"Alle" kender mit/TDC's SSID og password!

• 0 kommentarer
Jeg har via min arbejdsgiver bredbånd herhjemme i form a TDC Homebox Erhverv og det virker nok egentligt okay. Jeg har kun meget få muligheder for ændring af setup i routeren (og ikke SSID og password), men det hele har jo også fungeret fint med TDC standard indstillinger indtil videre.

MEN! Nu har jeg opdaget, at det jeg troede var var mit unikke SSID og unikke password (til WPA-2 kryptering), er det samme som alle andre i min virksomhed bruger i deres routere derhjemme. Jeg har ikke helt tal på hvor mange vi er, men vi er i hvert fald flere hundrede husstande, hvor kolleger, ægtefæller og børn (og måske andre...) nu kender hinandens SSID og password!

Er der andre der har været ude for denne ret usikre TDC Homebox opsætning? Jeg er vel næppe den eneste (har set mit SSID nævnt i dette forum)...

root

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Hvis alle på dit arbejde har samme opsætming vil det mormalt være fordi at din arbejdsplads har bestilt

det på denne måde.

mvh

Jan

Hej Jan,

Du har naturligvis ret i, at det er arbejdsgiveren, der har specificeret og bestilt denne opsætning og det primært arbejdsgiveren, der er at bebrejde i en sådan sag. TDC leverer blot det som kunden (altså arbejdsgiveren) ønsker, men kan måske påpeje at TDC's løsning for slutbrugeren er mangelfuld og forbundet med en væsentlig risiko, som et fåtal nok er opmærksomme på.

Men, godt at få fastslået at det er arbejdsgiverens initiativ, når denne løsning leveres og brugeren ingen mulighed har for at sikre sit hjemmenetværk/WiFi bedre.

I øvrigt Jan; ved du om flere/andre virksomheder bruger samme SSID og det kunne er password, der er forskelligt?

root

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Normalt vil virksomheden vælge et ssid MEN man har som standard valgt at hvis ikke virksomheden ønsker noget specielt vil det fælles navn være internet og er der så en virksomhedsdel af det trådløse får den så et andet navn og normalt skjult.

Koderne vil dog ALTID være forskellige om som regel på +20 tegn og derfor rimeligt sikkert.

mvh

Jan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)