Svar

Alarm på bredbånd

Hvordan får man en alarm fra Skjern Alarmer til at foretage et opkald via TDC bredbånd. Har bredbåndstelefoni også. Bruger TDC Box som router og til at styre telefonien. Kan høre i en af de monterede telefoner, at der er aktivitet, men der bliver ikke foretaget opkald ud af huset.

icon

Bedste svar af PeterA1 3 juli 2011, 07:07

Som ovenfor skrevet - så virker det normalt ikke. Kontakt alarmfirmaet og hør om ikke de har en løsning....

Tænk også på hvad du vel beskytte. Hvis det er noget virkeligt værdifuldt - så går det ikke med IP-telefoni og bredbånd. Hvis det er den løsning du vælger - så skal dem der evt. vil ind bare snuppe din mastesikring i skabet ved vejen - og alarmen er sat ud af spillet. Så hvis du har noget som mere prof. tyveknægte kunne finde på at gå efter - så skal du under alle omstændigheder have en anden løsning.

Vh

Peter

Se original

14 Kommentarer

Hej

Mange alarmer og telefaxer kan ikke håndtere den klartone som TDCbox/Homebox laver. Derfor anbefaler de heller ikke at have iptlf. hvis man har alarm.

Thure

Nej. Det har jeg hørt, men det er som om der er forsøg på opringning, og Boxen på en eller anden måde opføre sig som om den tager telefonen. Jeg kan høre den indtalte besked fra alarmen gå ind på de telefoner der er på anlægget. Jeg kan ligeledes se, at alarmen ringer det nummer jeg har bedt den om. Der kommer bare ikke noget ud af huset!

Hej

Kan du ringe ud med de andre telefoner eller en tlf. tilsluttet det sted hvor alarmen sidder.

Thure

Ja, det kan jeg sagtens. Det skal bemærkes, at alle tlf. og alarmer er tilsluttet det samme stik.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Som ovenfor skrevet - så virker det normalt ikke. Kontakt alarmfirmaet og hør om ikke de har en løsning....

Tænk også på hvad du vel beskytte. Hvis det er noget virkeligt værdifuldt - så går det ikke med IP-telefoni og bredbånd. Hvis det er den løsning du vælger - så skal dem der evt. vil ind bare snuppe din mastesikring i skabet ved vejen - og alarmen er sat ud af spillet. Så hvis du har noget som mere prof. tyveknægte kunne finde på at gå efter - så skal du under alle omstændigheder have en anden løsning.

Vh

Peter

Leverandøren kan ikke svare på om det virker. - Henviser til TDC, som henviser til leverandøren!!

Sikringen omfatter og sirener og gode naboer.

Mener det burde kunne virke.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Helt ærligt....

Så ville jeg købe min alarm et andet sted. TDC kan selvfølgelig ikke udtale sig om det produkt alarmfirmaet har strikket sammen. Det er alarmfirmaets ansvar at kende specifikationer og krav - hvis ikke de ved det - så er de ikke meget bevindt.

Vh

Peter

Alarm købt for længe siden. Har fungeret upåklgelig med alm. kobbertelefoni. IP er lige kommet til. Kan man et eller andet sted finde ud af hvilke specifikationer IP-telefoni har til alarmer-telefoner mv.

Der er nogle herinde som har erfaring med dette og du må tro på at når det bliver sagt at det ikke virker, så gør det ikke!!

Flere store alarmfirmaer opretter gsm i deres alarm pga. folk har ip.

Det er jo også den erfaring du selv har gjort.

Thure

Mit problem er måske, at jeg stiller spørgsmål. Hvorfor kan jeg høre i tlf., at der er ringet op. Og hvorfor kommer det ikke ud af huset?

Jeg tager nok ikke et svar for et svar, når der siges at det virker bare ikke!!

Altså forklaring mangler...

Omdømme 3

Badge +1
Tja....

En af grundene er at det du hører ikke er det du tror du hører. En IP "samtale" bliver komprimeret før den sendes - og de-komprimeret igen i ved modtagelsen. Det kræver at alt hardware er forberedt på at det er sådan det sker. Derudover sker der en indskrænkning af båndbredden. Derved forsvinder toner i yderområdet af frekvensspektret - og hvis det er de tiner din alarm bruger - så er du på den.

Vh

Peter

Rart med en mulig forklaring. Det kunne godt hænge sådan sammen. Har på jobbet en digital tlf. den har en knap med noget der kaldes DTM. Har noget med digital/analog tonering at gøre. Vil nu med denne viden prøve min leverandør igen.

Ved brug af IP telefoni skal man huske på at alarmen nu er afhængig af konstant strøm på router mm, de færreste tænker over at de så skal have en UPS som backup hvis strømmen går, hvis denne skal leve op til forsikringerne krav til drift skal den kunne opretholde minimum 12 timers backup drift.

Derfor vil en billigere løsning være at investere i et GSM modul eller alternativ benytte en af de store udbyder indenfor privat alarmer - Dansikring Direct benytter som en af de få udbydere på markedet også Internettet til transmission af signaler udover GSM nettet som er indbygget i deres udstyr.

Den typiske årsag til at alarmsignaler ikke går i gennem på IP telefoni er at signalerne som tidligere beskrevet bliver pakket om i gennem IP og den kan derfor ikke forståes af modtager udstyret, Derfor findes der også såkaldte IP telefoni sendere til alarmudstyr men prismæssigt er de endnu så dyre i indkøb at selv de store selskaber vælger GSM nettet i stedet da det er mere fleksibelt pga. det kræver mindre udstyrsmæssigt.

God fornøjelse

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Her vil jeg lige tlføje at stort set alle alarmfirmaer i dag tilbyder og har kunnet det de sidste 5 år overvågning via ip. Det kunne man nemlig allerede for 5 år siden hvor jeg skiftede fra et job som alrmtekniker til tdc Glad humørikon.

I øvrigt tilbyder Tdc også en ip-løsning dog uden gsm:

http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_bb_alarm

mvh

Jan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$