Svar

3 G Router

Til brug i sommerhuset, hvor jeg ikke har fast bredbånd ADSL, har jeg anskaffet en 3G router type DataRoute voice fra firmaet telecomFM. Jeg har et mobilt bredbånds abonnement hos TDC med et USB modem type HUAWEI og dertil hørende SIM kort. 3G routeren har slot for SIM kortet og går fint på mobilnettet, men jeg får ingen internetadgang.

Status for opsætning   af routeren
  uden SIM kort i slottet:

Device Model

DataRoute   voice

Hardware Version

V2.0

Software Version

2.1.4.1320

System Run Time

1   minutes 37 seconds

Current Time

Thu   Jan 1 00:01:36 1970

MAC Address

14:14:4b:00:16:08

LAN Subnet IP

192.168.1.1

LAN Subnet Mask

255.255.255.0

Default Gateway

Primary DNS Server

Secondary DNS Server

Synchronized Time

Synchronized Number

Status for opsætning af routeren
  med SIM kort i slottet:

Device Model

DataRoute voice

Hardware Version

V2.0

Software Version

2.1.4.1320

System Run Time

1 minutes 16 seconds

Current Time

Thu Jan 1 00:01:15 1970

MAC Address

14:14:4b:00:16:08

LAN Subnet IP

192.168.1.1

LAN Subnet Mask

255.255.255.0

Default Gateway

10.96.64.64

Primary DNS Server

194.239.134.83

Secondary DNS Server

193.162.153.164

Synchronized Time

Synchronized Number

Det ser ud til at routeren har kommunikeret med nettet og fået tildelt IP adresser til DNS servere.
Så vidt jeg kan se af fabriksopsætningen er den sat til statisk DNS.

Hvem har et tip som jeg kan forsøge mig med ??

Mikkel

icon

Bedste svar af lha2 23 december 2011, 09:47

Hej Mikkel

SSID står for Service Set Identifier og er wireless servicen i routeren, og porten til WiFi skal ære åben så

signalet kommme fra wan siden til lan siden.

hilsen

leif

Se original

10 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Umiddelbart ser det jo godt ud :-)

Er der 3G dækning ved sommerhuset?

Vh

Peter

Hej Peter,

Ja, der er OK 3G dækning i sommerhuset, og jeg kan godt komme på nettet med mit TDC USB modem og det samme SIM kort.

Routeren har en lampe der indikerer 3G som lyser og en der indikerer "Internet" der ikke lyser!

Hmm . .

Vh

Mikkel 

Hej

Jeg kender ikke den router, men min 3g router(Edimax) har en skift ved fejl funktion. Skift mellem ADSL og 3G. Prøv at checke at den er indstillet til automatisk skift til 3G, hvis ADSL mangler !

mvh

leif

Hej Leif,

Jo, denne funktion har min router også og den er aktiveret. Det ser ud til at den kommer fint på mobilnettet og som du ser i statustabellen (øverst i denne tråd) har den også modtaget IP adresser til DNS servere mv. Men åbne for kommunikation ud på internettet gør den ikke ??

Venligst

Mikkel

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvad med firewall på computeren?

Hvad kan du se af netværk på computeren?

Vh

Peter

Hej Peter,

Firewall på computeren har jeg forsøgt på laveste niveau, uden held. Jeg kan se routeren på netværket og routeren kan også se min computer ligesom min smartphone også kan se routeren, men herfra er der heller ikke internetadgang :-(

Jeg tænkte på om TDC anvender PPP koder, som jeg skal sætte op i routeren. ?

- der må være en løsning . . . .

Hilsen og tak for din deltagelse,

Mikkel

Hej Mikkel

Har du i 3g settings sat flueben i indstilling Humørikon med tungeort bind - til alle lan porte og ssid ,plus enable lan dhcp

side 16 i manual

vh

leif

Hi Leif, Der var ikke flueben i "ssid", og det hjalp gevaldigt - nu fungerer det!

Kan du fortælle mig hvad "ssid" gør som er nødvendigt for at komme på internettet?

Mange hilsner og tak,

Mikkel

Hej Mikkel

SSID står for Service Set Identifier og er wireless servicen i routeren, og porten til WiFi skal ære åben så

signalet kommme fra wan siden til lan siden.

hilsen

leif

Hej Leif, 1000 tak for hjælpen og respekt for at du gjorde dig ulejlighed med at finde manualen og løse mit problem Tak og glædelig Jul Mikkel Thomsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)