Svar

Ændring af e-mail adresse fra Netbasis til bredbånd

Helt ærlig! - Mit første indskyldelse var - Typisk TDC. - Et brev omkring hvor man nu skal betale 29 kr. om måneden for at beholde en e-mail adresse, som man har haft i mange år.

Det næste er - og hvad er det egentlig, der står i det brev? - Hvis man som jeg ikke lige er it-nørd, skal man læse brevet nogle gange for at få styr på hvad der egentlig står. - uden yderligere forklaring på, hvad der sker. - og der er da heller ikke meget hjælp at hente på tdc.dk/netbasis, som der er henvist til.

Og herefter bliver man bare rigtig sur! - Ja, jeg kunne blive ved.

Så nu har jeg ændret min e-mail adresse til et bredbånd som er arbejdsgiverbetalt! - og som jeg egentlig altid for at vide, når jeg har talt med tdc. - at det skal jeg sandelig tale med tdc-erhver om?

- så nu er jeg da meget spændt på, hvad der sker?

Det her er da vist lige til "Kontant" på TV2.

icon

Bedste svar af Patrick11 23 september 2010, 06:43

Hej

Denne tråd er startet parallelt med en lignende tråd, med samme emne, andet sted på forum.

Vi lukker denne tråd nu og opfordrer til at læse løsningen på den anden tråd her:

/t5/Abonnement/Hvad-sker-der-med-min-mailadresse-Og-hvorfor-nu-dette-gebyr/m-p/1116#M104

Hvis der herefter stadig er spørgsmål, er I velkomne til at stille dem på den anden tråd. Så kan vi holde overblikket.

Hilsen

Invisigoth

Se original

7 Kommentarer

Jeg er helt enig.

De få ting der binder mig til TDC nedlægger de eller ændrer, så man får det klare budskab, at man ingen værdi har som kunde for dem. Min kone og jeg har hver sin mail-adresse, dem har vi haft i rigtigt mange år, men kun den ene kan nu omlægges til vores bredbåndsforbindelse, nu hvor de vil kr. 360 om året for mails. per eprson. På trods af at vi aldrig har betalt så meget for vores TDC-internetforbindelse som nu, er der kun råd til en 1 mail-adresse indenfor faktura-beløbet. Vi bestilte iøvrigt en anden TDC-ydelse, hvorefter de - uden at advare om det på forhånd - også nedlagde vores gamle fastnet-forbindelse. Vi måtte købe nye telefoner, og alt er nu i en ringere kvalitet. Med andre ord - det der betød noget for os, blæser de på. Hvis vi skal tvinges til et discount-liv med telefoni og internet, med bla. mail-adresser der ikke kan bevares, kan vi ligeså godt vælge et af de ægte discount-selskaber. Farvel TDC.

Et godt forslag til dig - og til andre -  der gerne vil have 2 e-mail adresser!

Gå ind på Google mail. gmail. - Der har jeg nu oprettet hver sin adresse til min mand og mig selv.

- og det er ganske gratis. - Har større kapacitet end Netbasismail. - nemt at sætte op - og fungerer perfekt!

Det kræver at man skal ændre sin e-mail adresse. - Men hvad - alternativet er 350 kr. om året!!??

Hej Solsikke - tak for rådet. Men vi kan så ikke længere bruge Outlook og lignende programmer. Et problem hvis man er medlem af mange foreninger, der kræver referater og mails gemt i længere tid. Eller hvis man ønsker at bruge nogle af de andre muligheder i rigtige mail-programmer. Men tak for dit svar.

JanN: Bare nysgerrig, hvad er det outlook kan som du skal bruge og ikke er i Gmail? Glad humørikon

og lige som en lille sitenote :

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?gl=da&answer=76659

Så skulle alle problemer med ikke at kunne bruge outlook ihvertfald være løst Glad humørikon

Hey Dystrophy.

Tak for dit indlæg. Jeg kan se hvad du mener og det er fin løsning, hvis man ønsker Gmail. Denne løsning kendte jeg ikke, så tak for det.

Men bemærk venligst at min oprindelige irritation gik på, at TDC nu kræver kr. 330 om året for en mail adresse jeg har haft i næsten 10 år. Der er mange mennesker i min omgangskreds der har denne adresse, og det er ret stort arbejde at ændre den - hos venner, bekendte, familie, bank, shopping-sites, foreninger og andre steder med login. Jeg kunne selvføelig beholde den, og så bare betale ekstraprisen, men jeg er steget af på, at min internet-abonnement hos TDC er ddet dyreste jeg nogensinde har haft, og oveni skal jeg nu betale ekstra for min mail-adresse. Det er det, der er hovedårsagen til, at jeg ikke ønsker at være kunde længere. Den gamle mail-adresse er hovedårsagen til, at jeg er blevet som kunde i så mange år, og hvis den nu skal prisættes særskilt - ret dyrt iøvrigt - så er der ikke længere noget der holder mig i koncernen. Lave priser og lemfældige løsninger kan man få alle steder - kontinuiteten er forsvundet, set fra min synsvinkel - så derfor er det slut. Det var bare det, jeg ville sige :-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Denne tråd er startet parallelt med en lignende tråd, med samme emne, andet sted på forum.

Vi lukker denne tråd nu og opfordrer til at læse løsningen på den anden tråd her:

/t5/Abonnement/Hvad-sker-der-med-min-mailadresse-Og-hvorfor-nu-dette-gebyr/m-p/1116#M104

Hvis der herefter stadig er spørgsmål, er I velkomne til at stille dem på den anden tråd. Så kan vi holde overblikket.

Hilsen

Invisigoth

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)