2 mail adr. på samme kontonr. i Live mail 2011

Hej TDC.

Jeg har lige fået ny pc med windows live mail 2011.

Den kan desværre ikke håndtere 2 mailadresser på samme konto nr.!!

Dvs. at når der skal sendes en ny e-mail, er det fruens e-mailadr. der står som afsender.

Jeg har oprettet en meddelelsesregel så jeg modtager mine mails i en nyoprettet mappe under indbakken.

Men er det slut med at afsende e-mails med min afsenderadr. på??? Førhen brugte vi Outlook Express og der kunne man vælge hvilken afsender der skulle på nye e-mails. Har I en løsning på problemet?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Jesper Pedersen

4 Kommentarer

Hej Jesper

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum.

Det kan du også med windows live mail.

De to adresser du skriver om, går jeg ud fra er en mailadresse og et alias tilhørende TDC's domæne.

Når du har oprettet en ny mail og skal til at skrive den, skal du klikke på den lille pil ved dsiden af den mailadresse der står der.

Hvis du klikker på pilen, burde dit alias dukke op under den første mailadresse.

Hej Maja.

Tak for dit svar.

Jeg har dog prøvet det som du foreslå. Har også importeret indstillingerne (konto) til Live Mail 2011.

Her siger den, at der allerede er en konto med samme navn.

Hvis jeg indtaster oplysningerne manuelt, kan jeg godt få den mulighed du beskriver.

Dog kan jeg ikke sortere mails så de ryger i hver sin egen indbakke. Indkomne mails ryger i begge konti's indbakker. Også selvom jeg opretter en regel der skulle sortere mails via e-mail adresserne.

Kan du forstå mit problem vha. ovenstående eller skal jeg prøve at forklare det anderledes?

Hej Jazzbar

Vil du høre min oprigtige mening?

Så længe TDC kan tilbyde EN konto med en mailadresse og fem aliasser, er der det proplem at samlige mailadresser lander i samme indbox. Havde jeg nu været ansat, havde jeg sagt til dig at du kunne købe dig til en selvstendig mailkonto med tilhørende mail adresse til 29 kr. om måneden, men jeg er ikke ansat så jeg vil forslå dig at oprette en mailadresse hos google. DET er gratis og så kan i hver have jeres mailkonto.

Hvis du ikke ved havd du skal få tiden til at gå med i de næste TIMER, Humørikon med tungekan du prøve at opstille de sorteringsregler som jeg syns er noget f... har opfundet.Gal humørikon

Jeg går ud fra I kun har en PC - så det kan da godt være du kan bruge noget af dette:

Sorteringsregler på Windows Live mail for egne aliasser.

Åben windows Live mail -
Opret 2 nye mapper:
mailto:web0@xxxx.dk
mailto:web1@xxxx.dk

Opret 1. regel

klik på "mapper" - "regler for meddelelser". Klik på "Ny"
(et vindue med fire felter ses)

i 1. felt . Sæt vinge ud for: Hvor linien TIL indeholder personer
i 3.felt . klik på indeholder personer -
           klik på personer og skriv: web0(a)xxxx.dk og tilføj - klik ok
i 2.felt . flyt den til angivne mappe
i 3. felt . klik på angivne - marker web0-mappen - klik ok
i 4. fest . angiv navn på regel: web0 - Klik Gem regel

Opret 2. regel

klik på "mapper" - "regler for meddelelser". Klik på "Ny"
(et vindue med fire felter ses)

i 1. felt . Sæt vinge ud for: Hvor linien TIL indeholder personer
i 3.felt . klik på indeholder personer -
           klik på personer og skriv: web1(a)xxxx.dk og tilføj - klik ok
i 2.felt . flyt den til angivne mappe
i 3. felt . klik på angivne - marker web1-mappen - klik ok
i 4. fest . angiv navn på regel: web1 - Klik Gem regel

ps. Hvis du virkelig vil læse om dit problem, er her en tråd. Læg mærke til KPN's svar i nr. 7 .

/t5/Bredb%C3%A5nd/ops%C3%A6tning-af-flere-emails-i-outlook-2007/td-p/20779 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P