Svar

3D film på TV

Hej.

Kan TDC sende 3D film.

Hvis ikke, hvornår vil det så komme.?

Mvh.

icon

Bedste svar af Joachim1 20 februar 2011, 23:30

Jeg synes ikke at kvaliteten er god nok, og syns man hurtigt bliver skør/svimmel af at se på det. Hvis man derimod ser 3D i biografen, syns jeg ikke man får den samme følelse, men der er sikkert mange andre end mig som synes det er super fedt Glad humørikon

Se original

5 Kommentarer

Hej Krog og velkommen til TDC Forum

3D film er et forholdsvis nyt koncept. Udviklingen af 3D fjernsyn er i fuld gang, men er endnu ikke godt nok hvis du spørg mig. 3D kræver rigtig meget af udstyr både i form af specielle kammeraer til at optage, men man skal også have 3D fjernsyn og alt muligt. 3D udsendelser kræver derfor en hel del ekstra end almindelige 2D optagelser og markedet for det er stadig rigtig nyt. Desuden vil jeg formode at det kræver en del mere båndbredde end almindelige udsendelser.

Derfor tror jeg at der går ret lang tid før vi kommer til at se 3D udsendelser i fjernsynet, men jeg er ikke i tvivl om at TDC vil være et af de første selskaber med mulighed for 3D udsendelser og filmleje direkte hjem i stuen når tiden er klar til det Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Helt enig, bortset lige med det at 3D skal skulle fylde mere.

3D Kræver godt nok 2 billeder der er en lille smule forskellige, du kender det sikkert fra de gamle sterio billeder.

i dag snakker vi 2 teknologier, som kan fås og som virker inden for rimlighedens grændser.

3d med Passive briller, som i kænder fra biografen

3d med Aktive briller, de dyre som du kender fra fona.

den Pasive ligger de 2 billeder i dine pixels, derved reelt halver din opløsning, måden det virker på er at dine briller er poleratiseret, så med den ene øje kan du se det ene billeder og med det andet øje kan se det anden billede.

med de aktive ligger de 2 billeder i framesene, så hvis nu du ser en film med 30 fps er det relet 2 film du ser med 15 fps, måden brillerne så virker.

de er også poliratiseret så med det ene øje kan du se den ene film og den anden med det andet øje, så for at få det til at blive 3d skifter brillerne mellem hvilket øje du kan se på, meget hurtig.

så #D fylder ikke mere men det redusere kvaliteten af den film du vil se.

Tak skal i have.

Et spørgsmål til Win2dk

(Udviklingen af 3D fjernsyn er i fuld gang, men er endnu ikke godt nok hvis du spørg mig.)

Hvad er det der gør at de nye 3D tv ikke er gode nok.??

Jeg synes ikke at kvaliteten er god nok, og syns man hurtigt bliver skør/svimmel af at se på det. Hvis man derimod ser 3D i biografen, syns jeg ikke man får den samme følelse, men der er sikkert mange andre end mig som synes det er super fedt Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, wind2dk.

det kan jeg komme med en forklaring på, det er de aktive briller der gør det.

det er simpel hend den lynhurtige skiftning mellem øjene, du vil også hvis du konsetrer dig om det kunne se at de skifter, i form er at det ser udsom det flimre forand dine øjne.

det kan give hovedpine, svimelhed, opkast, og mange andre ubehalige ting.

det er en af grundene til at de er begyndt at lave Pasiv 3d på TV lige som i biografen, og så det at pasive briller får du smidt i hovedet, og aktive briller koster mange penge

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)