Svar

Apple Time Capsule på bredbånd 10/1

Har TDC mon generelle problemer med Apple Time Capsule? Også på almindeligt 10/1 bredbånd?

(Jeg læser her på forum om store problemer med Homebox, men det har jeg ikke?)

Troede at min trofaste Time Capsule var brændt af efter at jeg havde haft slukket for strømmen. Men en nyindkøbt Time Capsule opfører sig i dag på præcist samme måde (ingen DHCP internet adgang via Siemens Gigaset SE565 dsl). I mellemtiden (mellem de to TC' er) har jeg humpet afsted på en Apple Airport Express uden problemer. Og den fungerer også i dag.[i]

Der er jo ikke de store muligheder for fejl i standard opsætningen af Time Capsule.. og ja, jeg har slukket/tændt både ADSL modem og TimeCapsule adskillinge gange (tilmed trykket Reset på begge).

Ved dette fremragende forum om det er et generelt problem?

icon

Bedste svar af Jesper4000 24 august 2012, 18:57

Svarer lige selv: 

Blev utålmodig og ringede til hotline:

MAC-lås!!!! Humørikon flov

Det viser sig at første strømafbrydelse betød at TDC opfattede min gode gamle router som 'fremmed' da den forsøgte at få forbindelse igen efter 6 timer. Samme blokering skete så i dag for den nye TC da den ville sige hej... 

Fatastisk venlig og effektiv support på hotline - det tog vel 3 minutter. Glad humørikon Men jeg kunne have sparet 3 timers frustration og 2.000 kr Trist humørikon hvis det var almindelig kendt (?), at MAC-lås blot kræver 4 timers tilslutning uden afbrydelse. Og hvorfor kunne Aiport Express kobles til og fra uden at blive låst ude?!

Problem Solved

Se original

1 Kommentar

Svarer lige selv: 

Blev utålmodig og ringede til hotline:

MAC-lås!!!! Humørikon flov

Det viser sig at første strømafbrydelse betød at TDC opfattede min gode gamle router som 'fremmed' da den forsøgte at få forbindelse igen efter 6 timer. Samme blokering skete så i dag for den nye TC da den ville sige hej... 

Fatastisk venlig og effektiv support på hotline - det tog vel 3 minutter. Glad humørikon Men jeg kunne have sparet 3 timers frustration og 2.000 kr Trist humørikon hvis det var almindelig kendt (?), at MAC-lås blot kræver 4 timers tilslutning uden afbrydelse. Og hvorfor kunne Aiport Express kobles til og fra uden at blive låst ude?!

Problem Solved

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P