Andet udstyr end HomeBox


Kan man bruge andet udstyr end TDC-HomeBox, således at man stadig har både telefon og internet.

Hvis ja, hvad skal jeg så købe?

Årsagen er at routeren åbenbart gør hvad den har lyst til og ikke hvad jeg beder den om.

 

Siden jeg fik den box har der ikke været andet end problemer, det var der aldrig tidligere.

En liste over de seneste er nedenfor:

 

Nye hvor systemet går ned (2011).

12 Juli 21:06   Alt går ned, lysdioder går også ud.
14 Juli 23:08   Alt går ned, lysdioder går også ud
15 Juli 20:36   Alt går ned, lysdioder går også ud.
17 Juli 23:37   Alt går ned, lysdioder går også ud.
20 Juli 01:11  Alt går ned, lysdioder går også ud.
20 Juli 13:05  Alt går ned, lysdioder går også ud.
20 Juli 13:40  Alt går ned, lysdioder går også ud.
21 Juli 12:19  Alt går ned, lysdioder går også ud.
23 Juli 15:16  Alt går ned, lysdioder går også ud.
24 Juli 18:53  Alt går ned, lysdioder går også ud.
24 Juli 19:01  Alt går ned, lysdioder går også ud.
25 Juli 21:06  Alt går ned, lysdioder går også ud.
25 Juli 21:34  Alt går ned, lysdioder går også ud.
28 Juli 22:00  Alt går ned, lysdioder går også ud.
30 Juli 22:10  Alt går ned, lysdioder går også ud.
En hel masse gange er ikke noteret her, ca. 1 gang pr. dag
12 August 14:40 efter opstart af PC går alt ned ved efter start af Browser, lige efter PC er opstartet.

 

Når lysdioder går ud, gælder det ikke den der viser boksen er tændt, men alle de andre.

Jeg bruger ikke nogen form for trådløst.

Boksen er altid tændt.

Routeren åbner porte som den selv finder for godt, nogle gange indtil adskillige ens, sletter jeg de åbne porte, kommer de automatisk igen.

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Vedsegaard

Du er velkommen til at kontakte Hotline, da det kan skyldes en fejl på linjen eller en fejl på Homebox.

Hvis det skyldes fejl på linjen, vil det sandsynligvis ikke hjælpe dig at sætte andet udstyr på.

Her er vores kontaktoplysninger www.tdc.dk/kontakt.

Vh.

Rasmus - TDC

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Vedsegaard,

måske et dumt spørgsmål, men det fremgår ikke, om du har fejlmeldt din box til TDC? Det kan jo være, at du skal have en ny...?

Næste spørgsmål: Har du ændret på nogle indstillinger på boxen, f.eks password?

TDC skriver at:

"Hvis du har ændret på indstillinger som fx netværksnøgle og passwords til TDC HomeBox, kan det være nødvendigt at nulstille den til fabriksindstillingerne.

Bemærk! Ved nulstilling fjernes alle ændringer du har foretaget i TDC HomeBox fuldstændig. Efter nulstilling vil netværksnavn (SSID) og krypteringsnøgle (WPA/WPA2 passphrase) blive stillet tilbage til det, der står i bunden af TDC HomeBox."

se: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23649

Og så er man jo ligesom Status Quo.... Det lyder jo ikke særligt smart, at hvis man ændrer på noget, bliver man nød til at lave en "hard reset" - så er man jo bare tilbage til fabriksindstillingerne, igen!

Men måske er det en løsning til dit problem?

Jeg har selv valgt en slags kombination - TDC bredbånd (tidligere med TDC-Siemens-router, nu med Homebox) og en anden udbyders internettelefoni (yderligere en box, der skal kobles på router´n)

Mvh




Rent faktisk, jeg har allerede én gang fået en ny box..

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)