Advarsel: virus på trods af TDC sikkerhedspakke!

• si
  • 0 kommentarer
Her til aften fik jeg en meddelelse om at en virus var fjernet. Kort efter forsvandt ikoner fra skærmen og et billede med "pc performance & stability analyses" dukkede op i et program der hedder System check. Det er en virus som hedder Securebill. Det ser ud som om virusen er et hjælpeprogram! Det kommer med en masse fejlmeldinger om harddisken og opfordrer til at man køber den fulde programudgave for at få fjernet problemerne. Det er altså opstået selvom jeg har sikkerhedspakken kørende! Er i gang med en fuld systemscanning nu for at undersøge om det kan løse problemet og fjerne virussen. Dette her er skrevet fra en IPad! Søren

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa,

Det er en god idé at køre scan regelmæssigt.

Selv har jeg 2 sikkerhedspakker. TDC Sikkerhedspakke, men til at sluge de små også, har jeg anskaffet mig gratis-versionen af det program der hedder SuperAntiSpyware.

Jeg har aldrig oplevet virus på en af mine computere ved at køre scan regelmæssigt, og ved at gøre brug af en betalt sikkerhedspakke og SuperAntiSpyware.

Enig!

Men TDC sikkerhedspakke kan ikke genkende denne virus ved en scanning.

Ad-Aware kan heller ikke!

Søren

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)