Ændre DNS i homebox

Hej Jeg har brug for at få ændret DNS opsætning i min homebox så jeg kan benytte mit apple tv. Hvordan gør jeg det?

9 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Log ind på din homebox 192.168.1.1 (hvis du ikke har ændret den)

User:  admin

Pass:  ?????

Klik på

Klik på:

Udfyld som du vil have det:

Klik OK

og Log ud

Hej Den mulighed er der ikke på min box opsætning. Jeg har en sagemcom vdsl. Hvordan fungerer det på min boxtype?
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Dnsproblem

Jeg har en TDC Homebox hjemme, som jeg bruger med et Apple TV. Helt uden opsætning. Så det burde du også kunne?

Hvilke problemer får du, når du vælger din Homebox, i Apple TV opsætnings menu?

Jeg vælger min Homebox, giver den koden også sikrer jeg, at det andet udstyr, som den skal hente indhold fra, også er på samme Homebox. Mht at hente indhold fra nettet, er det jo blot som en computer, der vil på nettet, så det kræver bestemt heller ikke opsætning.

Jeg kan evt. tage nogle billeder af opsætningen til dig, hvis du stadig bøvler med det?

Hilsen

Hej Patrick Tak for dit svar. Jeg kan sådan set sagtens komme på nettet med mit apple tv, men når jeg skal benytte netflix bliver jeg nødsaget til at ændre min dns så den er amerikansk ellers fungere det ikke.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Så er det fordi du spørger efter noget forkert :-)

Det du har brug for er en amerikansk IP-adresse. Og det vil Patrick nok ikke hjælpe med, da de kloge hoveder stadig diskuterer om det overhovedet er lovligt.... Der er dog flere førende danske jurister som har udtalt sig om problemet, og har enstemmigt sagt at man ikke har et problem i forhold til dansk lovgivning. Men om man pludselig kan komme i klemme i udlandet - det må man så selv finde ud af. I visse lande er falske/alternative identiteter ikke lovlige. I Danmark er det ikke noget problem - bare man ikke udgiver sig for at være en anden person. Det er identitetstyveri.

PC-world har skrevet flere artikler om det. En af dem er her

http://www.pcworld.dk/art/11670/saadan-fusker-du-med-din-ip-adresse?page=2

Vh

peter

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen

Som Peter ganske rigtigt skriver, så har du ikke spurgt rigtigt.

Jeg selv bruger Googles DNS'ere når jeg ser netflix hjemme. Hvordan må du få andre til at skrive.

Jeg er nu overbevist om, at det ikke er ulovligt. Der var ikke så meget rysten på hænderne for et år siden. Det er de seneste måneder, faktisk efter netflix offentliggjorde at de er på vej ud i Scandinavien, at "nogen" er begyndt at betvivle lovligheden. Men indtil har jeg kun læst, at det er lovligt, fordi du som sådan ikke "stjæler" noget, men benytter dig af en ellers lovlig tjeneste. Og heller ikke rettighedshaverne bliver snydt - de har jo accepteret at amerikanere kan bruge tjenesten, og da vi alle er født nøgne.....

Blinkende humørikon

God fornøjelse

Hej begge to Tak for jeres svar. Jeg kan se jeg tydeligvist ikke har skrevet mig spørgsmål korrekt :-). Jeg har skaffet mig en adgang til en dns som beskrevet, men problemet er at når jeg ændre den mit Apple tv eller på nogle andre enheder så som iPad eller iPhone, så får jeg ikke adgang til internettet men enheden logger fint på netværket. Så snart jeg så ændre dns tilbage til den min internetforbindelse havde til at begynde med går den fint på nettet igen. Så det kan ikke lade sig gøre, og det underlige er at jeg lige er skiftet fra yousee og der var ingen problemer..
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nu er jeg så ikke med mere....

Du skriver at du har "....skaffet dig en adgang til en dns som beskrevet...."

Jeg skriver netop at du IKKE skal pille ved din DNS. Det er en IP-adresse du skal skaffe dig :-)

Vh

Peter

Hej Peter Tak for dit svar. Jeg har vist udtrykt mig for hurtigt, da jeg kan se jeg har taget fejl af dig link og et andet link til en side hos BT. Mit problem er at jeg ikke kan få en VPN til at fungere direkte med Apple tv. Så jeg tror mit reelle spørgsmål er. Kan i hjælpe med at få Apple tv til at fungere med netflix på TDC homebox? Den eneste måde jeg tidligere har fået det til at virke var gennem yousee. Dette gjorde jeg ved at logge på mit hjemmenetværk og derefter manuelt ændre denne forbindelses DNS til en anden.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)