Svar

Adskille mail til to computere

• BGj
  • 0 kommentarer
Vi har to computere, en iMac og en bærbar PC. Mac´en og PC´en bruger hver sin mailadresse, men, når man åbner mailprogrammet på f. eks. PC´en, så suser samtlige mail fra TDC mailserveren ind, selv om langt de fleste er sendt til adressen på Mac´en.

Hvorfor kan PC´en ikke modtage sine egne mails til sin egen mailadresse.

Kan man ikke f.eks. v.h.a. en kode adskille, hvad de to computere skal hente af mails fra serveren?

mvh

BGj

icon

Bedste svar af BGj 2 januar 2013, 18:23

Nu har jeg løst problemet med at adskille mails til to computere. Den ene kobler direkte på TDC webmail, hvor jeg har oprettet en special postkasse til den, og givet den besked på, hvad der skal placeres i den.

Det fungerer fint. Resultat: iMac´en får ikke længere alle mails når den kobler på med sit mailprogram, og PC´enfår slet ikke noget, for den bruger ikke sit mailprogram, men kobler bare direkte ind på TDC webmail via sin browser. Eureka!!

m.v.h.

BGj

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej BGj

Går ud fra at du har begge mail-adresser hos TDC??

Der kan du lave op til 5 aliasser og så er det vidst ikke nemt at skille dem ad, min mand og jeg har samme problem.

Der er skrevet om det her i Forum så jeg smider lige et link ind, som du så kan nærlæse.

Se link:   /t5/Bredb%C3%A5nd/Sortering-af-mails/m-p/43211

Håber det kan hjælpe på dit spørgsmål.

hilsen Bente

GODT NYTÅR.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej BGj,

Der følger én gratis mailadresse med i et TDC abonnement og du kan oprette flere "alias" for denne mailadresse, men mailen hentes fra samme postkasse.

Håber denne tråd kan kaste lidt lys over dit problem:

/t5/Mit-TDC/Live-mail-og-flere-TDC-mail-adresser-alias/td-p/66713

Mvh

Hej Bente,

Tak for svar. Som jeg bedømmer diskussionen, så er det ikke umiddelbart muligt at adskille sine mails med kun en mailserver hos TDC. Ærgerligt! Jeg vil nu undersøge, om man kan tilkøbe en ekstra mailserver til en rimelig pris, eller man er nødt til at benytte Googles gmail. Men tak!

GODT NYTÅR

Hilsen

Bent

Hej Hovmester,

Tak for svar. Jeg vil nu gå via TDC for at opklare, hvad man kan gøre.

Godt Nytår,

Hilsen

BGj

Nu har jeg løst problemet med at adskille mails til to computere. Den ene kobler direkte på TDC webmail, hvor jeg har oprettet en special postkasse til den, og givet den besked på, hvad der skal placeres i den.

Det fungerer fint. Resultat: iMac´en får ikke længere alle mails når den kobler på med sit mailprogram, og PC´enfår slet ikke noget, for den bruger ikke sit mailprogram, men kobler bare direkte ind på TDC webmail via sin browser. Eureka!!

m.v.h.

BGj

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Elegant løsning!

Det noterer jeg mentalt til fremtidige henvendelser Glad humørikon

Hej BGJ

For at jeg kan forstå det korrekt.

En speciel postkasse?? 

Er det en sorteringsregel til en mappe du har oprettet, som gør at mail fremsendt til en mailadresse lander i den mappe.

Hej MajaH.

Jeg har gjort følgende:

1. Log ind på TDC Mail via din browser (Safari eller Explorer) og aktiver din postkasse

2. Klik på "Mapper"

3. Klik på "Opret"

4. Giv mappen et navn (f.eks. NN)

5. Klik på "Indstillinger" og derefter på

6. "Sortér"

7. Klik på "Opret" og udfyld "Ordre"

(Jeg har valgt ordren: "Hvis "Til" eller "Cc-feltet" i en mail indeholder teksten "NN", så flyt mailen til "NN Postkasse-mappen")

Når du har gjort det, er du færdig, og systemet fungerer. Husk blot, at den computer, der bruger web-mail ikke skal bruge sit mailprogram (Outlook, Mail o.l) men altid logge direkte på TDC Mail via internetbrowseren (Safari, Explorer o.l.). Den anden computer bruger sit mail-program, og modtager kun de mail, der ikke er flyttet til den nye mappe.

Der står, at du kan oprette ialt 10 mapper på denne måde!

Det er lidt misvisende, når TDC oplyser, at man får 5 postkasser! Det man får er mulighed for 5 forskellige mail-adresser, som man så selv må adskille ved at oprette særskilte mapper og sorteringsregler for disse mapper som skitseret ovenfor.

Held og lykke med operationen!

Venlig hilsen

BGj (Bent)

Hej Bent

Tak for din gode forklaring.

Den er der mange der vil få gavn af og er et rigtig godt bud på dit og andres problem. Du burde næsten trække din løsning tilbage og istedet sætte løsningen ud for din fremgangsmåde, så kan andre med samme problem hurtigt finde din fremgangsmåde. Glad humørikon

Hvis nu det er en datter der bor hjemme som sin far, og faderen har oprettet et alias til sin datters mac, Kan datteren risikere at faderen ser hvem der sender hende post, hvis han åbner sin pc først. 

Du har vil ikke et tip til løsningen på det problem, udover selvfølgelig at få datteren til at oprette en gmail.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)