Afspil til - afhængig af internetudbyder?

Hej 

Jeg har mobilabonnement hos TDC (inkl. TDC Play) og internet via TeleNor (via TDC D-slam). 

Jeg kan fint afspille webradio og egne musiknumre via Mit TDC-app'en på mit internet-tv og min internetradio, men de vil ikke afspille numre fra TDC Play. 

Skal man have internet abonnement hos TDC for at kunne afvikle TDC Play via dlna?

Mvh Claus

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Næ.... ikke hvis du har en mobilenhed der han fodre dine afspillere med DLNA.

Naturligvis kan du ikke gøre det over din faste forbindelse - den er jo ikke ved TDC.

Vh

Peter

Hej Peter

Tak for det.

Hvori ligger det naturlige? Det bør vel være muligt, at brugeroplysninger sendes med til godkendelse, når dlna-enheden får instruks om at hente musikken hos TDC's server?

Jeg kan selvfølgelig godt sætte telefonen til at agere trådløs router, og så køre musikken derigennem, men det vil hurtigt tage pynten af batteritiden på den.

Mvh Claus

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Når jeg skriver naturligvis - så er det fordi det er en service som TDC tilbyder. I parantes bemærket så betaler TDC også for at tilbyde den..... Derfor mener jeg, at det er ganske naturligt at TDC ikke vil betale for, at du kan bruge den service gennem en anden udbyder. Hvis du kunne træffe aftale med andre om at TDC skulle betale for dit forbrug.... Det hænger ikke sammen.

På din mobil har du abb. ved TDC - så er der styr på hvem der skal betale.

Vh

Peter

Hej Peter

Jeg kan godt følge din pointe et stykke af vejen.

Men jeg betaler jo for adgangen til musikken via mit mobilabonnement, og ville kunne sætte mobilen til et hifi-anlæg, streame via mobilabonnementet osv.

Jeg forsøger jo ikke at få en ydelse, som jeg ikke allerede betaler for. Derfor undrer det mig, at der er lavet den begrænsning. Alternativt kan man vel argumentere for, at det er nødvendigt at betale for den samme ydelse to gange - blot fordi jeg vil lytte til musik mobilt og stationært?

Vi er vel vokset fra at skulle downloade musik og flytte den mellem medier?

Men tak for forklaringen.

Mvh Claus

Hej Peter.

Tak for dit indlæg. Du skal ikke have bredbånd (internet hjemme) hos TDC for at afspille TDC Play filer via dlna. Så i princippet kan dine TDC Play filer afspilles på/til et dlna device via Mit TDC app'en.

Det issue du her beskriver er således ikke relateret til selv device, men til encoding af Play filerne. Det er ikke alle dlna devices der accepterer denne standard encoding og derfor oplever du det problem du beskriver.

Med venlig hilsen Iben

Hej Iben

Mange tak for svaret. Det giver god mening. Så trækker jeg naturligvis mit forbehold for den udviklede løsning, og må erkende, at begge mine dlna enheder ikke formår at håndtere standard encoding. De er nok for gamle.

Mvh Claus

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P