andre brugere - udenlandske gæster


  • 0 kommentarer
Vi er helt nye hos TDC og haft bøvl med at få vores eget domæne/mail i gang (port 587 etc.), men nu kører det.

Problemet: Vi har flere på besøg fra udlandet. De plejer let at kunne logge sig ind via os (dengang på Telenor) og kunne modtage og SENDE mails fra egen mailkonto. Det kan vi nu ikke finde ud af at sætte op - hvordan gøres det?

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

tror du bliver nød til at forklare lidt nærmere hvad du mener med "kan ikke logge sig ind", inden du kan få et kvalificeret svar.

Men, jeg har et gæt: hvis du har åbnet en port på din router, har du også måske definieret hvem som har adgang til porten med MAC-adresser? (XX:XX:XX:XX:XX:XX)

I så fald, skal du ind i routeren igen, og definiere hver af de (gæsterne) computeres MAC-adresse, som skal have tilladelse til at bruge porten, inden de kan få adgang til dit domæne.

Mvh

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Når du siger i er helt nye - så har i sikkert også en homebox.... Og så er der heldigvis en meget nemmere løsning.

På den computer i vil lukke ind, søger man efter netværk. Når man finder jeres - så er der en knap på siden af homeboxen - den trykker man på - og så kommer computeren på. Det er nærmere beskrevet i vejledningen eller her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20573

Det er i det øvrigt også blevet gjort på et tidspunkt på jeres gamle udstyr - så der er nu ingen forskel mellem TDC og andre. Skulle det mod forventning ikke være tilfældet, så har jeres "gamle" netværk været pivåbent for alle og enhver, og så har det godt nok været på tide at få det lukket. Husk at du hænger på den hvis en tilfældig logger si på dit netværk og begynder at kigge børneporno eller bomber.... !

Vh

Peter

Tak Peter - Helt åbent netværk, uha, der stod nu at det var kodet. Heldigvis det er gået godt. Nu prøver jeg din løsning og vender ellers tilbage.  - UB

Vi har ikke en MAC og problemet er, som Peter nedenfor har foreslået en løsning på, som vi nu forsøger.

UB

Peter - nu har vi forsøgt. Wifi forbindelsen er helt i top, og mails kommer også ind, MEN: afsendelsen på den egne mailadresse fungerer ikke. Har prøvet også der at ændre til port 587 og sat fluebenet i "samme modtager som afsender". Hvad skal mail kontoen sættes på? -

Ellers længe leve@gmail som bare ALTID virker, men når man har eget domæne og skal svare kunder, er det ikke så smart.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg tror simpelthen du husker forkert.... :-)

Du kan godt sætte sådan en konto op til dig selv. Så skal du følge vejledningen på gmail. Men tror du ikke at dine gæster tidligere har brugt en webadgang?

Hvis du også vil have det til at virke for dine gæster, så skal du sætte en konto op til dem hver - efter den vejledning som den enkelte gæsts mailudbyder giver. Så meget har jeg i hverttilfælde aldrig gjort ud af mine gæster :-)

Vh

Peter

Hej igen - jeg udtrykker mig ikke godt eller forklare det rigtigt.

- Før kunne gæsten  bare tænde for sin pc, kom på vores net efter at ha' brugt wifi adgangskoden, og mailene kom fint ind i ind-mappen, når man i mailopsætningen ændrede smtp koden til serveren/leverandøren fra sin franske mail.wanadoo.fr til mail.funnet.dk -  kunne der sendes fra egen mailkonto

G-mailkontoen behøves der aldrig at røres ved. Når der er wifi adgang, kan der sendes og modtages.

Da vi har eget domaine hos Cliché er det i DK  den, der modtager og nu også sender over port 587, og den virker  kun for mig. Så det er ikke nok at få wifi forbindelsen og så anføre en smtp adressen - mail.tdc.dk eller lign. 

Så: Hvordan kan en gæst  sende sine mails hos os fra sin egen pc?

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)