Afvise hemmeligt nr.?

Hvordan afviser jeg kald fra hemmeligt tlf. nr.?

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej joloha

Jeg kan ikke hjælpe dig, men har sendt dit spørgsmål til 2 af moderatorerne, uden at får nogen responsGal humørikon

De må snart vågen op hos TDC, jeg ved godt, at TDC'folkene kun hjælper når de har tid, da dette er et Kunde til Kunde Forum.

Får du ingen svar fra nogle der ved noget om det, kan du prøve at ringe til Hotline 80808047, det er mit eneste råd.

hilsen Bente/bbs

Hej Bente

Da moderatorerne ikke selv har opfordret til at trådopretteren må skrive en PM om problemet til dem, kan det være derfor du ikke har fået respons.

Hej joloha

Jeg har fundet et par tråde der omhandler hemmeligt nummer. Hvis du ringer til TDC og bliver klogere, må du meget gerne skrive en mulig løsning her i tråden, hvis ingen andre kan hjælpe.

/t5/Telefoni-og-mobil/Hemmelige-opkald-og-eventuelle-farer/m-p/715#M150

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=24964

Omdømme 3

Hej Maja

Nej det kan godt være, søde Maja,Blinkende humørikon men jeg synes, at da spørgsmålet havde stået i 1 døgns tid, og ingen reagerede på det, kunne jeg måske hjælpe spørgeren lidt på vej med en PM, det har jeg før haft succes med.Humørikon griner højt

hilsen Bente

@Bente

Ja det har du ret i. Jeg synes også det kan være surt, hvis en kunde med et problem ikke får svar, men det er jo er kunde til kunde-forum, og det er jo ikke altid andre kunder ved hvad der er det rigtige svar. Og så er der kun kundeservise eller hotline at henvise til.
@joloha

Har du lyst til at begrunde, hvorfor du gerne vil kunne afvise telefonopkald fra hemmelige numre?

Hvad sagde hotline?

Hej Maja og Bente.

Jeg ville oprindeligt gerne afvise hemmelige opkald fordi jeg ikke har mulighed for at "se" hvem der ringer til mig og var træt af at blive ringet op ved aftensmads tid fra diverse sælgere.

Jeg har lige skiftet tilbage til TDC, fra Telenor, ikke fordi jeg var utilfreds, men pga. jeg også her kunne få TV i mit abonnement, Tdc Home Trio Extra. HOS TELENOR KAN MAN AFVISE KALD FRA HEMMELIGT NR. Så jeg håber også det kan lade sig gøre her hos TDC. 

Jeg har endnu ikke kontaktet Hot line, men vil gøre det snarest.

Men tak for hjælpen.

Hilsen Joloha

Omdømme 3

Hej joloha

Jeg kan ikke være mere enig med dig, sælgere der ringer, mens man steger Medisteren, det er da så frusterende, jeg tror dog sælgerne gør det bevidstHumørikon frustreret, aftenmaden samler jo gerne Familien Danmark og derfor er der altid en der tager telefonen, så ja det ville være rart at kunne afvise hemmeligt nr.

hilsen Bente

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Joloha

Normalt ville jeg sige "dig vil jeg ikke tale med, fordi du har ringet fra hemmeligt nummer"  Humørikon griner højt

Nej, pjat. Jeg har bare læst tråden her, hvor både bbs og Maja forsøger at hjælpe dig og jeg kan jo se at du har humor, så jeg tænkte at den nok gik?

Anyway, du er nød til at på banen igen. Det er det med at de kan lade sig gøre hos et andet teleselskab beeeeb. Jeg tror ikke jeg forstår hvad du mener, nemlig. Hvis du modtager et kald på mobilen, kan man som regel trykke på det røde rør - hvis det er en iPhone, skal man blot klikke på een af knapperne på siden, så afbrydes kaldet. Hvis det er på fastnet telefonen, aner jeg ikke hvordan. Men håber du kan uddybe?

Hilsen

Patrick

p.s.:

Også her, til slut kan jeg da fortælle hvad jeg selv gør. Jeg blev ringet op af en ivrigt forsikrings sælger. Ikke en helt ung mand, men ingen tvivl om at ham her havde fundet fidusen og tjente gode penge. Han ringede selvfølgelig 18.15!

Jeg fortalte ham, at jeg ikke er interesseret. Men han ville nu gerne lige fortælle også fik han den korte nødløgn om at jeg skulle have kartoflerne af. Han sagde farvel og ringede præcis samme tidspunkt dagen efter. Jeg havde jo godt nok afvist ham, men ikke da jeg lagde på, der havde jeg blot brugt en undskyldning! Så han fortsatte og jeg fortalte ham, at tidspunktet ikke var så godt (igen - hvor dum er jeg også). Også var det han sagde at han da kunne ringe igen på et mere belejliget tidspunkt. Også havde han mig jo egentlig. Der fik jeg så ideen! Jeg spørger ham, om ikke jeg må ringe til ham. Det kunne jeg desværre ikke, fordi han sad i et firma, med et telefonsystem, hvor de ikke kan garantere hvem jeg kommer igennem til. Også sagde jeg til ham, at han da bare kunne give mig sit privat nummer, for så ville jeg ringe, når han sad og spiste næste gang! Der blev lidt stille i den anden ende - også sagde han, at hvis jeg ikke er interesseret, kunne jeg da bare sige det! Glad humørikon

Og det havde jeg jo så  heldigvis gjort. Jeg slap for ham - og det har virket hver gang siden.

Jeg har lige talt med TDC hot-line.

Man kan ikke afvise kald fra hemmeligt nr. det findes ikke hos tdc, men det vil gå videre til de mennesker der sidder med området.

Jeg håber vi får denne mulighed til at vælge frit.

Hilsen Joloha

Hej alle

Da tdc ikke har mulighed for at afvise et nummer, har jeg fundet en oplysning på foorbrugerrådets TÆNK.dk.

Næsten nederst på siden står der:

Markedsføringsbeskyttelse mod salgsopkald

---------------

Jeg ved ikke om det har relation til det der spørges om her i tråden, men her er linket til siden:

agressivt-telefonsalg-af-forsikringer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P