Anbefaling af trådløs (mini) router der virker med TDC's 4G USB modem?

• csu
  • 0 kommentarer
Er der nogen af jer som som kan anbefale en trådløs (mini) router til 4G mobilt wifi, hvor TDC USB modem kan tilsluttes og virker?

Jeg har spurgt TDC på deres Facebook side om de har en lignende løsning, som Telia har eller snart får det. Se Telias løsning her: http://telia.dk/mobiltbredbaand/4g-hardware

TDC har desværre svaret at de ikke ved om eller hvornår de evt. kan tilbyde router som kan bruges til 4G mobilt wifi via dere 4G USB modem/dongle.

Jeg håber der nogen af jer, som kan anbefale en router, hvor man bruges sin TDC's 4G USB dongle til at få mobilt wifi.

:-) Carsten.

2 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints lha har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Prøv at kigge på Dovado's Tiny router, jeg kender ikke lige TDC's 4G modem, men rigtig mange modems er

kompatible med Tiny routeren. Det den samme som Telia bruger, men skal nok købes andet sted p.g.a.

konfiguration er indstillet til Telia.

mvh

lha

Jeg har fået TDC's e-398u15 til at virke sammen med TP TL-MR3020 på foreløbt TDC 3G-net. Det kræver dog: 1) pinkode-sim deaktiveres. 2) modem oplåses og opdateres med tyske telecoms firmware - http://www.t-mobile.de/T-D1/cds/td1_cds_popup/1,1132,188442-1-,00.html. Flashkode ses på www.a-Zgsm.com. Ellers genkendes modem ikke korrekt/fungerer ikke som standard. 3) der skal vælges automatisk søgning på pc. Muligvis gemmes søgevalg i modsat fald på e-398. Jeg har oplevet en enkelt gang, at indstillinger i routeren blev nulstillet - tror evt. det skyldes, at oplader/el tilslutning var på mere end 1,0A. Da jeg desværre kun har 4g dækning via Telia, er der indtil videre kun testet på 3G i 3's og TDC's netværk. Som det ses ovenfor er det formentligt lige så vigtigt, at software opdateres til operatør-uafhængig/standard, men det indebærer naturligvis en vis risiko, hvorfor ovennævnte i det hele er uden ansvar!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)