Annoncering af nye mails

For at få nogle arbejdsopgaver, så skal jeg reagere hurtigt på nye modtagne mails med tilbud. Men her ser det ikke ud til, at TDC-mail er særlig effektivt!

Det er mit indtryk, at nye mails først kommer op på indbakken, når jeg opdaterer eller jeg har haft timeout - og så er opgaven jo allerede røget til de brugere af andre systemer, som har en alarm på skærmen eller en lyd, når der indgår nye mails. Eller at den nye mail øjeblikkelig viser sig i mailboxen på skærmen.

Mit pågående spørgsmål har TDC-mail disse services, og hvordan aktiverer jeg dem?  Skal jeg have et helt andet mailprogram? I need them very much.

Peter R.

12 Kommentarer

Hej Peter.

Det lyder som om det er opsætningen af dit mail-program der er problemet.

Hvis programmet "spørger" serveren hver 30. minut om der er post til dig, ja

så kan det godt være at du får een der er 29 minutter gammel. Det er ikke

noget serveren styrer -Den "sender" ikke til din computer, det er din computer

der "henter", så det afhænger af hvor tit den er indstillet til at hente.

Men det er instillingerne i dit mailprogram du skal kigge på.

Jeg ved ikke hvor tit du kan tillade den at hente post inden det betragtes som misbrug,

men jeg har aldrig hørt om nogle der har fået påtale fra TDC fordi de hentede post for ofte.

-Jeg henter post hver 5. minut.

Mvh

Henrik

Mange tak for svaret. Jeg har stadig spørgsmål som går på, om nye mails med det samme viser sig i indbakken eller først, når man opdaterer? Jeg spørger også om man kan få et signal, når der er nye mails, visuelt på skærmen eller ved lyd.

Skal jeg købe mig en i Phone så jeg kan være opdateret med mails ligegyldig, hvor jeg er?

Peter R.

Hej  axykpcde

Allerførst undskyld....

Inden jeg svarede dig havde jeg læst indlæg fra andre brugere, og åbenbart forvekslet dig

med een der bruger Outlook2003. Derfor glem hvad jeg tidligere skrev....

-Så derfor når du bruger web-mail, er du nødt til ofte at trykke "opdateret" for at få de nye e-mails.

Jeg vil anbefale dig at bruge et "rigtigt" mailprogram. -Har du ikke allerede Microsoft Outlook i forbindelse

med en officepakke, kan jeg foreslå Thunderbird http://www.mozillamessaging.com/da/thunderbird/

Bruger du en computer med Windows XP er outlook-express også ganske udemærket.

Opsætningen af din "hente post fra serveren tid" er forskelligt fra program til program, det samme er "afspil lyd når der kommer mail".. Det kommer du til at undersøge når du har valgt mail-program.

I-Phone... ? Det er jeg ikke den rigtige til at svare på. Jeg mener at det er det dyreste playmobil

legetøj jeg noglesinde har haft. Heldigvis fandt jeg en een der var lige så dum som jeg, og fik min solgt.

Dette er MHO, og hvis du ønsker at jeg skal begrunde mine svar, og komme med en nærmere forklaring må du meget gerne skrive tilbage..

Mvh

Henrik

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Nye mail i indbakken vises først når du reloader websiden (opdaterer siden).

Det kunne du såmænd også selv have testet ved at sende en mail til dig selv fra TDC's mailserver.

Hvis mail er af den vigtighed for dig som du beskriver, så er det ikke tilrådeligt kun at bruge serveren som "mailprogram". Det er den simpelthen for ringe til.

Outlook Express er ikke en option du kan bruge. Outlook Express er ikke, og har aldrig været, et selvstændigt mailprogram. Outlook Express var en del af Internet Explorer til og med version 6.0 som er udgået for en hel del år siden.

IE 6 vil givetvis heller ikke kunne fungere med nyere styresystemer som Vista og Windows 7.

Den naturlige afløser for Outlook Express i nyere styresystemer er Windows Live mail 2011. Den kan du downloade gratis på dette link, og den vil du givetvis også kunne konfigurere til at hente mails lige så hyppigt som du ønsker plus at afgive et lydsignal ved ankomst af nye mails.

Jeg skriver "givetvis" fordi jeg ikke selv bruger WLM, så jeg kender ikke de eksakte konfigurationsmuligheder, - men du vil under alle omstændigheder være bedre hjulpet med WLM end med blot at håndtere dine mails direkte på serveren.

http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?FamilyID=1c1e75dc-3ccb-46a5-a804-f7803987718c

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/So-long-Outlook-Express-Introducing-Windows-Live-Mail

Mvh FN ;-)

(Med stor respect for 95% af dine indlæg...)

Set fra min side er Windows live mail ikke specielt forskellig fra TDC´web-mail

Dvs. du har ikke dine mails liggende lokalt på din server/PC.

At Outlook ekspress er dybt forældet, som jeg tolker dit indlæg, modvises af over 40% af e-mail sendes

fra outlook express..... Xp er netop overhalet af W7, men ikke outlook-express står fortsat for at afsende

en stor del af e-mails.

Pointen i dit indlæg føles for mig som "DirectX er forældet... Der kom sammen med Windowa 98..."<

Mhv

Henrik

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Og ja, - Windows Live Mail kan godt konfigureres til automatisk at tjekke for nye mails med et brugerdefineret tidsinterval:

http://email.about.com/od/outlookexpressmailsync/qt/Check_for_New_Mail_Periodically_in_Windows_Live_Mail_or_OE.htm

Og lyd er der også på:

http://email.about.com/od/outlooktips/qt/Change_the_New_Mail_Sound_in_Outlook_Windows_Live_Mail.htm

Mvh FN ;-)

Omdømme 3

Du taler stik imod bedre vidende, Henrik.

Internet Explorer blev lanceret i 2001, og dermed også Outlook Express ver. 6.0. Den første udgave af Outlook Express (version 4) blev lanceret i 1997, hvilket rent computermæssigt må siges at være lige efter stenalderen.

I 2006 udgik begge programmer definitivt, og der er siden da ikke udsendt opdateringer til nogen af disse. De absolut sidste opdateringer til Outlook Express blev rent faktisk udsendt i august måned 2004, hvilket betyder at Outlook Express gennem de seneste 7 år er blevet til stadighed mere og mere sårbar overfor trusler udefra, - virus, hackere med mere, og at det alene derfor må siges at programnmet absolut ikke er anbefalelsesværdigt.

Uagtet om spørger eventuelt har Windows XP, så kan det næppe anbefales at installere en 10 år gammel udgået browser bare for at få Outlook Express, - og det er den eneste mulige måde at få OE på, idet den ikke findes, og aldrig nogensinde har fandtes, som et selvstændigt program.

Spørger efterlyser et program der kan hente nye mails uden at man skal reloade siden/klikke send modtag. Det kan Windows Live Mail. Spørger efterlyser også en mailclient med lyd ved nye mail. Det har WLM også.

Spørger har på intet tidspunkt ytret ønske om at have sine mails på egen computer, hvilket han for nuværende heller ikke har, idet de ligger på TDC's mailserver, og der kan han magelige konfigurere WLM til at lade en kopi blive liggende ved hentning af mails, således at de også som en ekstra sikkerhed stadig ligger der.

Jeg har meget svært ved at se hvad DirectX har med sagen at gøre, så det tror jeg bare jeg vil undlade at kommentere.

Mvh FN ;-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har samme problematik. Jeg har dog løst det på en helt anden måde.

Min mailadresse ved TDC står til permanent at sende alle mails videre til min gmail. Gmail har så et fikst lille program der hedder notifier. Hver gang der dukker en mail op - så kommer der en boble i nederste højre hjørne af min skærm, hvor de vigtigste informationer om mailen står.

Samtidig har jeg over nogle år brugt denne løsning til at få mindre og mindre mail gennem TDC. Det KUNNE jo være at der på et tidspunkt dukkede et attraktivt alternativ op - og så er det rart at være udbyderuafhængig.

Vh

Peter

Mange, mange tak til Henrik, Lektor og Peter A for kvalificerede svart og en god debat, som jeg ikke kan vurdere fagligt, men svarene er til at gå videre med.

For at løse mit problem har jeg også overvejet at købe en mobikltelefon med mailfunktioner - altså med modtage-, sende og alarmfunktioner. Så vil jeg jo kunne respondere nærmest hele døgnet; selvom jeg er imod dsen adfærdsstyring, som ligger i hele tiden at tjekke mobiltelefon. Hvad mener I om det med mobiltelefonen?

Mange hilsener

Peter R

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Mobiltelefonen er selvfølgelig en mulighed, hvis du har brug for at være fri for at sidde ved skærmen. Hvis du alligevel sidder der - ja så er den vel bare en unyttig ekstraudgift.... Så efter min mening kommer svaret helt an på dit behov.

vh

Peter

Kære Peter A.

Mange tak for dine svar. Hvis jeg nu får en gmail, hvortil jeg videresender fra TDC. Hvad er så fordelen ved at bevare mailadressen hos TDC?

Mange hilsener

Peter R

Omdømme 3

Der er den åbenlyse fordel at de der kender din TDC mailadresse stadig kan komme i kontakt med dig, uden at du skal til at masseudsende beskeder om at du har fået en ny mailadresse, - og med fare for at du glemmer nogen der kun har din TDC adresse.

Så kan du jo med tiden, - og i ro og mag, tilstræbe helt et frigøre dig fra din TDC adresse ved at vænne gamle og nye kontakter til at det fremover er din Gmail adresse der gælder.

Det er altid "farligt" og upraktisk at låse sig til en bestemt udbyder med mailadresse. Jeg føler mig meget låst til TDC, - blandt andet fordi jeg køber alle mine programmer over nettet (og jeg har mange), hvor min mailadresse er en essentiel del af adgangskoden til til at jeg overhovedet kan komme ind på de sites hvor jeg har købt mine programmer, - så uden den har jeg hverken adgang til redownload, nye opdateringer eller til mine konti i det hele taget.

Det er antageligt lige så upraktisk at låse sig fast på Gmail. Der kommer måske en dag hvor det pludselig koster penge, eller der kan opstå andre årsager til at man ønsker at forlade denne tjeneste.

Mvh FN ;-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P