Afspil musik fra NAS

Hej Allesammen,

Jeg har følgende udfordring: Ønsker at kunne afspille min egen musik fra NAS via TDC Play app på min IPad.

Går ind via 'Musik' (ikke TDC Play og HomeDisk) i app'en, hvor den også fint finder min Synology NAS (DS211j). Den vælger jeg, og går derefter ind under musik/kunstnere og vælger et tilfældig album. Alle sange vises fint, men når jeg beder om at afspille et nummer - ja så sker det ikke...

Hvad er det mon jeg overser eller ikke gør rigtigt?? (Har lagret filerne i flere forskellige formater - mp3 osv.) 

Assistance udbedes :-)

Mvh. Stefan

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Stefan

Jeg vil allerførst lige spørge dig, om du har fyldt benzin på bilen - eller i dette tilfælde, er på samme WiFi som din NAS, når du forsøger? (Vil jeg tro, når den viser sig?).

Er din NAS opdateret med den nyeste firmware?

Kommer der en fejl, eller sker der blot ingenting?

Kan det være noget med rettigheder? Hvordan virker det, hvis du prøver at spille musik uden DRM?

Jeg ser frem til dit svar her på forum

hilsen

Hejsa,

Jeg skylder et svar på mit indlæg, forlængst forfalden - beklager, undskyld! (der gik familie i den :-) )

Fik det endeligt løst her for nogle uger siden.

Musikken skulle gemmes i MP3 format OG, så skulle jeg have lavet et specielt tilpasset DMA-menuformat på min mediaserver (Synology, NAS).

Det gjorde tricket, og nu kan jeg sammensætte playlister med alle TDCPlay numrene og eks. mit AC/DC katalog. LÆKKERT!

Mvh. Stefan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P