2 ADSL forbindelser -> 1 fælles netværk

Hej

Vi har to ADSL, med to Wireless routere (Linksys) forbindelser i huset (2 SSID'ere) , og jeg ville gerne nøjes med et netværk, og have loadsharing på de to ADSL forbindelser.

Det vil vel betyde at jeg skal finde en WLAN-router med 2 WAN porte?

Eller kan jeg sammenkoble de to linksys via LAN portene (de er kun 10MB - så det vil ikke være optimalt) går jeg ud fra?

Hvad med TDC modem'erne hvilken interface har de? ATM24? Ethernet 10MB - hvordan finder jeg ud af det?

Tak for hjælpen

/Børge

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

med det udstyr TDDC stille til rådighed ville det aldrig kunne lade sig gøre,

men ville det ikke også være smartere og billier at få i forbindelse der er dubbel så hurtig.

sikkert, men sådan kan det ikke komme til at virke, da det er medarbejder forbindelser.

Og der findes WAN routere med loadsharing til 2 WAN porte, så ind i kampen igen, eller forklar hvorfor man ikke kan på TDC forbindelser.

mvh

/Børge

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Igen, Jeg er altid inde i kampen havde du nu skrevet at det var medarbejder bredbånd havde du fået et andet svar.

men inden jeg kommer med svaret, vil jeg lige fortælle dig få jeg tror du har misforstået det. Jeg er ikke TDC men "Bare" en TDC kunde, dette er jo også et kunde til kunde forum.

det er entlig meget simpelt, du Køber en router med 2 wan indgange, du skriver jo selv at det kan man få så entlig har du selv svaret på spørsmålet.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Router+2+wan&sp=all&pid=427771, det er en af de billigere.

Den skal du så sette til dine modemer, på en eller anden måde der skal du nok forsøge dig lidt frem, jeg er ikke så stærk i TDCs Erhvers løsninger. men du kan altid spøre den IT ansvarlige på din arbejds plads.

Hej Miela1

Jeg har aldrig ment du var TDC ansat.

Tilbage til spørgsmål, det er fine routere du har sendt link på, hvilket grænsesnit får jeg på TDC routere? Formentligt vil de begge blive opgraderet over tid, så et standard 10MB ethernet vil så ikke være nok.

Kan I uddybe på dette mråde?

mvh

/Børge

Omdømme 3

Hej igen,

Godt, der er bare mange der tror jeg er ansat ved TDC, og så vil jeg heller være sikker på at du ikke går og tror du har fat i en TDC ansat.

Jeg kan ikke svare på de ny spørsmål du stiller som jeg skrev er jeg ikke så stærk i TDC erhervs løsninger.

men den router jeg sendte et link til skulle gerne klare alt hvad du sender i "Røven" på den, jeg mener at wan portene er på 100 megabit så det skulle ikke være et problem.

Jeg kan kun sige at du skal hendvænde dig til den IT ansvarlige på din arbejdsplads

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)