2 mails af den samme

Hej

Er der en der kan hjælpe. Jeg har to forskellige mailadresser, men alle de mails jeg får, får jeg to gange, det er jo ikke smart.

vh.

Laila

7 Kommentarer

Hej Laila

Hvor opleverdu det? Glad humørikon

Hej

Jeg har 2 mailadresser og derved er der 2 indbakker så  alle de mails jeg får går i begge indbakker. Det er jo ikke smart Glad humørikon

vh.

Laila

Hej Laila

Grunden til at jeg spørger, er at jeg er kunde som du, og ikke kan se det vindue du ser.

Nej det er ikke smart, men det kan være forskællige svar alt efter hvor du ser det.Glad humørikon

Hvis det er i din mailklient Windows Live mail, kan du gå ind på fanebladet "vis"

Ude til højre har du forskællige muligheder for at få vist mail. Se fra meddelelsesliste og frem for at prøve.

eller

Hvis det er via din browser på din webmail, og du på indgangs siden får vist to ens mailboxse, kan du i selvbetjening fra melde din mailbox og tilmelde den igen, eller du kan ringe til kundeservice og få dem til at rette det.

/t5/Mit-TDC/web-mail-mailboks/m-p/117706#M10707

eller

Hvis du har oprettet to eller flere mailadresser på webmail, er det kun den ene der er din ordinære mailadresse og de andre er aliasser for den, og derfor ryger alle mail til de to mailadresser i samme indbakke, med mindre du opretter sorteringsregler, så bestemte mail flyttes til forskællige mapper som du opretter.

Hvor er det du har problemet og er der noget af det jeg har skrevet der hjælper på problemet?

Hej igen!

Jeg er mega glad for du svarer mig.

Det er som jeg skrev to forskellige mailadresser, når jeg modtager en mail kommer den samme mail  i begge indbakker, ( jeg forstår det ikke da det jo er 2 forskellige mailadresser. jeg fik oprettet den sidste mailadresse for et par dage siden, den herre jeg talte med hos TDC sgde noget om en "alias" det havde jeg aldrig hørt om, så jeg er uforstående overfor hvad jeg lige skal gøre. Håber denne forklaring er til og have med og gøre. fortsat god dag

vh.

Laila

Hej Laila

Jeg prøver lige igen. Glad humørikon

Du skriver to indbakker????

Jeg går ud fra du har startet med at oprette en mailadresse hos TDC, dengang du fik internetforbindelse. Derefter har du tilknyttet den mailadresse til dit bredbånd. Derved har du en mailbox.

Den mailbox er "i skyen" (Altså i en kasse der står hos TDC. Kassen hedder en server")

For at se hvad der er i den indbakke, klikker du højst sansynlig på et ikon på dit skivebord. Ikonet forestiller sikkert et stort blåt e. Det e står for Internet eksplorer og er en browser, som du også bruger til at surfe på nettet med. Hvis du klikker på dette link, kommer du til en loginside til din webmail http://mail.tdc.dk Når du er logget ind der, ser du forhåbentlig noget der minder om dette:

tdc-indbakke.JPG 

Når man opretter en ekstre mailadresse i webmail, er det i prinsippet den samme mailadresse, fordi der kun følger en mailbox med en indbakke til dit bredbåndsabonnement.  f.eks. Går du i byen og køber en litter sødmælk og en litter letmælk, er de to ord aliasser for ordet: mælk.

Derfor kan jeg ikke forstå du skriver to indbakker, med mindre du har indstalleret et mailprogram på din pc. Det kan f.eks. være et der hedder Outlook. Det program henter alle mail i din indbakke på webmail og lægger dem i indbakken på outlook.

Hvis alt det her ikke giver mening, vil jeg anbefale dig at slette den mailadresse igen, som du lige har oprettet, og i stedet oprette nummer to mailadresse på Google.

https://support.google.com/mail/answer/56256?hl=da  den er gratis.

Eller

Ring til tdc, og sig du vil købe en ny mailbox til 29 kr. om måneden.

Hej igen igen !

Nu er jeg helt med, tak for din tolmodighed, jeg kører med  mine mailadresser i Windows Live mail.

I TDC-mail er det ok.

God aften til dig.

vh. Laila  

Fint Laila

Det vil sige at din Windows Live mail henter alt post i den indbakke du har på webmail.

Prøv at sende en mail til dig selv fra den ene mailadresse og derefter fra den anden , så vil du opdage at begge havner i indbakken i din windows live mail, presic som det også er planlagt fra tdc's side..

Også god aften til dig. Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P