Access point efter Netopia router (homeduo)

Jeg har en homeduo løsning via min arbejdsgiver. Da Netopia routeren der medfølger ikke rækker over hele huset vil jeg gerne forsøge at omdanne min gamle Belkin Pre-N router til access point.

Jeg har i Belkin opsætningen ændret den til at være et AP (hvilket samtidigt disabler DHCP), og givet den et IP i mit netværk - 192.168.1.254.

Jeg har trukket et LAN kabel fra LAN på Netopia til WAN på Belkin, som der står i vejledningen til Belkin.

Jeg kan godt fange det trådløse netværk fra Belkin`en, som har et andet navn, men der er ingen internet ? Jeg kan heller ikke tilgå Belkin administrationen fra den PC der er kabelforbundet med Netopia ?

Jeg har forsøgt at slå firewall HELT fra - gør ingen forskel.

Nogen der kan hjælpe ? Må være et tilbagevendende problem for mange med arbejdsgiverbetalt bredbånd skulle jeg synes........

MadsG

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Du skal ikke bruge wan på din belkin men lan porten, så bør det virke

mvh

Hmm - der står i Belkin vejledningen at kabel skal i Wan porten når den er et AP...... men skidt - er villig til at prøve næsten alt Glad humørikon

Men er faktisk lidt forvirret. Når jeg skal ind på administrationen af Belkin har jeg et lankabel direkte mellem min bærbare og en af LAN portene på Belkin...... så den vej rundt virker det jo mest rigtigt...... nå jeg prøver, du hører nærmere... :-)

/MadsG

Har nu forsøgt i Lan porten..... hjælper ikke.

Jeg ændrede så Belkin IP til 192.168.1.50 i tilfælde af at Netopia routeren ikke tillod IP udenfor et vist "range"..... hjalp heller ikke......

Internet lampen lyser ikke på Belkin, så den må på en eller anden måde ikke blive "lukket igennem" af Netopia... er der noget firewall i sådan en tingest mon ?

Eeeeej - irriterende......

Omdømme 2

Hejsa

Underligt, har kørt noget lignende bortset fra at jeg brugte en netgear router.

Jeg er ret sikker på at du kun skal bruge lan porte. Jeg vil lige prøve at studerer belkin routerens opsæyning.

mvh

Omdømme 2

Hejsa

Efter at have studeret manualen kan jeg sagtens se at i følge belkin skulle det fungerer på den måde hvis den er i ap mode at man bruger wan porten frem til netopia routeren. Men kommer til at tænke på hvilken port du bruger på netopia routeren, ved nogle kunder er der speciel config på port 1 og port 4 er jo låst til din voip.

mvh

Der kan du ha` en pointe. Det er den yderste jeg har prøvet, så det må jo være 1 eller 4 :-)

Jeg checker lige præcist, og prøver en af de andre...... bliver lidt problematisk hvis det er det, da jeg bruger alle de andre porte i øjeblikket...... (2 pc`ere og en printer)

Det virker sgu på en af de andre porte....... :-) men kun i en begrænset periode..... så forsvinder det trådløse netværk nr. 2(det der stammer fra Belkin routeren)..... hvordan kan det være ?

Jeg tænker om det er fordi IP adresserne li`som bliver "brugt op" på en eller ande måde ? jeg har sat den statiske IP på belkinnen(som AP) til 192.168.1.50 - og med flere telefoner på ofte bliver der måske "brugt" en hver gang ?

Hvis jeg slukker belkinnen og tænder igen virker den i en periode igen......

Nogen go`e ideer ?

Omdømme 2

Hej MadsG

Har du prøvet at skifte kanal på det trådløse netværk i din belkin?

mvh

Jan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)