Ændre DNS servere i SagemCom F@st

Hej søde mennesker

Efter en del søgen på forum kan jeg læse mig til at det ikke er muligt at ændre DNS server i SagemCom F@st routeren. Tdc´s software på denne router er meget begrænset hvilket er fint for mange. Da jeg gerne vil slippe for at ændre dns server på alle mine trådløse og kablede enheder for f.eks. at kunne se US Netflix osv. vil jeg gerne vide helt konkret hvordan fremgangen er for at ændre DNS servers. Hvis det kræver at jeg sætter en anden router op istedet for Homeboxen går jeg ud fra at jeg skal kende:

1: Udbyder indstillinger

2: Protokol

3: Mit brugernavn og adgangskode (Ligesom hos f.eks Telenor hvor man får et DSLnr.)

4: DHCP/ dns servere

Jeg et speedstream modem til at ligge som ikke kører i bridge-mode således at man skal taste disse oplysninger manuelt ind for at komme på nettet. 

Jeg har kun en TDC bredbåndsforbindelse. Ingen telefon, intet tdc tv

Således har jeg kun brug for indstillinger til data. Jeg ved ikke om brugernavn osv. er nødvendig for at hive en ipadresse fra jer, men mener at ATM settings, protocol og dns servere er væsentlige.

Hvis der er en workaround i homeboxen er dette klart at foretrække.

Vh Anders Hansen

2 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Beklager den lange svartid :/ Hvis det bare drejer sig om at tilslutte en egen router efter din TDC HomeBox, som du kan konfigurere som du vil, kan du finde hjælp til det her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25180

Hvis ikke, må du lige give mig en opdatering i sagen Glad humørikon

/Alex

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Der er noget du har misforstået.

DNS-kaldet kommer fra klienten - ikke fra routeren.....

Du skal bare gå ind i opsætningen for netværkskortet, og så taster du adressen på den nye DNS-server ind.

dns.jpg

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P