Svar

YouSee fiber med TP-Link Archer AC9

Hej,

Jeg har købt mig en TP-Link Archer C9 router som jeg ønsker at bruge i stedet for YouSee homeboxen på mit fibernet. So far so good.

Dog kommer jeg til kort når jeg vil lave mit nye netværk. Jeg har ingen internetforbindelse. Jeg har været på dette forum for at finde en løsning, uden held.

Har set andre stille stort set samme spg. men alle de andre tråde der linkes til hjælper mig desværre ikke.

Defor søger jeg en step-by-step guide til at få sat TP-routeren rigtigt op så jeg kan få internet.

1. Jeg er ikke IT mand så en “børnevenlig” guide er det jeg søger.
  2. Jeg ønsker IKKE at benytte homeboxen overhovedet.
  3. Har haft fat i Yousee de siger at de ikke kan/ skal gøre noget. Hvis de kan/ skal gøre noget, hvad skal jeg bede dem om at gøre? De siger at det ikke vil hjælpe noget at flytte VLAN.

Håber der er en som kan hjælpe mig?

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Homeboksen er din Gateway, så den skal med i ligningen, som modem, den bridges, og din egen router forbindes.

Hej Radiomanden,

Tak for svar.

Dog har jeg ladet mig fortælle  at jeg helt kan undgå homeboxen og yousee (support) bekræfter dette. Det skulle være muligt at komme på nettet ved at koble et netværkskabel direkte fra fibermoodem og til WLAN stikket i TP link routeren. 

Som skrevet så kan jeg sagtens se det TP-Link netværk som jeg laver, men uden internetforbindelse.

Jeg vil helst undgå homeboxen idet jeg nu har prøvet forskellige homeboxe og alle laver samme fejl. De rebooter ud af det blå. Derfor har jeg købt min egne router.

Hvis det, død og pine, er nødvendigt at bruge homeboxen som bridge, hvordan gør jeg det?

Omdømme 7
Badge +7

Der er noget her der nok kan hjælpe.

https://forum.yousee.dk/bredbaand-via-telefonstikket-dsl-28/tilslutte-egen-router-til-tdc-homebox-103774

https://forum.yousee.dk/bredbaand-via-telefonstikket-dsl-28/tilslut-egen-router-til-homebox-75694

Hej igen

Jeg fik hjælp til opsætningen af min router. Helt uden at bruge homeboxen. Jeg har netværk og internet nu 

Hej Ubbe,

Fedt - og fedt du melder tilbage. Kan du sige noget om hvordan du gjorde?

Hej Thomas

man skal ændre sine wan indstillinger så man deler signalet op i tv, internet og tlf. man skal angive værdierne for hver. 
Fik værdierne af en “tekniker”. Da de var tastet ind havde jeg internet uden brug af yousee udstyr. 

Besvar