"100 gratis film" menuen kræver ikke login for nogen af filmene!!

• Deltager
  • 0 kommentarer
Det er glimrende at man kan  forhindre børns adgang til voksenmateriale af erotisk eller voldelig karakter med pinkode løsningen. Dog halter systemet "en smule" for at sige det mildt, når I ikke sørger for at der kræves pinkode login i "100 gratis film" kategorien i TDC Film menuen. Blandt de 100 gratis film I udbyder findes der en del voldsfilm tilladt for voksne, samt film med erotisk indhold, som man kan få uhindret adgang til uden pinkoden. Dette bør I sørge for at få ordnet hurtigt!

15 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Hylech.

Da man kun kan gætte på, at du mener "100 gratis film" på Homeboxen (da du har lagt dette under "TV"), kunne jeg godt lidt at vide, hvor henne du finder erotik, for der er ikke en undermappe, som hedder det.

Desuden har jeg heller ikke nogen pinkode, da den skam ikke er nødvendig, når der ikke findes "erotik" i 100 Film.

Ligeledes - såfremt, der findes noget, som du mener, at dine børn ? ikke skal have adgang til, kan du evt. selv finde det til dem, eller såfremt du mener på nettet -- der findes diverse prg. til at lukke af for forskellige kategorier derinde, så børn kan forhindres i at gå derind.

Søger du erotik på nettet under alle film, er det - lige nu, kun filmen "Det erotiske menneske", som dukker op, og den koster 29,- kr. at leje.

Derfor - nej, TDC halter ikke, for hverken på tv'et eller på nettet findes der nogen undermappe ved navn "Erotik" .. Da den var der, var den låst af.

Hvis TDC pludselig skal til at "låse" for forskellige ting - deriblandt 100 Film, kan man jo vende den og sige - Hvad skulle den så laves for, hvis der skal 50 ting til, før man kan komme ind i det ??

Og hvor mange kunder mon ville finde sig i at skulle til at skulle lave alt det, hvis de blot vil tjekke, om der er noget nyt på listen ??

Hav en god dag.

Mvh

MacGyver

Hej MacGyver,

Jeps, TDC vil formentlig vide at der er tale om Homeboxen, og jeg håber da i øvrigt at de støder på mit indlæg. Jeg kan i øvrigt fortælle dig, at jeg har lagt tråden under TV, da ingen anden rubrik så vidt jeg kan se kommer tættere på emnet.

Selv om der ikke er en decideret Erotik kategori i 100 Gratis Film sektionen, findes der film med erotisk indhold i sektionen, uanset hvad du siger. Hvorfor skulle jeg dog påstå dette hvis ikke dette var sandt?! Blinkende humørikon

Jeg er ikke sikker på hvad du mener med "såfremt, der findes noget, som du mener, at dine børn ? ikke skal have adgang til, kan du evt. selv finde det til dem". Finde hvad? Børn har tit fra tidlig alder nøgler til hjemmet, og tager hjem efter skole mens forældrene er på arbejde. I sådanne tilfælde er der ingen kontrol med hvad der bliver set, hvis der er fri adgang. Du diskuterer om det er nødvendigt med pinkode i 100 Gratis Film sektionen. Dette er jo ikke en diskussion om, hvorvidt pinkoder giver mening i TDCs produkter eller ej, men derimod om produktet er mangelfuldt i og med at den ikke er 100% sikker ud fra gældende og kørende løsning! Nu HAR vi jo systemet, så lad os tage udgangspunkt i dét! Hvis du klarer dig fint uden pinkode er det godt for dig. Men du må ikke gøre dine personlige præferencer til noget almengyldigt. For andre kan det være en stor fordel at kunne føre kontrol, fx i børnefamilier. Og når TDC selv håndhæver denne politik, skal den naturligvis fungere uproblematisk for de folk som systemet er nødvendig for, uanset hvad andre mener for eller imod.

Nu fokuserer du overvejende på Erotik aspektet. Et lige så problematisk aspekt i forbindelse med dette emne er de voldelige film. Pt. kan et barn der er alene hjemme sagtens gå ind og hente The Evil Dead og nogle andre gyserfilm af samme kaliber. Men TDCs pinkodeløsning i lejefilms-sektionen er netop sat op for at forhindre at børn har fri adgang til vilkårlige film. Det er ikke kun et betalingsanliggende men også et spørgsmål om børnesikring mod film som børn ikke har godt af at se. Læs evt. TDCs politik omkring forældrekontrol. Derfor halter systemet, når børn så alligevel har adgang til uegnet materiale gennem 100 Gratis Film sektionen, både hvad gyserfilm og erotiske film angår. Det er jo selve konceptet omkring "adgang" der ikke er vandtæt.

For at besvare dit spørgsmål vedrørende grunden til at 100 Gratis Film skal udbydes, hvis den alligevel skal "låses af". Leje af børne-egnede film i den normale lejekategori kræver også login. Der skal jo stadig føres kontrol med hvad børn henter. I fx Blockbuster er der kontrol i form af personale der tager imod betaling. Dér ville et barn ikke få lov at gå fra butikken med The Evil Dead i hånden, hvis ekspedienten er rigtigt skruet sammen i hovedet. Anderledes forholder det sig i et hjem hvor et 9-10 årigt barn har fri adgang til de udbudte TDC film!

Pt. kræver det ikke 50 ting, som du skriver, at få adgang til udbuddet af voksenmateriale men blot en kort indtastning af en kode. Dette tager fem sekunder og derefter kan man frit browse igennem de forskellige udbudte film. Ingen dårlig investering for forældre der gerne vil passe godt på deres børn. Man  kunne måske oprette en mulighed, der gjorde pinkodeløsningen valgfri, så hjem uden børn kan fravælge denne, måske for dem, besværlige foranstaltning!

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Hylech.

Hvis du tager alt bogstaveligt, samt anser mit indlæg for diskussion, ser jeg ingen grund til, at jeg behøver at svare yderligere på din tråd.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25199

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=22078

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=22490

Farvel og godnat.

Mvh

MacGyver

Hejsa MacGyver,

Ingen grund til panik eller fornærmethed. Men med al respekt, hele dit indlæg er én lang diskussion af min forespørgsel til TDC. Hvis du ikke kan tåle at få svar, bør du undlade at rette henvendelse. Ja, jeg regnede som udgangspunkt med at du var alvorlig??? Det synes jeg nu også mit udførlige svar bar præg af!

Der foreligger en fejl i TDCs system, hvilket er indiskutabelt. Hvad du ellers mener om login funktioner blander jeg mig ikke i.

Hav det godt!

Hilsen

Hylech

Jeg er helt enig med Hylech. Jeg har også fundet både fejl og mangler i TDCs forældrekontrol både på HomeTrio og Sikkerhedspakke løsningen. Jeg kunne ønske mig en mere fleksibel løsning, hvor der kan styres både på kanaler, indhold, tid og varighed. 

Jeg er enig i, at mange børn har alt for let adgang til tv- og internet indhold, der ikke er egnet for deres aldersgruppe - og mit indtryk er, at der i mange hjem ikke er lavet regler for, hvad børn må bruge deres tid på, når det gælder tv og internet brug.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Mener du så også at der skal pinkode på alle de normale kanaler når de sender film med voldeligtindhold? f.eks. Tv1000 i eftermiddagstimerne

Offtopic: ahhh TDC få nu fikset citat-funktionen, den er utrolig besværlig at bruge i praksis!

Hej Claus,

Tak for responsen. Ideen med at kunne styre kanal-indhold og -tider vil råde bod på mange problemer. Godt indspark! Nu er jeg ikke nervøs for at mit barn ville vælge en sort/hvis dokumentar om jødeforfølgelse under anden verdenskrig på DR2 frem for ungdomsserierne på kanaler som Ramasjang, Disney kanalerne, Cartoon Network, Nickelodeon etc. Men hvorfor ikke give brugeren muligheden for at kunne spærre af i de timer hvor skolebørn er alene hjemme, eller slå forældrekontrol til for film med særligt skrapt indhold på diverse almene kanaler?

Hej droid,

Dit spørgsmål læner sig op ad en idé som er luftet umiddelbart oven over dette svar. Ja, hvorfor ikke etablere sådan en valgfri mulighed, nu hvor systemet er sat i værk? Forbedringer er der altid plads til. En permanent pinkode spærring på en almen kanal er dog både en dårlig og overflødig idé, i og med at man på nuværende tidspunkt selv kan spærre for udvalgte almene kanaler via forældrekontrol funktionen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Hylech skrev:
Hej droid,

Dit spørgsmål læner sig op ad en idé som er luftet umiddelbart oven over dette svar. Ja, hvorfor ikke etablere sådan en valgfri mulighed, nu hvor systemet er sat i værk? Forbedringer er der altid plads til. En permanent pinkode spærring på en almen kanal er dog både en dårlig og overflødig idé, i og med at man på nuværende tidspunkt selv kan spærre for udvalgte almene kanaler via forældrekontrol funktionen.

Ok. Jeg kan godt se problematikken omkring ekstrem-film der ikke egnet for børn frit kan tilgås i 100-gratis-film. Jeg kom bare til at tænke på, at de "fleste tv-kanaler i dag sender det meste" og på alle tider af døgnet. Dvs at for at opnå en 100 % spæring kræver det at f.eks. en voksen fra gang til gang åbner for de kanaler der er brug for.

Jeg kan se din idé, men om det praktisk er muligt at lave en ordning så børn ikke på en eller anden måde kan zappe ind på indhold med voldelig karakter, det er jeg meget i tvivl om.

Selv Tv-Avisen på DR1 sender ofte billeder af voldelig karakter - og de sender på alle tider af døgnet.

Hej droid,

Ja, jeg forstår hvad du mener. Det ville være for omfattende at begynde at spærre af for alt hvad vi føler påvirker vores børn i forkert retning. Vi vil ende med at pakke vores børn ind i vat og projicere en masse angst over i dem, hvilket er lige så slemt, bare på en anden måde.

Det er heldigvis heller ikke mit ærinde med denne tråd, som kun omhandler et teknisk "hul" i forældrekontrollen. 100 Gratis Film sektionen er et tilbud, som vi selv opsøger og vælger fra. Det er selvstændige film, isolerede fra andet indhold og andre kanaler, og som vi selv henter for at se. Derfor er de selvstændige film også lettere at skærme af for via forældrekontrol.

Hvad voksenindhold på TV angår er problematikken anderledes. Her er vi udsat for et kulturelt integreret redskab i vores daglige trivsel, som vores børn også skal lære at begå sig med. Her er der brug for voksen omsorg og rådgivning frem for censur.

Men det er en anden diskussion! :-)

Hej Hylech

Jeg hørte i morges at sfo-ordningen bliver dyrere, og at mange børnefamilier fravælger den pasningsmulighed. Det vil sige at mange flere børn, sidder alene om eftermiddagen og zapper frem og tilbage.

Du skriver længere oppe: "Man  kunne måske oprette en mulighed, der gjorde pinkodeløsningen valgfri, så hjem uden børn kan fravælge denne" fin ide, men hvis jeg skulle bruge ½ minut på at få lov til at se en "forbudt for børn" film, hvis jeg viste at det kunne forhindre "alene børnene" i at se de samme, så kan jeg ikke se det helt store proplem for mit vedkommende.

Der kunne måske overvejes en smartere løsning. Hvad med at børnefamilier, kunne vælge at kun børneprogramme kunne ses på bestemte tider af døgnet. Om det teknisk kan lade sig gøre aner jeg ikke.

Hylech - nu har du fået nogle forskællige meninger, og jeg er desværre bange for at dit forslag drukner i ord her i din tråd. Jeg vil forslå dig, at du opretter en tråd i "Forslag og ideer", om dit udmærkede forslag med til- eller fravalg af pinkode, så kan TDC-folkene hurtigere få øje på dit forslag, og sende det videre til rette afdeling.

Ja børnene skal lære det, men en gang imellem er censur at foretrække, frem for børn med mareridt om natten på grund af voldsfilm.

Hej Maja,

Tak for din respons. Og tak for tippet om at poste mit indlæg i Forslag Og Ideer. Det vil jeg da gøre! Glad humørikon

Hilsen

Hylech

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er muligt at spærre for leje af de enkelte film også dem der er under 100 Film, ved at bruge funktionen forældrekontrol.

Her kan der f.eks. spærres for film der frarådes for børn under 7 år.

1)      Det er muligt at spærre direkte på én eller flere kanaler.  Hvis kanalen er spærret skal den have forældrekontrolkoden (pin koden) for at man kan se billede på kanalen.

2)      Eller man kan spærre på aldersniveau. Det er opdelt sådan:

1. Erotik (er default spærret)
  2. 15 år
  3. 11 år
  4. 7 år
  5. A (= alt )
Se hvordan du bruger forældrekontrol her

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25199

Hilsen

Hej Patrick,

Tak for det positive svar og vejledningen! Det er rigtigt fint at man kan blokere for indhold, som er uegnet for forskellige aldersgrupper. Jeg tænker, lidt i tråd med claushaanings forslag, at det kunne være en god idé at videreudvikle systemet, så man kunne gå ind og blokere for specifikke film, fx én bestemt film som er tilladt for alle, uden at spærringen for indflydelse på samtlige film som er tilladt for alle.

Der kan være særlige grunde til at blokere for bestemte film i "A" kategorien, selv om andre "A" film er egnede for éns barn. For eksempel mener jeg ikke at "Dyden Går Amok" er egenet for børn, selv om den er "A" rated. I sådan et tilfælde ville det være smart at kunne spærre for den, men stadig lade de andre "A" film være tilgængelige for børn. Jeg kan imidlertid forestille mig at en sådan udvidelse af systemet ville kræve en helt anden samlet kodning. Men det kunne være en idé for TDC at notere, da systemet er lidt stift, når man bliver nødt til at fravælge en masse, fordi der er en enkelt film, man vil blokere for.

Hvorfor er erotik så dyrt---?????

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P