16:9 billede og forsinket lyd!

• Deltager
  • 3 kommentarer
Har fået triofiber for en uge siden, og er rigtig glad for det, det er et allround fint produkt....

Men, når vi ser eks. venner eller King of Queens, så kan vi ikke få billedet til at blive 16:9 eller få tv´et fyldt helt ud i den rigtige kvalitet, ved godt, at man kan trække eller zoom, men det er jo ikke den rigtige måde at gøre det på vel.....

Vi har også et problem med at lyden er ude af synkron, dette er ikke supercool, da man bliver tosset i hovedet, af at se på billedet, kan nogle hjælpe, eller er der nogle, der har haft samme problem

Mvh Tommy

5 Kommentarer

"Forfatter jc" skriver om samme problem, se ovenfor. TDC har pt. ingen planer om udbedring.....ikke så godt, vel?

Jeg har netop fået Trio Fiber og har samme problem. Da jeg (heldigvis) sender både lyd og billede via forstærker, har jeg løst problemet ved at indstille "lipsync" i forstærkeren.

Setup:

TDC-BOX --> Arcam AVR400 ---> TV (Samsung UE468000) og højttalere.

På Arcam forstærkeren er der en processor, som "tolker" alle data fra HDMI kablet. Dermed er det enkelt at justere lydens forsinkelse via menuen.

På mit setup skulle lipsync sættes til ca. 125 mS - svarende til ca 1/8 sekund.

Det er meget lidt - men problemet var meget irriterende.

Har du ingen forstærker kan du undersøge om dit tv har mulighed for at justere lyden...

Bemærk: At koble en forstærker på giver en langt bedre tv oplevelse. Lyden i moderne fladskærme er elendig. Med eksterne højttalere bliver film og alm. udsendelser langt bedre...

Til lykke med den gode løsning i ARCAM forstærkeren. I mit tilfælde ville det betyde, at jeg skulle købe et nyt lydanlæg, for at få lyd-billede synkroniseret, og det var ikke lige det jeg havde tænkt mig. Mit forslag til TDC var, at TDC-boksen blev udrustet med "lipsync" (125 ms lydforsinkelse). Jeg synes sådan set, at det er en indlysende opgave for TDC boksen, at den kan aflevere lyden med en justerbar forsinkelse.

Ja, jeg er helt enig. Det er for slapt at levere et produkt der er fejlbehæftet.

Løsningen med at justere lyden er sikkert simpel at indføre. Jeg ville blot gøre opmærksom på muligheden for de (få) heldige der - som jeg - kunne løse problemet ved at trykke på en knap :-)

Håber da, at TDC vil tage det op asap, da jeg er klart overbevist om, at de fleste tager lyden ud til et stereo eller surroundanlæg, da lyden i et nyt fladskærms tv er super dårlig....

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)