Airport Extreme som trådløst accesspoint

Jeg har gennem mit arbejde mulighed for, at få en airport extreme, kan jeg på mit TDC homeduo netværk tilslutte airporten som accespoint, kan se at homeduo skla understøtte WDS, gør det det?

2 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Lennart1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Staer.

Mht. din efterspørgelse med egen router henviser jeg dig til dette link: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25180

Mht. WDS er jeg næsten sikker på, dette ikke kan lade sig gøre i vores box, desværre! Men den understøtter WPS.

(http://en.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi_Protected_Setup)

Mvh. Lennart

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej staer

Det er fuldstændig rigtigt hvad Lennart skriver til dig.

Men fordi vi ikke kan garantere at det virker, kan det jo godt virke alligevel. Så jeg vil lige fortælle om min personlige erfaring med Airport og TDC Homebox.

Jeg har en Airport TimeCapsule, som jeg har sat en ekstra 2 TB disk bagi, via USB, altså fysisk. Også har jeg 3 Airport express, som er sat op til at "repeate" samme netværk, så den breder det ud over hele huset. Også kan jeg vælge de enkelte express, i Apple's Airplay. Dvs, jeg har en i køkken, som er sat til højtaler, en i garage som er sat til højtaler og en i stuen. Når så man har en iPhone, eller andet, som kan spille via Airplay, kan man vælge at afspille i det rum man er i.

Derud over, virker både Airplay og backup funktionen, uanset om min computer/iPhone fanger TDC Homebox, eller Airport netværket. Jeg har sat min TimeCapsule til min Homebox med et helt almindeligt straigth netværkskabel, og har ikke lavet speciel opsætning af hverken TDC Homebox, eller TimeCapsule. Airport express er sat op til at være på det eksisterende netværk, så de forlænger blot Airport netværket. Jeg har altså ikke 4 trådløse netværk, men et.

Håber det svarede på dit spørgmål. Selv om vi ikke kan garantere det virker, så havde jeg altså ingen problemer med at sætte det op.

God fornøjelse med det

Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)