Åbne port på router Sagem fast 3564

• Deltager
  • 0 kommentarer
Kære TDC

Jeg har flere gange før åbnet porte i min router til en enhed med en fast lokal ip-addresse.

Jeg følger brugsanvisningen på jeres side og det har før været helt uproblematisk.

Nu kan dette ikke lade sig gøre mere, hvilket gør mine børn noget kede af det, da de så ikke kan spille særlige spil.

F.eks vil jeg gerne åbne port 10002.

Jeg har kontaktet TDC og de siger at det kan de godt lave for mig mod betaling. Hvad er nu det?

Kan det være rigtigt at man ikke selv kan ordne dette mere?

11 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Nu er det altså IKKE TDC du skaber kontakt til her, men andre TDC-kunder.

Hvis du har en erhvervsforbindelse, så er routeren lukket land for dig.

Mvh

Kim

Hej igen,

jeg er godt klar over at hvis jeg havde et erhvervsabbonement var routeren lukket land og så kunne jeg jo slet ikke komme ind på den.

Nu er det sådan, at jeg uden problemer kan komme ind på den og foretage alle de ting du normalt kan på routeren, bortset fra port forwarding.

Jeg har talt med TDC og de siger nu at en teknikker skal til for at åbne porte i min router.

Det er helt nyt og det kunne TDC ikke svare på hvorfor.

Der må jo være andre der har dette problem, og hvad er så grunden til dette.?

Hej heve1

Sidder præcis med samme problem, fik også samme besked.

Er ekstrem skufftet over så en elendig routher, har fortrudt at jeg skiftede til tdc.

Hej heve1

Måske kan denne guide hjælpe dig, jeg har ikke selv haft mulighed for at afprøve den.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23672

Mvh

Brian

Mange tak for henvisning til brugsanvisning fra TDC. Det er denne jeg har fulgt og det virker ikke, men det har virket før i tiden

Når man søger andre steder omkring dette problem, er mistanken til at det er bevist gjort fra TDC, idet åbne porte og upload selvfølgelig til en hvis grad belaster deres net og det ønske TDC ikke, da de så ikke kan holde netværket oppe på den lovede kapacitet.

Jeg tror heller at det er selve routeren, fordi jeg har kunnet det før. Muligvis har TDC indlistet noget software i i routeren der forhindrer port forwarding.

Jeg ville blot ønske at man kunne få et ærligt svar fra TDC.

Har talt med TDC teknikker i dag. Han kunne ikke hjælpe og prøvede selv flere gange, men endte op med at henvise til dette forum!!!!!!

Hvad gør man???????

Kan man prøve at resette hele modemmet og måske port forwarde inden man tilkobler netstikket. Nogen der ved om dette kan lade sig gøre?

Tja....meget mystisk. Port Forward virker i windows XP, men ikke med Windows 7 64. Har ingen forklaring, men til alle der har de samme problemer, prøv med windows XP eller noget andet end windows 7 64.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Så her du jo bevist at du skyder på de forkerte. Der er jo ikke noget i vejen med routeren når det afhænger af den comuter den er koblet til.

Der er i det hele taget kun en logisk forklaring - og det er at det er sikkerhedsindstillingerne på dine computere den er galt med. I princippet er der jo nogen der har tænkt at det var smart at lukke de pågældende huller. Derfor bør man altid overveje om det nu også er klogt at åbne dem igen - spil eller ej.....

Vh

Peter

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg kunne forestille mig at du mangler at tildele din Windows 7 computer en fast IP adresse. Har fundet denne webguide, der fortæller dig hvordan det skal gøres: http://blog.mclaughlinsoftware.com/2009/11/26/windows-7-static-ip/

Det kan også være der ligger sikkerhedssoftware på din W7, der blokerer for strømmen.

Der er ikke noget software i HomeBoxen der blokerer for port forwarding, det skal bare gøres rigtigt Glad humørikon

Derudover vil jeg lige pointere at åbning af porte i TDC HomeBox altid har været betalbar support fra TDC hotline, medmindre man abonnerer på udvidet service. Årsagen er den mængde tid der skal sættes til rådighed for en supporter, og det er ikke alle supporterne der har færdighederne til at foretage sig disse ændringer.

Hilsen Alex

Det var da utroligt som der kommer svar nu. Omkring om jeg skyder på de forkerte vil jeg jo pointere at TDC's tekniker jo heller ikke kunne åbne nogen porte i min router. Det er jo lidt underligt, men måske bruger TDC også Windows 7 64.

Men prøv at google port forward and windows 7 64 problems Peter og du vil se at dette tilsyneladende er et stort problem, som ikke kan løses umiddelbart.

Det underlige er bare, at hvis du bruger windows 7 64 til at kontakte din router og lave en port forward, ser alt jo rigtigt ud. I routersettings står der jo at de ønskede porte er åbne, men det er de bare ikke.

Hvis du så slette disse settings igen og kontakter routeren med en windows XP PC og laver de samme settings.....ja så virker det.

Hej Alex

Super svar, men er skiftet fra en konkurrent hvor man ikke skulle betale eksta for dette, synes jeg godt nok jeg står ringerne og til højre pris, det er så min lærestreg af dette. 

Til info kan jeg sige at mit spiller nu, boksen skulle genstartes et par gange. 

Mvh

Brian

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)