Svar

Analog radio antenne!

Jeg har TDC HomeTrio, og det er jeg sådan set glad for, men der er et problem, som jeg mener temmelig mange andre også må have.

Mit TV, telefon og internet kører fint, der er intet at klage over.

Men - men, jeg har et par radioer i huset, og de er ellers temmelig nye, men de kræver altså en analog radioantenne, og en sådan har jeg ikke her.

Er der mulighed for, at der fra det modem som TDC satte op ved monteringen, at man kan udtage et analog radioantennesignal, eller skal der købes en eller anden "dims".

Tidligere havede jeg Dansk KabelTV, og da havde jeg meget fine radioantennesignaler, så øvelsen er måske, at man skal skifte leverandør og få Dansk KabelTV igen.

Med venlig hilsen og et stort håb at der er kloge mennesker her.

Tigerblomst

icon

Bedste svar af miela1 3 september 2010, 01:31

Hej.

hvis jeg ikke havde en Internet Radio ville jeg nok købe en dims ved "Pede" her er en dims

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/Lyd/160456/IRC-ADP1217DAB.html

der er også en anden dims det er en internet radio med DAB som kan stå selv eller sættes til et Musik anlæg

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/Lyd/09162119003-/Clint--Freya-Two-Wifi.html

det er sådan en jeg har og det virker bare.

med analog radio jeg tror ikke det kommer i TDC TV, det ville være ca det samme som at ja se analog TV i gennem TDC TV Boxen eller for den sags skyld en hvær anden Digital modtage.

men den internet radio, det er noget der virker den kan tage næsten alle Radio kanaler i verden også i digital kvalitet, du kan også streeme den musik du har hented med Play til den fra Windows MediaPlayer.

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

hvis jeg ikke havde en Internet Radio ville jeg nok købe en dims ved "Pede" her er en dims

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/Lyd/160456/IRC-ADP1217DAB.html

der er også en anden dims det er en internet radio med DAB som kan stå selv eller sættes til et Musik anlæg

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/Lyd/09162119003-/Clint--Freya-Two-Wifi.html

det er sådan en jeg har og det virker bare.

med analog radio jeg tror ikke det kommer i TDC TV, det ville være ca det samme som at ja se analog TV i gennem TDC TV Boxen eller for den sags skyld en hvær anden Digital modtage.

men den internet radio, det er noget der virker den kan tage næsten alle Radio kanaler i verden også i digital kvalitet, du kan også streeme den musik du har hented med Play til den fra Windows MediaPlayer.

hejsa

Jeg tror at jeg står overfor samme problem.

Forstår jeg det ret - hvis jeg køber en 

Clint Freya Two Wifi

så kan jeg høre de almindelige FM kanaler og DAB kanaler via bredbåndsforbindelsen og køre dem ud i mit stereoanlæg????  og som tillæg kan jeg høre alt det musik jeg har liggende på min PC via mit anlæg også??

Med venlig hilsen

Ulla

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Ja, du har næsten forstået det rigtig.

du kan høre alle DAB/DAB+ kanaler over DAB(istedet for Anelog)

du kan høre samtlige radio kanaler der ligger som net radio(det er inklusivt langt de fleste lokale radiostationer, jeg kan jo ikke sige alle, da jeg ikke kænder alle lokal radiostationer).

nu kan jeg ikke lige huske, men jeg mener jeg lage den ind forde du også kan få den i TDC butik, og derfor kan du også høre musik fra Play på den(det kræver at du har homedisk, eller setter en anden DLNA server op på din PC eller har en anden NAS med en DLNA)

jeg vil dog forslå at vis du vælger at skal have sådan en, at du går i TDC butik, det skal ikke nodventig vis være den model, men svis du vil have at den skal tilsluttes dit anlæg skal der være en Line-out(enten som phono eller mini Jack, men det ved de i tdc butik)

Det er simpelthen den nye verden - mange tak for hjælpen. Jeg vil gå ind og snakke med dem i TDC forretningen

Omdømme 3

Hej,

Ja, gør det, hvis de er itvivl der inde om hvad du mener, så kan du bare vise dem den har tråd.

Det vil jeg gøre Blinkende humørikon hvordan markerer jeg svaret som løsning???

Omdømme 3

Hej,

det kan du ikke, det er kun den som har oprette tråden, og som du kan se er den markeret som løsning.

du kan dog give ros, ved at klikke på "synes godt om"

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P