Svar

2 mailadresser fra server til hver sin PC

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hej.

Efter at jeg er gået over til at bruge Microsoft Outlook i stedet for Outlook Express har jeg fået et problem når jeg henter mails fra serveren.

Min mand og jeg har forskellige mail adresser som vi henter til hver sin PC.

I Outlook Express kunne vi sætte en meddelelses regel op på hver af PC'erne så vi "undlod" at modtage den andens mail, dvs. at vi kunne modtage vores egne mails på vores egen maskine.

Er dette muligt i Outlook, eller er det endnu én af de gode funktioner i outlook express der er undladt.

Mvh Karin

icon

Bedste svar af KarinB 15 marts 2011, 20:11

Puha puha - det er sgi' ikk lykkes efter MEGET "googlen og surfen" ....

Så nu kører vi Windows Live Mail på begge maskiner (med e-mail regler), og så må vi bare checker webmailen engang imellem for at se om der er nogen mails til os begge som vi "har spærret for" i opsætningen.

Men tak for hjælpen derude, kan læse mange steder at det er et MEGET kendt problem. Så man undres da lidt over at TDC ikke prøver at afhjælpe det med at man evt kan ha' flere emailpostkasser på adressen (som før i tiden), uden at skulle betale for flere abonnementer.

Se original

13 Kommentarer

Hej KarinB

Velkommen til TDC-forum.

Du skriver ikke hvilken version dit outlook program er.

Prøv at se her: /t5/Mit-TDC/Mail-alias-hvor-finder-jeg-disse-hvis-de-ikke-st%C3%A5r-under/m-p/21609#M2357

Hej MajaH

ups det er Outlook 2007 som det skal bruges i/på ....

Tak for dit link, havde faktisk været inde og prøve at sætte noget op derinde men fik det ikke til at virke, så håbede at der var andre måder at evt. gøre det på. Forstår på den, at det er når man har modtaget mailen, dvs. at de er afsendt fra serveren, og det skal jo helst være inden .... men investigere da lidt videre  Blinkende humørikon, det må da for sørensen kunne lade sig gøre  Glad humørikon

Rigtigt Karin

Det er noget f... har skabt de der sorterings-regler.

For at gøre din forvirring total, så er her en vejledning, hvad man kan gøre hvis man har Windows live mail. Der er vist ikke den store forskæld mellem de der sorteringsregler.

Jeg ved ikke om det virker jeg har ikke fået nogen tilbagemeldenger på min "opskrift".

---------------------------

Log på webmail:

opret to aliasser

mail - indstillinger - mailadresser.

opret alias mailadress hans(a)xxxx.dk
opret alias mailadress grethe(a)xxxx.dk

Computer 1
Åben windows Live mail
- Opret ny mappe:  Hanses mappe.

Opret 1. regel

klik på "mapper" - "regler for meddelelser".

i 1. felt . Hvor linien TIL indeholder personer
i 3.felt . klik på indeholder personer - skriv: hans(a)xxxx.dk og tilføj - klik ok
i 2.felt . flyt den til angivne mapper
i 3. felt . klik på angivne - marker hanses mappe - klik ok
i 4. felt . angiv navn på regel: Hans

Computer 2 

Åben windows Live mail - Opret ny mappe:  Grethes mappe

Tilføj regel nr. 1 (fordi det er en ny pc)
klik på "mapper" - "regler for meddelelser".

i 1. felt . Hvor linien TIL indeholder personer
i 3.felt . klik på indeholder personer - skriv: grethe(a)xxxx.dk og tilføj - klik ok
i 2.felt . flyt den til angivne mappe
i 3. felt . klik på angivne - marker Grethes mappe - klik ok
i 4. fest . angiv navn på denne regel : Grethe

Hej igen Maja.

Den ligner den regel vi havde sat op i Outlook Express, der skulle man dog "udelade" den andens emailadresse i stedet for at vælge ens egen.

ja det er sgi' da ærgeligt vist det ikke kan lade sig gøre, der er en del herinde der vist har samme problem, uden at der er fundet en løsning (i hvert fald ikke i dem jeg har nået at læse endnu).

Og ellers bliver man nok bare nødt til at få en ny emailadresse et andet sted til den ene af os ...

Mvh KB

Ha - det lyder som en brandgod ide.

Hvis du finder ud af en måde de sorteringsregler  virker på, må du igang med at lave en vejledning til os alle sammen.Humørikon med tunge

Tror at vi nok bare bliver nødt til at bruge denne metode som er blevet nævnt i et tidligere indlæg;

Hej, KPN.Tak for dit svar. det fik mig til at tænke på en måde hvor man også kan opsette Outlook til at Kun hente mails til den ene Mail adresse, så man kan modtage sine mails på hvær sin computer. så du får lige lidt ros for at inspirer mig;)

Hvis man istedet for at sette en regel op for at flytte mail til mappe, så kan man sige den skal selettes med det samme.

så går man ind og opsetter sin mail konti til at lade mails ligge på serveren men slette dem efter ex. 7 dage

det samme gør man så med den anden computer der setter man bare reglen op til den anden mail adresse.

på den måde kan man sotere sin mail imellem 2 computere.

jeg har ikke afprøvet det men det skulle virke.

Hmmm tja det virker så kun tildels ...

For vist vi begge står som modtagere af mailen, så er der ingen af os der modtager den i indbakken, men den ryger i slettet post hos begge ...

Æv altså, op på hesten igen - DET SKAL DA FOR POKKER KUNNE LADE SIG GØRE - microskod ....

Følger med interesse dine ihærdige forsøg. Meget glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

"DET SKAL DA FOR POKKER KUNNE LADE SIG GØRE"

Det kan det også. Der er et par snedige hoveder her på forummet der har udtænkt et yderst kompliceret sorteringssystem hvor der skal opstilles regler både på TDC's Webmail server og i selve postprogrammet (Outlook).

Efter min mening er det komplet værdiløst. Dels er det kompliceret, og dels er I ikke sikret nogen privacy omkring jeres mails.

Uanset hvor snedige sorteringsregler I får sat op, så er der intet til hinder for at I gensidigt kan få adgang til hinandens mails, - legende let endda.

Dette er betinget af at I, trods forskellige alias, begge har een og samme mailadresse og at alle mails til denne tilgår een og samme server.

I kan præcis lige så godt hente alle mails med Outlook og så lave en indbyrdes gentlemen agreement om at man selvfølgelig ikke læser hinandens mail.

Henter i mail på hver jeres computer, så kan I bare sætte Outlook til at lade en kopi blive på serveren, så kan I begge hente de samme mails til hver jeres computer.

Alternativt kan een af jer oprette en hotmail eller Gmail adresse og så bruge Windows Live Mail som mailprogram.

Jeg synes i øvrigt det er for dårligt at TDC's pakkeløsninger ikke tager højde for at de fleste af deres kunder lever i et parforhold/familieforhold og indretter deres bredbåndstilbud derefter.

Een skide mailadresse. Det er sgu for dårligt, - og det er da først for nyligt at jeg har kunnet "invitere" min kæreste til at nyde godt af play også, hvilket indtil da også kun var forbeholdt een eneste person i husstanden. Come on TDC!

Mvh FN ;-)

Puha puha - det er sgi' ikk lykkes efter MEGET "googlen og surfen" ....

Så nu kører vi Windows Live Mail på begge maskiner (med e-mail regler), og så må vi bare checker webmailen engang imellem for at se om der er nogen mails til os begge som vi "har spærret for" i opsætningen.

Men tak for hjælpen derude, kan læse mange steder at det er et MEGET kendt problem. Så man undres da lidt over at TDC ikke prøver at afhjælpe det med at man evt kan ha' flere emailpostkasser på adressen (som før i tiden), uden at skulle betale for flere abonnementer.

Hej KarinB

Skønt det lykkedes for dig, men der er ikke meget hjælp at hente i dit svar hvor du har markeret det som løsning. For at hjælpe andre må du meget gerne skrive hvad du har gjort.Glad humørikon

Har selv søgt efter en løsning i flere dage og har så fundet denne løsning, og den virker til Windows live mail 2011. Gå til mapper og til regler for meddelser og øverst hvor linjen"til" indholder personer skal makeres, i midten skal makeringen være i hent den ikke fra server og nederst klikker du på "indeholder" og skriver den eller de mail adresser som ikke skal hentes fra serveren. Det gør man så på den anden PCer, men bare den eller de mail adresser som man ikke vil have ned på den.

Hej LOB1

Velkommen til TDC-forum.

1000 tak for tippet

Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$