Afspille wma filer med Windows Medie Player

Jeg forsøger at stille mit spørgsmål igen.

Der må da være gode mnnesker blandt jer i Forum, som kan hjælpe. Eller hvad med TDC ansatte?

Jeg har TDC play. Jeg henter nogle musiknumre (WMA fil) og vil efter overførsel afspille dem.

Når jeg klikker på en af numrene får jeg denne meddelelse, se vedlagte fil.

[i]

Når jeg derefter vil opgradere (klikker på opgrader), ser det ud som om den henter opgraderingen. Men den afslutter med meddelelsen om at den IKKE kan hente opgraderingen.

Jeg er godt klar over at musikfilene fra TDC play er beskyttet med såkaldt DRM kode. Men det har ikke tidligere voldt problemer blot at afspille musikfilene.

Denne DRM kode funktion - Skal den geninstalleres hvis den ved en fejl er forsvundet fra min pc. 

Kan I hjælpe mig?

Med venlig hilsen

Jørgen L.

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jørgen.

Ofte hjælper det at 0-stille Windows Mediaplayer.

En lille fejl i biblioteket vil blokere afspilningen.

Prøv at hente Microsoft`s "FixIt"

http://support.microsoft.com/mats/windows_media_player_diagnostic/da

Hilsen Trumle.

Dejligt med et svar.

Desværre har dit forslag ikke hjulpet.

Jeg har som foreslået via Microsoft Fit'it for derefter at lave nye anbefalede indstillinger i Windos Meide Player. Her er resultatet:

Windows Media Player Udklip.JPG

Når jeg igen vil afspille, får jeg den samme melding som tidligere.

DRM Udklip.JPG

Og når jeg så går videre i support, kommer der disse meddeleser:

DRM Udklip - 2.JPG

DRM Udklip - 3.JPG

Jeg bliver her i det sidste udklip advaret imod at downloade en codec-pakke, men tage kontakt til leverandøren.

Peger pilen ikke på TDC?

På TDC's hjemmeside under support til TDC play henviser man "blot" til Forum. Men det er altså bare - trods gode TDC-brugeres hjælp - ikke altid tilstrækkelig.

Jeg håber meget, at en person fra TDC melder sig her på banen. 

Jeg har forsøgt at skrive en mail til TDC. men det er næsten umuligt at finde et sted på TDC' s hjemmeside hvorfra jeg kan sende en forespørgsel. Desuden er svartiden på henvendsler til TDC 8 - 10 dage. Det er jo en helt umuilig situation. 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen Jørgen.

Manglende Codecs er "en jungle" at gennemskue.

Diverse Packs er unødvendige og gør oftest mere skade end gavn.

Desuden er de fleste med skjult Adware.

Dit problem er med næsten 100% garanti IKKE relateret til TDC.

Jeg vil råde dig til at skifte Forum til   http://www.eksperten.dk/http://www.eksperten.dk/

Kig om andre har haft lignende problem.

Er dette ikke tilfældet kan du selv oprette spørgsmålet her.

Husk fra start at oplyse om PC--Styresystem -osv

Panelet er som regel hurtige til at hjælpe.

Hilsen Trumle.

Hej Jørgen.

Her er nogle supplerende bemærkninger til det, der allerede er skrevet.

Første gang man vil anvende DRM-beskyttet materiale fra TDC kan det erfaringsmæssigt godt drille lidt, og flere gange vise fejlmeddelelser. Nogen gange stopper programmet med fejl, selv om der tilsyneladende ingen fejl er. Så skal man blot afslutte Media Player og starte den igen. Måske skal det gentages nogle gange. Man kan tilmed komme ud for at måtte tvinge Media Player til at stoppe (via jobliste). Prøv kun at markere én enkelt sang til afspilning. Der skal første gang hentes og installeres en tilføjelse til Windows Media Player fra Microsoft, og det er tilsyneladende dette, der kan volde problemer. Første gang kan der også forekomme meget lange svartider på flere minutter, årsagen er ukendt, måske scannes computeren for mediefiler.

Hvis problemerne fortsætter og der ikke er logget på computeren med administratorrettigheder, så prøv at logge på med disse rettigheder.

Hvis de downloadede musikfiler modtages pakket som zip-filer, skal de udpakkes og gemmes på computeren i udpakket tilstand, eller kan de ikke bruges.

Det er en forudsætning for at man kan få lov til at afspille downloadede filer fra TDC Play, at man er tilsluttet TDC internet med et abonnement, der giver adgang til at afspille TDC Play. Når processen med at hente DRM-licens virker, bliver man et sted bedt om at logge på med sit TDC-login og password, som derfor i forvejen skal være oprettet og knyttet til det pågældende abonnement. Fremover skal man forny licenserne med visse mellemrum, så skal man igen logge på med sit TDC-login og password.

Det betyder, at hvis man opsiger sit internetabonnement hos TDC, mister man licenserne, og kan dermed ikke længere afspille filerne.

DRM-beskyttede filer kan (hvis alt ellers fungerer som det skal) afspilles både med Windows Media Player og Windows Media Center, med ikke med en vilkårlig anden afspiller. Det er afspilleren, der har betydning, filerne selv kan godt ligge et andet sted, f.eks. på en HomeDisk eller enhvert andet lagermedie.

Hvis Windows Media Player skal hente licensrettigheder automatisk, skal nogle indstillinger være i orden. Gå ind i indstillinger i Windows Media Player, og vælg fanen "Beskyttelse af personlige oplysninger".
Er punkterne "Hent automatisk brugerrettigheder, når jeg afspiller eller synkroniserer en fil" og "Kontroller automatisk, om beskyttede filer skal opdateres" markeret? Hvis ikke, så marker dem.

Hvis det stadig ikke virker kan der være en installationsfejl et eller andet sted, en manglende opdatering af Windows Media Player, noget galt med computerens lydhardware og/eller software, noget andet software der griber forstyrrende ind, eller der er sat nogle restriktive brugerbegrænsninger i en firewall eller i noget forældrestyring m.v. Eller der er en fejl hos TDC med hensyn til de rettigheder, der er knyttet til det pågældende abonnement.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)