Svar

administrator

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hej?

Min stationære PC gennem flere år, har pludselig lukket for lidt af hvert. Skriver at der kræves Administrator for at komme videre, eller åbne simpelt dokument. Der er kun mig, og jeg har altid stået som Administrator, og gør det stadig ved Logon, men kan stadig ikke komme ind i f.eks. mit budget o.s.v. -

Har prøvet systemgendannelse, da der lige har været adskellige opdateringer, men de mislykkedes p.g.a. programmer der ikke kan ændres.(?)

Nogen der har en løsning på lager?

Tak. 

icon

Bedste svar af whome 18 september 2013, 08:08

Jo, det er den rigtige.

Men efter det jeg kan se i loggen, har jeg en "grim" fornemmelse af, at computeren er temmelig meget inficeret af forskellige infektioner, uønskede programmer og lignende, så jeg vil foreslå at du kører nedenstående scannere.

Hent: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner

af Xplode, og gem den på dit Skrivebord.

AdwCleaner Fjerner:

· Adwares (software annoncer)

· PUP / LPI (Potentielt Uønsket Program)

· UønskedeVærktøjslinjer

· Hijacker (Hijack af browseren hjemmeside)

Dobbeltklik på adwcleaner.exe.

Klik på Scan, derefter på Clean.

Bekræft hver gang med OK.

Din computer vil (muligvis) blive genstartet automatisk.

Hent: http://thisisudax.org/downloads/JRT.exe

Til skrivebordet.

Højreklik museklik JRT.exe og vælge Kør som administrator

Værktøjet vil åbne og begynde at scanne dit system.

Vær tålmodig, da det kan tage et stykke tid at fuldføre.

Hent Malwarebytes Anti-Malware:

http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html

Installer programmet

NB, du skal sørge for at der er et flueben placeret ved siden af Update Malwarebytes 'Anti-Malware og Launch Malwarebytes' Anti-Malware, og klik derefter på Udfør.[/color].

Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til Kør et fuldstændigt systemscan - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).

Derefter - Tryk på " Vis Resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.

Hvis Malwarebytes Anti-Malware vil genstarte computeren for at fuldføre rensningen så lad den genstarte.

Når de scanninger er overstået, så fortæl hvordan din computer her det               ?

Se original

24 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints whome har modtaget fra andre medlemmer.

Hej                               Blinkende humørikon

Det er lidt udenfor TDC´s kerneområde men lad os prøve.

Fortæl allerførst hvilket styresystem du har på computeren                               ?

Hej -

Ved godt at det ikke lige ligger hos TDC men tænkte at det var et forsøg værd - og tak for responsen.

Styresystem? Det må være Windows 7 Home Premium.

Har AdAware, Spywareblaster, Spybot-S&D, CCleaner, Secunia PSI, Heimdal og F-Secure Health Check.

Og Windows Firewall. Har slået systemgendannelse fra, kørt alle i beskyttet tilstand uden netværk, men uden virkning. Bruger LibreOffice 3.6, og kan godt åbne mine breve, regnskaber o.s.v. ved at åbne med Wordpad, men noget mangler, noget står forkert, og ved ændringer siger den Handling kræver Administratorrettigheder.

Tak for tålmodighed, og hjælp.

Omdømme 1

Det må være Windows 7 Home Premium.

Ok, så prøv først en systemgendannelse til før problemet opstod, som vist her:

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/products/features/system-restore

Hvis det ikke hjalp, så tjek dine admin rettighder.

Klik på Start -> Kontrolpanel -> Brugerkonti <- Find din konto, og se om den har admin rettigheder, ellers sørg for at den har det.

Omdømme 1

Nørj hvor ville det være rart hvis man kunne redigere i sine indlæg et stykke tid efter man har sendt dem       Overrasket humørikon

Fortæl nøjagtigt den besked du får når du vil prøve systemgendannelse    ?

Hej.

Systemgendannelse var ikke mulig, afprøvet aller-først, skrev at der var programmer der ikke kunne gendannes og systemgendannelse mislykkedes derfor, alle gendannelsepunkter blev afprøvet.

Der er kun mig på PC, står som administrator, med fuld rettighed o.s.v. - kan ej heller ændre det, da der jo skal være een administrator på PC'en.

Yderligere er alle systemgendannelsepunkter nu slettet da jeg har kørt diverse scanninger m.m. i fejlsikret tilstand. Men tak for svar alligevel.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej eburg,

på trods af mit brugernavn Glad humørikon, har jeg også en Windows 7 Home Premium i huset. Har du kigget på dine tilladelser?

Højerklik på mappen/dokumentet du ikke får adgang til

Egenskaber

Sikkerhed

Hvad står der under "tilladelser" ved dit navn/administrator?. Klik på rediger, for at ændre tilladelser.

Lyder også som om din maskine er "overbelastet" med anti-virus/spyware-programmer?

Mvh

Omdømme 2

eburg skrev:
Der er kun mig på PC, står som administrator, med fuld rettighed o.s.v. - kan ej heller ændre det, da der jo skal være een administrator på PC'en.

Så der er et flueben for alle:

Fuld kontrol

Redigering

Læsning og kørsel

Læsning

Skrivning

Ved dokumentet/mappen?

Så kig på din C-egenskaber-sikkerhed-brugernavn, hvad har du for tilladelser der?

Mvh

Hej.

Der er ikke nogen systemgendannelspunkter mere, og jeg kan ikke huske præcis hvad den skrev, men systemgendannelse kunne i hvert fald ikke gennemføres.

Under egenskaber/bruger står der SYSTEM, og flueben i alle, altså fuld adgang, og ligeså i Administrator, mit navn, flueben i alle, fuld adgang. Og der er ikke andre.

Alle dokumenter med endelsen .TXT kan slet ikke åbnes, Kræver administratorrettigheder, skriver den.

Andre, såsom regnskaber gennem LibreOffice, er ændret til .ODT og dér er noget helt blankt og andet står bare underligt, og kan kun åbnes med Wordpad.

Ved ikke hvad jeg mere kan prøve?

Mvh.

Omdømme 1

Uden at ville påstå det, minder dine problemer meget om:

"Dirty Decrypt. Dette resulterer i at Excel, Word og billed filer dækkes af en meddelelse som fortæller at man skal købe deres program for at få disse filer synlige igen."

Er det noget du kan genkende, "for dér er noget helt blankt og andet står bare underligt"kunne godt tyde lidt på det.

Omdømme 2

OK,

hvad så hvis du højerklikker på filen (f.eks .TXT) og vælger "åbn med"...?

Mvh

Hej.

Egenskaber for C:/sikkerhed/gruppe-eller brugernavne.

Godkendte bruger = ingen flueben overhovedet

SYSTEM = alle flueben

Administrator/mit navn = alle flueben

Brugere/mit navn = mangler de 2 øverste/fuld adgang og redigering. 3 flueben i læs/kør, vis og kør.

Er det der den er gal? Brugere?

Mvh. 

Hej.

Mener du, at hvis jeg køber fuld adgang til LibraOffice, så får jeg fuld adgang til alt igen?

Mvh.

Hej.

dokument.TXT kan jeg åbne med notebook, ren volapyk, og med wordpad, men så er der ingenting. Prøver med LibreOffice, så kommer den Kræver administratorrettigheder.

Er det Dirty Decrypt, som en foreslog?

Eller bare en opdatering der ødelagde min PC?

Mvh.

p.s.: hvis jeg redigerer "Brugere" under CHumørikon frustreretikkerhed/Brugernavne, så kommer der en voldsom WindowsAlarm der blinker og advarer om mulighed for systemfejl og forventet adgangsproblemer.

Omdømme 1

Mener du, at hvis jeg køber fuld adgang til LibraOffice, så får jeg fuld adgang til alt igen?

Nej, for det lyder lidt som en infektion, så for at be eller afkræfte at det skulle være årsagen, vil jeg bede dig om at køre nedenstående.

• Download og gem på skrivebordet:
http://www.sur-la-toile.com/RogueKiller/RogueKiller.exe

Afslut alle programmer, som du måske har startet.
venligst frakobl eventuelle USB eller eksterne drev fra computeren,  før du kører denne scanning!
For Vista eller Windows 7, skal du højreklikke og vælge "Kør som administrator at starte"
Vent til Prescan er færdig...
Klik derefter på "Scan" knappen
Vent, indtil statusboks viser"ScanFærdig"
Klik på "Rapport" og kopier indholdet afNotesblok i dit næste svar.
loggen  RKreport[1]. txt er på dit skrivebord
Afslut/ LukRogueKiller+

Hej.

Det er gjort. Tak.

RogueKiller V8.6.11 [Sep 11 2013] by Tigzy mail : tigzyRK<at>gmail<dot>com Feedback : http://www.adlice.com/forum/ Website : http://www.adlice.com/softwares/roguekiller/ Blog : http://tigzyrk.blogspot.com/

Operating System : Windows 7 (6.1.7601 Service Pack 1) 64 bits version Started in : Normal mode User : grube [Admin rights] Mode : Scan -- Date : 09/17/2013 14:57:28 | ARK || FAK || MBR |

¤¤¤ Bad processes : 1 ¤¤¤ [SUSP PATH] SearchProtection.exe -- C:ProgramDataSearch ProtectionSearchProtection.exe [7] -> KILLED [TermProc]

¤¤¤ Registry Entries : 5 ¤¤¤ [run][SUSP PATH] HKLM[...]Wow6432Node[...]Run : Search Protection (C:ProgramDataSearch ProtectionSearchProtection.exe [7]) -> FOUND [HJ SMENU] HKCU[...]Advanced : Start_ShowUser (0) -> FOUND [HJ DESK] HKLM[...]NewStartPanel : {59031a47-3f72-44a7-89c5-5595fe6b30ee} (1) -> FOUND [HJ DESK] HKLM[...]NewStartPanel : {20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D} (1) -> FOUND [BROK VAL] HKCR[...]command :  () -> MISSING

¤¤¤ Scheduled tasks : 2 ¤¤¤ [V2][ROGUE ST] 4714 : wscript.exe - C:UsersgrubeAppDataLocalTemplaunchie.vbs //B -> FOUND [V2][SUSP PATH] DSite : C:UsersgrubeAppDataRoamingDSiteUPDATE~1UPDATE~1.EXE - /Check [x] -> FOUND

¤¤¤ Startup Entries : 0 ¤¤¤

¤¤¤ Web browsers : 0 ¤¤¤

¤¤¤ Particular Files / Folders: ¤¤¤

¤¤¤ Driver : [NOT LOADED 0x0] ¤¤¤

¤¤¤ External Hives: ¤¤¤

¤¤¤ Infection :  ¤¤¤

¤¤¤ HOSTS File: ¤¤¤ --> %SystemRoot%System32driversetchosts

¤¤¤ MBR Check: ¤¤¤

+++++ PhysicalDrive0: ST375052 8AS SCSI Disk Device +++++ --- User --- [mbr] c2e69d99a292de5a73e836fd8d58ac36 [bsp] fee431786a027f685cd1ff88b36e0650 : Windows Vista/7/8 MBR Code Partition table: 0 - [active] NTFS (0x07) [visible] Offset (sectors): 2048 | Size: 100 Mo 1 - [xxxxxx] NTFS (0x07) [visible] Offset (sectors): 206848 | Size: 699756 Mo 2 - [xxxxxx] NTFS (0x07) [visible] Offset (sectors): 1433307136 | Size: 15546 Mo User = LL1 ... OK! Error reading LL2 MBR!

Finished : << RKreport[0]_S_09172013_145728.txt >>

Mvh.

Omdømme 2

Hej igen,

vil enlig ikke blande mig mere i whomes mange fine svar, men bliver lidt skeptisk.... Du har "overkill" af virus/spywware programmer, og så downloader du RougeKiller som fortæller dig,.... hvad? Du aner ikke, hvad du skal bruge det til?

Det er netop den slags programmer, man ikke har brug for, hvis man tænker sig om.

Bare mine tanker, kan selvfølgelig have fejl. Slut herfra, da jeg tror du har downloadet noget nu og tidligere, der ikke er specielt godt for din computer.

I øvrigt er "LibreOffice er en fri open source kontorpakke".

Altså ikke noget man køber, men hvis man tror, at alt skal være gratis, så kommer man hurtigt ud i problemer.

Mvh

Omdømme 1

Der er noget skummelt på computeren, som muligvis kan være årsagen     Blinkende humørikon

Kør RogueKiller igen

Vent til Prescan er færdig...
Klik derefter på "Scan" knappen
Vent, indtil statusboks viser"ScanFærdig"
Klik på "Slet"
VentStatusboks viser"SletningFærdig"
Klik på "Rapport" og kopier indholdet af Notesblok n i æstesvar.

Hej.

ok, men tak for din hjælp alligevel.

Mvh.

Hej igen - og tak for din tålmodighed.

Det er gjort, og jeg håber at det er den rigtige jeg sender.

Mvh.

RogueKiller V8.6.11 [Sep 11 2013] by Tigzy mail : tigzyRK<at>gmail<dot>com Feedback : http://www.adlice.com/forum/ Website : http://www.adlice.com/softwares/roguekiller/ Blog : http://tigzyrk.blogspot.com/

Operating System : Windows 7 (6.1.7601 Service Pack 1) 64 bits version Started in : Normal mode User : grube [Admin rights] Mode : Remove -- Date : 09/17/2013 15:29:28 | ARK || FAK || MBR |

¤¤¤ Bad processes : 1 ¤¤¤ [SUSP PATH] SearchProtection.exe -- C:ProgramDataSearch ProtectionSearchProtection.exe [7] -> KILLED [TermProc]

¤¤¤ Registry Entries : 5 ¤¤¤ [run][SUSP PATH] HKLM[...]Wow6432Node[...]Run : Search Protection (C:ProgramDataSearch ProtectionSearchProtection.exe [7]) -> DELETED [HJ SMENU] HKCU[...]Advanced : Start_ShowUser (0) -> REPLACED (1) [HJ DESK] HKLM[...]NewStartPanel : {59031a47-3f72-44a7-89c5-5595fe6b30ee} (1) -> REPLACED (0) [HJ DESK] HKLM[...]NewStartPanel : {20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D} (1) -> REPLACED (0) [BROK VAL] HKCR[...]command :  () -> CREATED ("%1" %*)

¤¤¤ Scheduled tasks : 2 ¤¤¤ [V2][ROGUE ST] 4714 : wscript.exe - C:UsersgrubeAppDataLocalTemplaunchie.vbs //B -> DELETED [V2][SUSP PATH] DSite : C:UsersgrubeAppDataRoamingDSiteUPDATE~1UPDATE~1.EXE - /Check [x] -> DELETED

¤¤¤ Startup Entries : 0 ¤¤¤

¤¤¤ Web browsers : 0 ¤¤¤

¤¤¤ Particular Files / Folders: ¤¤¤

¤¤¤ Driver : [NOT LOADED 0x0] ¤¤¤

¤¤¤ External Hives: ¤¤¤

¤¤¤ Infection :  ¤¤¤

¤¤¤ HOSTS File: ¤¤¤ --> %SystemRoot%System32driversetchosts

¤¤¤ MBR Check: ¤¤¤

+++++ PhysicalDrive0: ST375052 8AS SCSI Disk Device +++++ --- User --- [mbr] c2e69d99a292de5a73e836fd8d58ac36 [bsp] fee431786a027f685cd1ff88b36e0650 : Windows Vista/7/8 MBR Code Partition table: 0 - [active] NTFS (0x07) [visible] Offset (sectors): 2048 | Size: 100 Mo 1 - [xxxxxx] NTFS (0x07) [visible] Offset (sectors): 206848 | Size: 699756 Mo 2 - [xxxxxx] NTFS (0x07) [visible] Offset (sectors): 1433307136 | Size: 15546 Mo User = LL1 ... OK! Error reading LL2 MBR!

Finished : << RKreport[0]_D_09172013_152928.txt >> RKreport[0]_S_09172013_145728.txt

Omdømme 1

Jo, det er den rigtige.

Men efter det jeg kan se i loggen, har jeg en "grim" fornemmelse af, at computeren er temmelig meget inficeret af forskellige infektioner, uønskede programmer og lignende, så jeg vil foreslå at du kører nedenstående scannere.

Hent: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner

af Xplode, og gem den på dit Skrivebord.

AdwCleaner Fjerner:

· Adwares (software annoncer)

· PUP / LPI (Potentielt Uønsket Program)

· UønskedeVærktøjslinjer

· Hijacker (Hijack af browseren hjemmeside)

Dobbeltklik på adwcleaner.exe.

Klik på Scan, derefter på Clean.

Bekræft hver gang med OK.

Din computer vil (muligvis) blive genstartet automatisk.

Hent: http://thisisudax.org/downloads/JRT.exe

Til skrivebordet.

Højreklik museklik JRT.exe og vælge Kør som administrator

Værktøjet vil åbne og begynde at scanne dit system.

Vær tålmodig, da det kan tage et stykke tid at fuldføre.

Hent Malwarebytes Anti-Malware:

http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html

Installer programmet

NB, du skal sørge for at der er et flueben placeret ved siden af Update Malwarebytes 'Anti-Malware og Launch Malwarebytes' Anti-Malware, og klik derefter på Udfør.[/color].

Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til Kør et fuldstændigt systemscan - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).

Derefter - Tryk på " Vis Resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.

Hvis Malwarebytes Anti-Malware vil genstarte computeren for at fuldføre rensningen så lad den genstarte.

Når de scanninger er overstået, så fortæl hvordan din computer her det               ?

Hej.

Det var en lang omgang at komme igennem, men jeg tror at jeg fik gjort det rigtigt.

Jeg kan nu komme ind i ALLE mine vigtigt ting, breve, regnskaber o.s.v.

De har nu endelsen "docx" men åbner fint med LibreOffice, de vigtige med adgangskode som før.

Efter denne omgang har jeg slettet alle virusprogrammer m.m.

Beholdt kun AdAware, og windows firewall.

Tusind tak for hjælpen. Har trykket på Løsning-knappen.

Har du flere visdomsord her til slut så skal de være velkomne.

Og TAK igen.

Mvh. Eburg.

Omdømme 1

Det lyder rigtig godt at du fik løst problemerne, og velbekomme         Glad humørikon

Jo, et par bemærkninger har jeg da.

"Du har mulighed for at forebygge installation af den slags, ved at trykke på ? tegnet øverst til venstre i Adwcleaner

"Det er et nyt værktøj HOSTS Anti-PUPs/Adwares - som vil ændre din HOSTS fil til at blokere kendte adresser for at distribuere PUP'er / LPIS (potentielt uønsket software), og adware."

Hvis  AdAware kun er et scanner program, vil jeg foreslå at du også fjerner det, og beholder malwarebyte.

Og det går heller ikke helt uden antivirus program, så hvis du er interesseret kan jeg godt anbefale et:

http://www.thewindowsclub.com/free-360-internet-security-2013

Hej

tdc's sikkerhedsprogram koster lidt, men det er det, jeg vil anbefale Blinkende humørikon til at passe på dit styresystem og så er det på dansk. Jeg er i hvertfald godt tilfrds med yousees sikkerhedspakke, som minder om det tdc kan tilbyde.

http://sikkerhed.tdc.dk/sikkerhedspakke/

Dette program har jeg også instaleretsammen med min sikkerhedspappe. Det sørger for at ALLE de programmer jeg har på min pc, altid er fuldt opdateret. http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/

Du kan læse om det og et lignende program i denne tråd: /t5/Snik-snak/Opdateringspogrammet-Heimdal-Agenten/m-p/59889#M1981

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej whome. Det kommer når du stiger i rang, her på forum.
Indtil da, så send mig en PM, med link til hvor du vil have ændret (evt. et skærmdump, jeg er tungnem) og hvad du vil have ændret, der hvor du peget på.

I øvrigt - eburg - alt er tilladt her i sniksnak, så længe det er sobert og lovligt! Så det falder ikke ud for kerneområde, fordi det godt nok er TDC, men det område på TDC's kunde til kunde forum, hvor ordet er frit. Dejligt du kommer med opgaver, som handler om andet end det, alt det andet handler om.
Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P