Android og DLNA

Android og DLNA

Jeg har ledt efter noget nyt omkring TDC Play og afspilling via DLNA. 

Jeg har en Samsung S4 mini og forsøger at afspille via en Panasonic Bluray som skulle understøtte både det ene og det andet format (købt fordi andre løsninger som WD og EEEBox ikke kunne klare opgaven fra TDCPlay.) - Men heller ikke Panasonic er åbenbart opgaven voksen - kan det være rigtig at TDC ikke kan afspilles via DLNA - eller kan nogen fortælle mig hvad jeg skal bruge på telefonen eller andre steder for at få overført musikken til anlægget. ? 

7 Kommentarer

Undskyld - forkert tråd - skulle være lagt under TDC Play - beklager - ved ikke om jeg kan flytte indlægget ? 

jeg har tidligere kunnet afspille musik fra play app'en til en DLNA-afspiller. Dette fra min Androidtelefon. Det virker dog ikke som en helt stabil løsning. Af en eller anden grund, har det ikke virket de seneste par uger, og da det virkede var der ikke sjældent udfald. Det Kan dog være svært at gennemskue, hvornår det er app'en og hvornår det er musikservicen, der fejler.

Hvilke typer af medier har du forsøgt at afspille, er det blot musik? Har du forsøgt at benytte sig af en anden DLNA-app på telefonen mod din bluerayafspiller? Du kan f.eks. forsøge dig med gratisversionen af bubble upnp og sende en mp3 til din afspiller. Jeg plejer at bruge bubble upnp til at teste dlna, da den virker ret stabil.

Tak for input Lemvigh - jeg har prøvet mange af de apps som er tilgængelige - herunder iMediaShare og netop BubbleUPn - men har stadig problemer. Der er ingen problemer med at sende mp3 eller andet fil-hejs til afspilleren, det er kun når jeg forsøger at streame musik via TDC-Play - så får jeg en fejlmeddelelse om at afspilling mislykkedes "vi har problemer i øjeblikket - prøv igen senere" - sådan har det altid været med den app. (kan det være routeren som sætter begrænsninger ?)

Play-app kan godt se min BluRay afspiller på listen over tilgængelige afspillere - men vil alligevel ikke sende til den.

Det lyder jo meget som det jeg oplever - bortset fra den detalje, at det tidligere har virket for mig. Jeg har haft lejlighed for at teste play app'en på en iPhone med hvad jeg tror er iOS 6, og den kunne starte afspilningen over DLNA mod mit anlæg. Hvilket jo blot øger mistanken om, at der er noget sjoveri med Android app'en.

Hvis du vil have større sikkerhed for, at din blueray understøtter, hvad den skal, kan du jo beslaglægge telefonen næste gang du har en gæst med en iPhone...

Lemvigh, lyder som en løsning :-)  må nok bare vente på at appen bliver forbedret, vil helst ikke undvære min Android :-) (ej heller være uvenner med de Æble-bærende venner) 

Tak for input 

hej her,,, jeg sender fra mine bærbar samsung stumper via blåtand ,,  har en logitech bluetooth modtager som er sat til anlægget,, og det virker sku fint,, ingen problem, kan ta tableten og telefonen med udenfor og stadig streame

det er da fint din blåtand virker men det er jo ikke dlna og jeg er godt træt af at dlna ikke virker da jeg jo betaler det samme som appel brugerer.  Da man fint kan afspille play til anlæg via airplay, men får altid fejlmeddelelse på dlna, det er bare ikke rigtigt. Det virker lidt som om TDC er i lommen på appel for hvis man ville så er det jo ikke det store problem at få dlna til at virke.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)