adgang til mail via outlook

hejsa

mit outlook (2010) vil ikke længere loggepå tdc-mail-serveren .. heller ikke selvom jeg både har prøvet at indstille aly manuelt og har brugt tdc mailsupport programmet.. dette vil i øvrigt heller ikke længere etablere forbindelse til asmtp-serveren ... webmail virker fint nok ... jeg aner ikke hvad jeg mere kan gøre?

vh jesper nielsen

10 Kommentarer

kontaktede support ... ingen hjælp at hente .. har også prøvet at bruge live-mail som postkasse .. intet resultat ... suk

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis du nu fortalte, hvad du har prøvet og hvilke fejl der kommer, så er der sikkert også nogle kloge hoveder herinde, som vil forsøge at hjælpe dig.

Mvh

Kim

tjaeh .. fejlmeddelelsen er:

"Der kan ikke sendes eller modtages meddelelser for kontoen TDC mail. Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes.

Server: 'pop3.mail.dk' Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCC0E Protokol: POP3 Port: 110 Sikker (SSL): Nej Socket-fejl: 10061"

har prøvet alt - kontoen er opsat korrekt, password osv osv, porte osv osv .. har også foretaget en geninstallation/reperation af office.. mailen virker heller ikke i Livemail ... har også forsøgt mig med tdcmail-support programmet .. her kommer samme fejl efter at mailen er oprettet .. såeh .. jkeg har en ide om, at det kan have noget at gøre med mit tdc-login .. men det mener support ikke .. hans bedste forslag var at kontakte Microsoft ... hrmmm ....

Omdømme 3

Hvis du lavet opsætningen rigtigt, og det har du jo, så er det nok rigtigt at det er en Microsoftfejl søg evt. på Google efter 10061.

Men for en sikkerheds skyld for du lige et link til opsætning at dit mailprogram

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26036

læg især mærke til punkt 10, portnr skal ændres til 587 for udgående server.

Husk at dit password til mail sandsynligvis er et ande,t end det du bruger her til TDClogin.

Mvh

Kim

nu har jeg testet fra min bærbare fra et andet netværk og der fungerer det fint - men hjemmefra samme fejl så fejlen ligger snarere et sted mellem min computer og serveren .. sandsynligvis i min tdc-router som ikke har fungeret særligt godt. jeg har været nødt til at tilslutte en ekstra trådløs da det trådløse konstant gik ned (jeg har hometrio) .. vores nabo der også har tdc har også problemer ind i mellem .. det er nok en ledning eller noget selvom det lyder usandsynligt når nettet virker - eneste anden mulighed kan være virus el. lign., men da det er samme problem på min bærbare er det med 99% sandsynlighed ikke det - fejlen viser sig jo kun hjemmefra

Omdømme 3

Lyder mystisk.

Har du en arbejdsbredbåndsforbindelse, eller er det en alm. privat forbindelse.

Mvh

Kim

privat .. desuden er der en anden mulighed: jeg har af en eller anden grund fået oprettet to tdc-logins. jeg har fået fluttet alt hvad jeg har over på det ene login, men har fået oplyst, at det ikke er muligt for tdc at slette det andet login - dette fungerer stadigvæk med maildelen .. der prøvede jeg så selv at gå ind og fjerne de tilknyttede mailadresser, men så kom der en fejlmeddelelse ...

har muligvis fundet fejlen ... jeg genstartede min router og nu virker skidtet igen ...nu må vi se hvor længe det varer

Omdømme 3

Jamen, godt at det virker - krydser lige fingerne.

Mvh

Kim

tjaeh .. det holdt i ca 1 time og så måtte jeg gentage processen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8