Svar

Afspille TDC play musik fra Homedisk

• 0 kommentarer
Hej.

Jeg har netop bestilt Homedisk idag, med garanti for at jeg kunne afspille TDC Play musik via denne og til nærmest hvilken som helt wifi/DAB afspiller.

Dette kan jeg så næsten ud fra forummet se ikke er korrekt, da skidtet skal understøtte DRM-10.

Nu har jeg så søgt lidt på dette, og fundet frem til at det kun mere eller mindre er TDC's egne radioer, eller i hvert fald dem de selv sælger som understøtter dette.

Min drøm var jo at kunne købe en NAD DAB reciever med wifi og så bruge denne til at afspille TDC play musik som lå på homedisken, som jeg samtidig mener burde være end ret nu man jo betaler via sit abonnement for at høre skidtet.

Nogen her som kan forklare mig mig bonderøvssprog hvad jeg skal gøre for at lytte til TDC play musik på mit anlæg i hjemmet, som ligger på homedisken, og som ikke kræver jeg har en pc tændt.

Altså! Jeg fedter hjem fra arbejde, tænder anlægget, så vil jeg have mulighed for at høre internet radio og TDC play musik som ligger på homedisken. Ingen pc skal være tændt, kun mit anlæg og homedisken.

Hvis det kræver jeg absolut kun kan få en af dem som TDC sælger, hvordan kan det så kobles op? forhåbentlig ikke med headset udgangen..

Som en sidste ud af sidebenene, så mener jeg at TDC måske skyder sig selv lidt i foden ved ikke at sørge for at homedisken som minimum kan håndtere de kodninger, så folk der betaler abonnement hos dem frit kan vælge deres afspilningenheder.

icon

Bedste svar af thomasr 30 juni 2011, 14:26

Hej,

Jeg har - som tidligere medarbejder i TDC - brugt HomeDisk med begge de wifi-radioer med DRM, som sælges i TDC-butik. De virker fint med TDC Play musik. Jeg har også brugt xBox360 som musikafspiller - den kan også håndtere DRM. Derudover ved jeg at Denon har nogle recievere, der kan håndtere DRM. Se evt. denne tråd: /t5/Mit-TDC/Homedisk-DLNA/td-p/11501.

God fornøjelse

/Thomas

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej dPet

Hele diskussionen omkring TDC Play og det forhold, at musikken kun kan afspilles via en afspiller som understøtte DRM handler jo om licensrettigheder, så det hjælper desværre ikke at diskutere, om det er rimeligt eller ej. Blinkende humørikon Det ville selvfølgelig være smart, hvis HomeDisken kunne fungere som DRM-afspiller, men sådan er det i hvert fald ikke indtil videre - og det ændrer sig nok ikke lige foreløbig. Trist humørikon

Med en smartphone og HomeDisk app'en (http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=27992) har du dog endnu en mulighed, idet du evt. kan koble en smartphone til dit anlæg derhjemme, og så afspille din musik fra HomeDisken via app'en. Jeg ved ikke, hvordan lydkvaliteten vil være, men muligheden er der vel?

Mvh Stephen

Det har du selvfølgelig ret i, men jeg søger en mere permanent løsning. Har du eller noget andre erfaring med 2 DAB radioer som man kan købe via TDC?

Tænker på de vil kunne stå ved anlægget og afspille direkte fra Homedisken.

Ellers er der vel kun en lille bærbar pc tilbage....

Er lige pt nok mest sur over at sælgerne lover det ikke er noget problem, så det så viser sig at være. Man kan intet gøre ved misinformation som dette, da det vil være påstand mod påstand.

Jeg kunne i principet lie så godt have valgt en hvilken som helst anden NAS server.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Hey begge

Her er den officielle vejledning til Play på Homedisk: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23718#play Din afspiller skal være DLNA kompatibel og understøtte DRM.

DBH

C

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg har - som tidligere medarbejder i TDC - brugt HomeDisk med begge de wifi-radioer med DRM, som sælges i TDC-butik. De virker fint med TDC Play musik. Jeg har også brugt xBox360 som musikafspiller - den kan også håndtere DRM. Derudover ved jeg at Denon har nogle recievere, der kan håndtere DRM. Se evt. denne tråd: /t5/Mit-TDC/Homedisk-DLNA/td-p/11501.

God fornøjelse

/Thomas

Jeg tvivler heller ikke på at de kan spille TDC play musik.

Men er i tvivl om de skal streame det fra en pc, eller om de kan håndtere det direkte fra Homedisken?

Jeg har fået både et ja og et nej når jeg kontakter teknisk support, hvilket jo er super...

En ting er at de kan håndtere DRM, men kan de håndtere licenserne?

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Som jeg skrev, så har jeg brugt dem sammen med HomeDisk:

- downloaded musikken

- udpakket zip-filen til mappe på homedisk

- afspillet musik med TDC-radioen - fra HomeDisk

Licensen gemmes på HomeDisk. Dialogen (En del af DRM-ND) mellem Player og HomeDisk sikrer, at licens opdaters, når det er nødvendigt.

vh Thomas

Ok.

Du må undskylde hvis jeg virker mistroisk, men nu har jeg fået 2 forskellige svar fra TDC support. Og nu har jeg fået en nej fra TDC butikken i Viborg.

Det de siger er at jeg tvunget til at have min pc tændt samtidig for at det vil virke, hvilket ødelægger det lidt.

Så bare for at være sikker.. Du har ikke haft pc'en tændt imens du har afspillet TDC play musik fra Homedisken?

Udmedbart vil det være denne enhed jeg vil gå efter. Da der ser ud som den beregnet til det jeg er ude efter. Er dog bare satdig i tvivl om det vil virke.

IRC ip-radio ADP1217WIFI

Omdømme 1

Jeg forstår godt din frustration over ikke at kunne få klar besked. Men Chriz gav dig faktisk klar besked - det link hun henviser til er TDC's officielle svar.

Der sker jo af og til udskiftning af personale i fronten (butik og kundeservice) så det kan være at du har fået fat i nogen, der ikke var helt på forkant med situationen...

mvh Thomas

Super. Jeg sætter min lid til du har styr på det.

Takker for jeres svar alle sammen Glad humørikon

Jeg har nu invisteret i denne Radio http://privat.tdc.dk/publish.php?id=22432.

Det virker upåklageligt med at afspille TDC play musik direkte fra min Homedisk.

Jeg takker mange gange for feedbacken på denne tråd

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P