hinanden. Jeg håber, det hjælper!!
Nå, kan nu konstatere, at det ikke hjælper med en ekstra router. Det går fint i flere timer, hvorefter IPad og Apple Tv falder af netværket, selvom der er fint signal. Herefter kan jeg kun komme på ved at genstarte routeren. Er der andre, der har gode forslag, som jeg kan afprøve? Til TDC: hvad er det galt med jeres router??? Sådan noget l..t!
Har du prøvet at sætte et u-krypteret wifi op ved siden af Homeboxen, som iPad evt. kan prøve at køre på? Jeg har en Airport Express der fordeler et netværk ved siden af Homeboxen, der ikke er krypteret, hvor der kører en iPad og en iPod Touch. Det virker fint. Diverse MacBooks, Apple TV og iPhones kører på Homeboxens netværk, der er krypteret. Jeg har hørt fra en TDC-medarbejder, at man er klar over der er nogle udfordringer med at få visse Apple-produkter til at spille sammen med Homeboxen, og hvad man har tænkt sig at gøre ved det, ved jeg ikke. Jeg har tænkt på at lave et prøveabonnement hos en anden udbyder, og holde det op mod TDC, og se hvad der fungerer bedst
Det har jeg ikke prøvet. Det mærkelige er, at fejlen først er kommet efter jeg har fået Apple Tv. Det kører fint i nogle timer, hvorefter fejlen kommer. Jeg har ikke prøvet dit forslag. Det er lidt dyrt, hvis man skal købe en Airport for at få Apple Tv til at virke......
Ja, det har du helt ret i. Du skulle ikke gøre nødvendigt at købe specielt grej oveni det TDC leverer. Prøv i første omgang at resette din egen router, og sæt et ukodet wifi-netværk op ved siden af det net spm Homeboxen sender ud. Det fungerer hos mig
Tak for svaret. Ved du hvordan man re-setter routeren? Er det besværligt? Er ikke så god til det tekniske :-) Har prøvet med en ekstra router, som har været sluttet til TDC boksen med kabel. Gør det det ikke ud for et ukodet wi-fi? Mange spørgsmål..... Men på forhånd tak!?:-)
Ved ikke lige hvordan din router fungerer, men på min er der en reset- tap. Jeg tager strømmen fra den, trykker tappen ind med en kuglepen eller andet, og sætter strømmen til. Derefter slipper jeg reset-tappen, og routeren er nulstillet. Airport Express nulstiller som standard uden kodeord, om din router gør det samme ved jeg ikke. Du skal ganske rigtigt sætte routeren til ETH-udgangen på Homeboxen (jeg bruger den gule ETH 1). Din router skal sættes op til at fordele et nyt net. Kan du se dette netværk (og TDC-netværket) i dit Apple TV?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)