Adgang til TDC Play på Tablet

Hej

Hvordan får jeg adgang til TDC Play via min Android Tablet via app når jeg har adgang til TDC Play via mit bredbånd og ikke telefon.

Når jeg forsøger at bruge TDC Android app'en skriver den at min abonnement ikke er understøttet, men det passer jo ikke, da jeg har Play adgang via mit bredbåndsabonnement.

En tablet er jo ikke en telefon...........

Vh

Henrik

10 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Henrikbp

Nej det er ikke en mobiltlf. men du skal have  mobil abonnenment hos TDC, hvis ikke ,kan det ikke lade sig gøre at hente musik fra Tdc Play.

Se link:  http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=./index.jsp&page=app&article_id=27784

hilsen Bente

Men det du siger er jo ikke helt korrekt for jeg kan sagtens logge på TDC Play på min PC og bruge min adgang som jeg har via mit bredbånd.

Der findes altså adgang til Play via bredbånd, men det fungerer kun med en PC....det burde også virke med en tablet som IKKE er en mobiltelefon.

Det er da en åbenlys brøler fra TDC at de sidestiller en Android tablet med en mobiltelefon.
Omdømme 3

Hej Henrikbp

Ja jeg kan også logge på min stationere computer og hente al den musik jeg orker, men da en Tablet åbenbart af TDC betragtes som en "mobil" så er du nød til at have mobilabonnement.

Men vi kan jo håbe der er andre brugere der kan hjælpe dig.

Hvis du søger i TDC Forum på App til tablet, dukker der mange op bla. denne.

Se link:  /t5/TDC-Play/MitTDC-App-TDCPlay-Kan-ikke-afspille-mediet-Android-4-0-tablet/m-p/93720

ps i meddelelse nr 2 har imac lagt et link ind som ikke virker, desværre.

hilsen Bente

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

tablets betraktes netop ikke som en mobil, men som en PC, med mindre du har TDC mobildata og simkort til din tablet.

Derfor har man adgang til TDC Play på samme måde, som fra en PC, dvs fra en browser.
@Bente - Mit link fungerer desværre ikke - har nogle problemer der (?) - men det går aldeles udmærket at kopiere hele link-linien og sætte ind det i adressefeltet, vupti, så kan man læse mere Glad humørikon

Mvh

Omdømme 3

Hej iMac

Tak for tippet med linket, så kunne jeg læse det.Meget glad humørikon

Jeg må nok indrømme, at jeg ikke har en dyt forstand på det med tablets, har ikke en selv endnu, men da jeg følger med i den slags tråde, kunne jeg jo godt prøve at rådgive lidt.

Så iMac du må meget gerne give en ordentlig forklaring til Henrikbp, på forhånd tak, jeg trækker mig.Blinkende humørikon

hilsen Bente

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

@Bente - Synes nok du har svaret og henvist til alle de forklaringer der er.Glad humørikon
@Henrikbp - Det går jo også fint at bruge google, søge, få svar, og blive glad.Overrasket humørikon

Al information er der, om og om igen.

Mvh

Omdømme 3

@iMac tak for det, ja man prøver jo at hjælpe efter bedste evne.Meget glad humørikon

Google er en fantastisk side, hvad man dog kan finde der, bruger selv tit google og finder næsten altid svar.Meget glad humørikon

hilsen Bente

Mange tak for jeres indlæg. Noget tyder på at muligheden for brug af app på en tablet ikke er en mulighed Trist humørikon

Som tidligere nævnt er der nogle meget store mangler som gør PLAY næsten ubrugelig for mig på min tablet.

1)

Brugen af browser på en tablet er meget dårlig og ikke en brugbar løsning. Siden er ikke optimeret til tablet brug så knapper, ikoner, side størrelsen er ekstrem dårlig på en tablet (ser fin ud på PC).

2)

Browser løsningen virker ikke med DLNA og musikken kan derfor ikke videresendes til mit anlæg hvilket gør løsningen ubrugelig.

Alt i alt et stort minus der begge er løst med app'en, men som åbenbart kun kan bruges sammen med et mobilabonnement.

Jeg har samme problem med min tablet som beskrevet ovenfor. TDC play virker fint på mine computere i hjemmet via WiFi. Det virker også fint på min tablet via browseren, men via TDC app'en virker det ikke, fordi app'en betragter alle enheder som mobilenheder og dermed kræver mobilabbonnement.

Dette er en fejl i TDC app'en og det bliver TDC nødt til at indse. En enhed uden GSM modul eller 3G modul kan ikke betragtes som en mobilenhed, men en computer uden tastertur.

Vi må håbe at TDC indser dette, så de lever op til det de skriver, nemlig at TDC play er tilgængeligt når man er på sit hjemmenetværk - om man bruger en app eller browser bør være underordnet.

Kom så i gang TDC. Jeg er noget træt af at det ikke virker på min google nexus 7. Jeg købte en tablet ... og en af grundene var pga. TDC Play og nem og hurtig adgang for mine børn.....virker selvfølgelig på min PC og HTC mobil. Jeg er noget utålmodig.... Har endda købt mini højtalere m.m.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)