Adgang til Play på Mit TDC app med Datasim :)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

• Bruger
  • 20 kommentarer
Kære Forum-brugere

I har efterspurgt hvorfor der ikke var adgang med TDC datakort til Play. Det har vi nu rullet ud.

Du kan godt benytte MitTDC-app'en på en iPad. Det kræver dog, at du flytter simkortet fra din iPad over i din mobil og gør følgende:

• Åbn Mit TDC-app'en på din iPad (bemærk - du skal være på wifi).
  • Du bliver nu bedt om at indtaste dit mobilnummer. Du skal indtaste mobilnummeret til det simkort, du bruger i din iPad.
  • Du modtager herefter en sms med en pinkode på din mobil.
  • Brug nu denne pinkode for at logge på Mit TDC-app'en på din Ipad.
  • Herefter kan du flytte dit simkort tilbage i din iPad
Bemærk - du kan kun benytte app'en på en enhed af gangen med det samme mobilnummer.

* Mit TDC-app'en er optimeret til smartphones, og du vil derfor ikke få en optimal brugeroplevelse, når du benytter app'en på din iPad.

Enjoy

Chriz

21 Kommentarer

Det var et meget længe ventet ønske. Virker det også på IPOD TOUCH ?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Hunden2002,

Du kan aktivere TDC Play-funktionen i MitTDC appet, men da der ikke kan tilføres sim til en iPod, så skal man aktivere det med et TDC Mobilabonn. og være forbundet til Wi-Fi når man vil høre musik på iPod'en.
Jeg har haft en rigtig uheldig oplevelse med datasim og iPad ved brug af TDC play. Min historie er som følgende: Jeg har haft et TDC mobilt bredbånd til iPaden i en måned efterhånden. Mobilt bredbånd fungerer rigtig godt - Tjek. TDC play som er en del af pakken har ikke virket siden jeg har købt pakken. Support brugte evigheder på at svare tilbage (1. gang efter to uger med det samme svar som jeg fik da jeg ringede til dem første gang, 2. gang efter yderligere to uger). Til sidst får jeg så et opkald fra en flink tekniker der hedder Jonas. Han kan fortælle at jeg skal henvende mig i den nærmeste TDC butik for at låne en smartphone for at gøre det som du lige har beskrevet ovenfor. I butikken sagde de at TDC play ikke virker på halvdelen af ipads og officielt virker det ikke på Ipad. Han ville ikke gøre andet end at give mig pengene tilbage.

Det er jo lidt skidt at markedsføre sig på at TDC faktisk kan bruges med dette abonnement når de i TDC butikken i Randers storcenter siger at det ikke er tilfældet, tænker jeg så. Min kæreste og jeg går så i Elgiganten i Randers hvor jeg har købt pakken, hvor de bruger en time på at tale med diverse teknikere fra TDC, finder en rimelig besværlig, men eneste løsning på problemet, og får endelig TDC play op at køre. Det er superb service af Elgiganten! Jeg er til gengæld meget utilfreds med den måde som TDC vælger at takle situationen på!

For fremtiden kan det være at ansatte der sælger mobilt bredbånd til iPad kunder skal gøre kunden opmærksom på at de nok får problemer med at sætte TDC play op. Ellers skal de give dem denne specifikke manual for at gøre det. Det fremgår nemlig ikke af de papirer man modtager med bredbåndet.

Jeg har en Android 4.0 tablet, TDC bredbånd og Mobil. I tabletten kan der ikke side et SIM kort.

Er det muligt at benytte TDC Play Appen via WIFI på min tablet? Får beskeden Netværks fejl.

Jeg har oprettet mig som brugere og det virker fint på min pc. Har også oprettet mig som bruger på min tablet aktiveret play ved den sms kode jeg har modtaget.

Men Appen virker ikke.

Omdømme 2

Hey TRB

Jo det er muligt at anvende din tablet. Hvilken model er det? Du skal sætte dit simkort over i en mobil, når du aktiverer app. Læs vejledningen for iPad og Wifi her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/publish.php?id=31189 Du kan have adgang til TDC Play på web og mobil uden at de spærrer for adgangen for hinanden.

Skriv gerne tilbage

Mvh

C

Tak for svar,

Jeg har en Asus Transformer pad med Android 4,0 jeg har gjort som beskrevet i vejledningen og intastet min sms kode i appén på min tablet.

Starter TDC appén op og logger på TDC play når jeg så vælger en fil jeg vil høre skriver den noget med fejl i forbindelsen.

Jeg har aktiveret mit TDC paly både på mobil og Web.

Jeg kan godt bruge TDC app på mobil. men noget går altså galt med TDC App på Tablet ved brug af WIFI.

kan også godt bruge TDC via web på min pc.

Omdømme 2

Ah... du har også en mobil. Det er helt sikkert misbrugsmonitoreringen der driller her. Det er kun muligt at have en app tilknyttet af gangen pr mobilnummer. Under 'Indstillinger' finder du 'fjern tilknytning til TDC' herefter starter du op på en frisk og valideringen vil give dig adgang.

M solskinshilsen

C

Lige lidt hjælper det.
Har fjernet tilknytningen først på app på mobil og derefter på tablet.
Derefter logget ind på app på tablet, indtastet mit mobil nr, fået en sms med 4 tal som jeg har indtastet på tablet. App bliver tilknyttet tdc.
Så går jeg på tdc play via app, vælger et album, albummet loader og skriver så " der opstod en fejl i forblindelse"
Omdømme 2

Hey igen

Hvis du er på wifi så er det næppe forbindelsen der fejler. Kan jeg få digtil at prøve med 'mest populære numre'? Den liste er sammensat af de downloads som er sket indenfor de sidste 3 timer, så der er ikke fejl på indhold der.

Skriv gerne tilbage.

DBH

C

Det virker heller ikke.

Problemet er at så snart app prøver at spille et nr.. Skriver den "der opstod en fejl på forbindelsen" jeg har for sjov prøvet at indtaste et andet mobil nr. uden tdc play, og her får jeg meddelelsen at nummeret ikke understøtter TDC play.

Så det virker som om at TDC app ikke vil godkende mit tdc mobil nr.

men da jeg jo går på via TDC web, bør det vil ikke have noget med min forbindelse at gøre.

Kan som sagt sagtens bruge tdc play via min pc.

igen jeg har afkoblet tdc play fra min mobil. Dog hvis jeg prøver at logge på min mobil, skal jeg ikke indtaste en kode. men tdc app kan sikkert se at det et mobil nr. med tdc play.

Omdømme 2

Hey

Kan jeg få dig til at sende mig en privat besked? Jeg vil gerne checke dit mobilnummer om der er en spærring på.

På forhånd tak for svar

C

Det er da heldigt for dem der har mobilabonnement eller mobilt bredbånd hos TDC, men hvad med os som har "almindeligt" bredbånd og internet telefon, hvorfor skal vi snydes. ?

Min "computer" er en i-pad. På en almindelig computer kan jeg spille alle de numre jeg vil med TDC-Play, men fordi det er en I-Pad, så kan jeg ikke. Det er for dårligt.

Mig bekendt kan YouSee kunder godt, så det er jo ikke forde det ikke kan lade sig gøre.

Kom nu TDC !!

2830virum,

kan du komme på TDC play via en browser og afspille musik den vej med din i-PAD?

dette virker IKKE med en android. jeg kan sagtens finde musik og vælge hvad jeg vil høre, men TDC Play kan ikke afspille musikken. der bliver ved med at stå "henter musik" med der sker ikke noget.

Det virker som om at TDCplay ikke er tablet klar.

TRB skrev:
2830virum,

kan du komme på TDC play via en browser og afspille musik den vej med din i-PAD?

dette virker IKKE med en android. jeg kan sagtens finde musik og vælge hvad jeg vil høre, men TDC Play kan ikke afspille musikken. der bliver ved med at stå "henter musik" med der sker ikke noget.

Det virker som om at TDCplay ikke er tablet klar.

Nej det er jo lige det de er problemet. Af en eller anden grund vil TDC ikke tillade at man bruger Play, hvis man har i-Pad uden simkort. You-See abonnementer kan, og kunder med mobilt netværk eller TDC mobiltelefon kan. Jeg kan downloade alt det jeg vil til min bærbare pc, men ikke til I-Pad Hvorfor spørg jeg bare.
Omdømme 2

@2830virum

YouSee kunder kan endnu ikke bruge deres iPad da YouSee playeren er en Flash applikation.

iPad og tablets er en gråzone i forhold til rettigheder, og derfor arbejder vi på en løsning hvor du på din iPad har de samme rettigheder som med dit bredbånd, altså at det kan anvendes i husstanden.

MVH

C

@Chriz

tak for dit svar.

Du indleder denne tråd med at skrive:

"I har efterspurgt hvorfor der ikke var adgang med TDC datakort til Play. Det har vi nu rullet ud.

Du kan godt benytte MitTDC-app'en på en iPad. Det kræver dog, at du flytter simkortet fra din iPad over i din mobil og gør følgende:"

Jeg kan så ikke forstå hvordan det kan have noget med rettigheder at gøre. For mig er en I-pad mere en bærbar computer end det er en telefon, så hvorfor skulle simkortet gøre en forskel?

Nå anyway, jeg håber at I meget snart kommer med en løsning, så jeg kan bruge min I-Pad på samme måde som min laptop - mht TDC Play.

MVH

Jeg har fået min tablet til at virke ved at benytte tdcplay.dk istedet for tdcapp, det er langt fra godt men et alternativ til at TDC laver en app til tablet.

Prøv at benytte photon browser, den skulle kunne afspille flash.

Jeg skiftende med crome browser ud med en flash browser og kunne spille musik.

TDCPLAY.dk er dog slet ikke optimeret til tablet, de mangler en mobil udgave af deres side.

@TRB photon browser får meget dårlige anmeldelser i App store. Er der nogen der har gode erfaringer ?
Omdømme 2

@2830virum

Det er forstået Glad humørikon

Jeg må indrømme at jeg gav op mht TDC play og Ipad for 5 mdr siden - når man læser dette forum er der altid "en løsning på vej" - troværdigheden er ved at være opbrugt.

Det her med at flytte sim kort rundt udstiller jo totalt hvor latterlig løsningen er.

Personligt har det betydet at jeg betaler for spoify premium (dvs jeg egentligt betaler 2 gange for samme produkt, men det jeg får med af tdc er bare ubrugeligt i praksis) En pc er ikke løsningen i et musik system - sorry.

Kan i evt. svare på om kvaliteten på musik via ipad (AKA den kommende løsning) bliver i en ordentlig kvalitet ? (spotify kører 320 kbps Ogg Vorbis, og det lyder faktisk ret godt)

Noget nyt om hvornår mit tdc bliver tablet klar? Altså hvornår kan man benytte mit tdc app på en tablet uden simkort. Men over en tdc internet forbindelse.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)